سیاسی

پرهیز از انتخاب افراد بی‌تقوا در انتخابات پیش رو

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص لزوم رعایت اخلاق در انتخابات توسط کاندیداها گفت: در نظام اسلامی لازمه احراز مسئولیت تقوا است و عناوین بزرگ و کوچک نباید به دست افراد بی‌تقوا بیفتد این مسئله در قرآن و اسلام نیز تأکید شده است.
فضلالله فرخ عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص لزوم رعایت اخلاق در انتخابات توسط کاندیداها گفت: در نظام اسلامی لازمه احراز مسئولیت تقوا است و عناوین بزرگ و کوچک نباید به دست افراد بیتقوا بیفتد این مسئله در قرآن و اسلام نیز تأکید شده است. تقوا منجر به پرهیز از اعمال ناشایست میشود. در بررسی تاریخ هرگز مراجع تقلید، برای کسب این مقام رقابت ندارند و با استدلال اینکه افراد اعلم شایسته پذیرش این مسئولیت هستند پا به عرصه نگذاشته و یا وارد میدان شدهاند.

وی افزود: هرکس بخواهد ریاستی در نظام اسلامی بپذیرد نباید بر اساس هوای نفس و علاقه به دنیا و مقام وارد میدان شود بر همین مبنا چنین فردی به رقابت سالم و سلامت میپردازد و تواناییهای خود را مشخص کرده و به تبلیغ میپردازد و وعدهها متناسب با تواناییها به مردم داده میشود.

فرخ ادامه داد: حضرت یوسف با عبارت إنی حفیظٌ علیم، برای پذیرش مسئولیت خزانهداری اعلام آمادگی میکند و سپس به وظیفه خود عمل میکند، در نظام اسلامی نیز افراد باید برای خدمت حاضر شوند و برای حب ریاست و دنیا که از گناهان کبیره است تلاش نکنند و تقوا را رعایت میکنند و بدون جهت وعده نمیدهد و از خود تعریف بیهوده نکرده و رقیب را تحقیر نمیکند.

عضو شورای مرکزی تصریح کرد: نامزدهای پستهای مختلف در نظام اسلامی نباید ضعفها را نادیده بگیرد و با وعدههای غیرقابل تحقق به مردم درصدد جلب رأی بربیاید و تلاش برای خرید آرا مردم از طریق پول و فریب و شیوههای گوناگون کند.

وی با بیان اینکه ضد و بند سیاسی و جناحی و تخریب رقبا در نظام اسلامی جایگاهی ندارد تأکید کرد: این موارد از منکرات انتخاباتی است، استفاده از ابزارهای گناه آور و امور غیرشرعی و رفتار و گفتارهایی که سبب سوءاستفاده شبکههای معاند غربی و صهیونیستی میشود، پذیرفتهشده نیست.

فرخ افزود: در این دوره ما شاهد هستیم برخی از کاندیداها با نشان دادن چراغ سبز به بیحجابان و بدحجابان، منجر به جلب نظر رسانههای بیگانه شد؛ زیرا خواست آنها این است که فردی بر رأس امور قرار بگیرد که با مبانی اسلام اختلاف داشته باشد.

وی ادامه داد: نادیده گرفتن اخلاق از سوی طرفداران نامزدها ، قبول کمکهای نامشروع در ستادهای انتخاباتی با طمع أخذ عنوان ازجمله بداخلاقیهای انتخاباتی است، مردم هم باید توجه کنند اگر فردی اخلاق انتخاباتی را رعایت نمیکند تقوا ندارد و شایستگی پذیرش بزرگترین پست در نظام اسلامی را ندارد.

عضو شورای مرکزی در پایان تأکید کرد: ضعف در بصیرت گاهی منجر به اتخاذ تصمیم نادرست میشود، بصیرت باعث میشود که افراد با دقت در قولهای نامزدها و با محک زدن توان و کارکرد آنها و بررسی گذشتهشان و عقاید نسبت به پذیرش ولایت اقدام به رأی دادن کنند.

https://shoma-weekly.ir/76QcVu