سیاسی

پروژه تحریم نفتی ایران عملاً شکست خورده است

در حال حاضر چین از میان وارد کنندگان اصلی نفت از ایران همچنان شامل تحریم‌های آمریکا است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در باره اقدام دولت آمریکا در معافیت هفت کشور دیگر از وارد کنندگان نفت ایران از تحریم‌های معاملات نفتی با ایران گفت: این اقدام آمریکا در ادامه سلسله عقب‌نشینی های دولتمردان این کشور در برابر ایستادگی ملت ایران در مقابل زورگوئی‌های آمریکا است.
مهدی صولی با بیان این که از بین این هفت کشور، سه کشور هند، کره جنوبی و ترکیه حائز اهمیت ویژه می‌باشند، افزود: کره جنوبی و ترکیه روابط استراتژیک با آمریکا دارند، لذا عدم همراهی این کشورها با آمریکا پیام ویژه ای دارد، هند نیز به علت وسعت و جمعیت زیادش از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه تنها در حال حاضر چین از میان وارد کنندگان اصلی نفت از ایران همچنان شامل تحریم‌های آمریکا می‌باشد، اظهار داشت: با توجه به جایگاه چین در معادلات بین‌المللی و اقتصادی جهان موضوع مجازات احتمالی دولت چین، موضوعی مضحک به نظر می‌رسد.
وی در پایان عنوان کرد: با توجه به شرائط موجود می‌توان نتیجه گرفت که پروژه تحریم نفتی ایران در عمل به شکست انجامیده است و این موضوع چشم‌انداز مثبتی را فراروی ما در مذاکرات مسکو قرار می‌دهد.

https://shoma-weekly.ir/qmYqQd