سیاسی

پرداخت یارانه ها به شیوه فعلی عادلانه نیست

پرداخت یارانه های نقدی یکسان به شیوه فعلی به برخی از افراد متمکن که شرایط مالی خوبی دارند عادلانه نمی تواند باشد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: حل معضلات و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه نیازمند همراهی و همکاری دستگاههای مسوول و متولی در قالب یک برنامه کارشناسی و هدفمند است.

حسین انواری افزود: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات و ساماندهی مسایل اجتماعی از جمله رفع معضل بیکاری نیست و دراین زمینه همراهی و مشارکت مردم و سازمان های غیردولتی بسیار مهم و قابل توجه است.

وی با اشاره به شرایط خاص استان تهران و مهاجرپذیری این استان، افزود: اجرای طرح های خوداشتغالی و اشتغال روستایی و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی روستاییان، می تواند منجر به کاهش روند مهاجرت روستاییان به شهرها شود.

انواری با تاکید بر لزوم توجه به مبانی اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی، تصریح کرد: حمایت دولت از اجرای طرح خوداشتغالی با پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره و بازپرداخت بلندمدت، از جمله اقدامات موثر برای ایجاد فرصت های شغلی و کاهش وابستگی خانوارهای مددجو و اقشار کم درآمد جامعه به نهادهای حمایتی و خدماتی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در نظام تامین اجتماعی رعایت استحقاق ها یک اصل مهم است و اگر کسی توان رشد و تعالی بیشتر نداشت نباید از برخی امکانات محروم شود زیرا استعدادها و ظرفیتهای انسانها متفاوت است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به فرمایش حضرت علی ( علیه السلام ) در خصوص توجه ویژه به طبقات محروم جامعه و این که صدای محرومین شنیده نمی شود ، تصریح کرد : پرداخت یارانه های نقدی یکسان به شیوه فعلی به برخی از افراد متمکن که شرایط مالی خوبی دارند عادلانه نمی تواند باشد.

سرپرست کمیته امداد امام ( ره ) افزود : مسئله تامین اجتماعی یکی از مهم ترین موضوعات است که همواره با تهدیدهای اجتماعی روبروست و اگر بتوانیم آسایش و آرامش مردم را فراهم نمائیم ، بستر سازی لازم برای رشد عدالت ، توسعه اجتماعی ، همگرایی عمومی و مشارکت مردم در تمام صحنه های اجتماعی حاصل می شود.

وی تصریح کرد : رفاه اجتماعی یک مسئله فرابخشی و موضوعی است که در برگیرنده تمام مولفه هایی همچون فرهنگ ، اقتصاد ، سیاست ، حقوق ، اشتغال و ... است و پیشرفت به همراه عدالت بدون رفاه اجتماعی مردم امکان پذیر نیست.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود : معتقدم تحقق نظام تامین اجتماعی مناسب جز با استفاده از ظرفیتهای مردمی و پشتیبانی همه جانبه ی دولت محترم شکل واقعی خود را پیدا نمی کند.

https://shoma-weekly.ir/oBFgdS