سیاسی

پروژه سربازگیری از اصولگرایان به بدل خود تبدیل شد

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عدم موفقیت اصلاح‌طلبان در «سرباز»گیری از اصولگرایان گفت: برخی اصلاح‌طلبان با طرح مباحثی مانند اصولگرای معتدل و تندرو به دنبال ایجاد اختلاف میان اصولگرایان هستند.
محمدکاظم انبارلویی،رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با فارس،‌با اشاره به برخی تلاش‌ها برای برهم ریختن مرزبندی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تلاش اظهار داشت: مرزهای اصولگرایی با جریان رقیب کاملاً مشخص است و مهمترین مرز آن هم فتنه 88 است که امنیت و اعتبار کشور را نشانه گرفته بود.

**پروژه سربازگیری اصلاح‌طلبان از اصولگرایان

وی با طرح این موضوع که برخی اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند نظر اصولگرایان را نسبت به خود جلب کنند، بیان داشت:‌ اصلاح‌طلبان به دنبال سربازگیری از اصولگرایان بوده و هستند که این پروژه به دلایلی هیچگاه موفق نبوده است.

انبارلویی خاطرنشان کرد: عدم رأی اعتماد مجلس به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین پیروزی اصولگرایان در انتخابات شورای شهر تهران نشان داد که اصولگرایان کاملاً مرزهای خود را با اصلاح‌طلبان می‌شناسند و امیدی که آن‌ها دارند سرابی بیش نیست چراکه اصولگرایان همواره مواضع خود را به صورت صریح و روشن بیان کرده‌اند.

**با طرح موضوع اصولگرای معتدل و تندرو به دنبال اختلاف ‌اندازی هستند

سردبیر روزنامه رسالت با تأکید بر اینکه فرآیند همگرایی اصولگرایان مدت زیادی است که شکل گرفته و ادامه دارد، توضیح داد: اصولگرا، اصولگرا است اما برخی اصلاح‌طلبان مباحثی مانند اصولگرای معتدل و تندرو را مطرح می‌کنند و در اصل با طبقه‌بندی‌هایی که انجام می‌دهند سعی می‌کنند بین اصولگرایان اختلاف بیندازند اما اصولگرایان کاملاً هوشمندانه حرکت می‌کنند و به نظر نمی‌رسد اسیر چنین طرح‌هایی شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی با ذکر این نکته که اگر سربازگیری هم صورت گرفته باشد از سوی اصولگرایان بوده است، تصریح کرد:‌ ما باید کمی به عقب نگاه کنیم و ببینیم که فتنه 88 چگونه مهار شد. در جریان این فتنه مقام معظم رهبری بدنه فتنه را از رأس آن جدا کردند و دیگر میان آنها اجماعی وجود نداشت و در اصل عده زیادی از اصلاح‌طلبان از هرم فتنه خارج شدند و به اردوگاه اصولگرایی و یا حداقل اعتدال پیوستند.

**جذب اصلاح‌طلبان در فتنه 88 هنر اصولگرایان بود

انبارلویی بر همین اساس این موضوع را هنر اصولگرایان عنوان کرد و گفت: اگر اجماع و اتفاق نظری که در روزهای اول فتنه 88 میان اصلاح‌طلبان وجود داشت ادامه پیدا می‌کرد انقلاب دچار مشکل می‌شد اما دیدیم که چنین اتفاقی نیفتاد و به طور مثال برخی از اعضای امروز عضو جریان اعتدال درون جریان فتنه بودند که به تدریج به خیمه انقلاب پیوستند.

**اینکه سال88 بر طبل افراط کوبیدند و امروز از اعتدال حرف می‌زنند قابل تحمل است

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تلاش برخی چهره‌های شاخص برای گردآوری اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در کنار هم و مدیریت بر روی آنها، خاطرنشان کرد: باید این مسئله را مطرح کرد که برخی افراد در سال 88 بر طبل افراط می‌کوبیدند اما امروز حداقل از اعتدال سخن می‌گویند و چنین تغییری حداقل قابل تحمل است اما چنین رویکردهایی نیز هیچ نسبتی با جریان و مختصات اصولگرایی ندارد؛ اصولگرایان راه خود را می‌شناسند و اینکه در آینده انشقاقی درون اردوگاه اصولگرایی نمایان شود دور از دسترس خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/5d6PeD