بین الملل

پس از ۸ سال ناکارآمدی یادشان افتاد استعفا خوب است

چندی پیش که اعضای حزب محافظه‌کار پارلمان انگلستان، ماری الیزابت تراس را به‌عنوان رئیس این حزب و نخست‌وزیر آتی این کشور انتخاب کردند، رسانه‌های اصلاح طلب در اقدامی هماهنگ در صفحه اول خود و به شکلی برجسته به استقبال از لیز تراس نخست‌وزیر ضدایرانی انگلیس و دوست نزدیک اسرائیل رفتند. این روزنامه ها با تیترهایی از جمله «خانم نخست‌وزیر»، «یکی از آن سه زن»، «تمام چالش‌های خانم نخست‌وزیر» و... خبر انتخاب نخست‌وزیر جدید انگلیس را پوشش دادند و به هیچ عنوان به مواضع نخست‌وزیر جدید انگلیس درباره ایران نپرداختند، حال که تراس پس از 45 روز از مقام خود به علت برداشتن مجموعه‌ای از گام‌های اشتباه، بویژه اجرای یک برنامه اقتصادی استعفا داده است خبرآنلاین به بزک چهره ی این سیاستمدار انگلیسی پرداخته و او را فردی شجاع می نامد.

خبرانلاین در مطلبی با تحسین شجاعت تراس می نویسد: " خانم تراس و حزب محافظه‌کار به خوبی می‌دانستند که در پی این استعفا مضحکه خاص و عام خواهند شد اما برای هدفی بزرگ‌تر که منافع بریتانیا است از استهزا شدن نترسیدند. خانم تراس نیز می‌توانست استعفا ندهد و همچنان مدتی کار را ادامه دهد اما نهایتا اوضاع بدتر می‌شد و بهتر این بود کسی که توانایی، تخصص، قدرت و کارآیی لازم برای اداره امور کشور را ندارد با شجاعت استعفا داده و کنار برود.."

تاکید رسانه ی اصلاح طلب بر شجاعت خانم تراس در حالی صورت می گیرد که نخست وزیر انگلیس در پی اعتراضات گسترده و اعتصابات مجبور به استعفا شد. این استعفا پس از سپری شدن شبی پرحادثه در پارلمان این کشور رقم خورد؛ جایی که بسیاری از نمایندگان، سیاست‌های اقتصادی دولتش را بشدت محکوم کردند و با صدای بلند خواستار کناره گیری او شدند.

وانگهی کنایه خبرآنلاین مبنی بر اینکه تراس در پی ناکارآمدی میتوانست استعفا ندهد و کار را ادامه دهد در حالیست که آنها از سال 92 تاکنون به حمایت و هواداری از روحانی مشغول‌ بودند و نتیجه ی مدیریت این جریان مشکلات امروز کشور به‌ویژه مشکلات اقتصادی و تورم‌های کمرشکن و چند صددرصدی در بخش‌های مسکن و خودرو و سکه و. .. بود.

اصلاح طلبانی که با وجود ناکارآمدی بیشمار، تا روز آخر بر سر پست‌های خود ماندند یا تنها پس از نارضایتی ها و اعتراضات بیشمار از وزارتی به وزارت دیگر جا به جا شدند.

https://shoma-weekly.ir/ZVY4C6