سیاسی

پرداخت یارانه نباید ابزاری برای فشار دولت بر احزاب شود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: پرداخت یارانه نباید ابزاری برای فشار بر احزاب از طرف دولت شود بلکه باید مکانیزمی برای آن پیش بینی شود که بدون تاثیرگذاری مثبت یا منفی دولت بر احزاب این یارانه پرداخت شود.
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پرداخت یارانه به احزاب، اظهار کرد: احزاب در انتقال مشکلات مردم به مسئولان، کادر سازی برای اداره کشور، ارتقای بینش سیاسی و ... در جامعه نقشی انکار ناپذیر دارند.

وی با بیان اینکه اگر دولت برای ایفای نقش بهتر احزاب در کشور اهمیتی قائل باشد باید برای رفع مشکلات آنان کمک کند، گفت: براساس قانون، فعالیت اقتصادی برای احزاب ممنوع است و دولت باید به فکر تامین بخشی‌ از هزینه‌های آنان باشد چرا که احزاب زمینه تقویت دموکراسی و مردم سالاری را فراهم می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: احزاب عملکرد مسئولان را رصد و به اداره بهتر کشور کمک می‌کنند. زمانی که احزاب حمایت نشوند نباید از آنان انتظار داشت که کارکرد حزبی به معنای واقعی داشته باشند.

ترقی درباره وابستگی احزاب به دولت با پرداخت یارانه، تصریح کرد: احزاب باید در چارچوب قانونی نقد کنند و پیشنهادات خود را به دولت‌ها بدهند. احزاب تحت تاثیر کمک‌های دولت ساکت می‌شوند که وظیفه خود قانون اساسی را فراموش کرده باشند.

وی تاکید کرد: پرداخت یارانه نباید ابزاری برای فشار بر احزاب از طرف دولت شود بلکه باید مکانیزمی برای آن پیش بینی شود که بدون تاثیرگذاری مثبت یا منفی دولت بر احزاب این یارانه پرداخت شود.

https://shoma-weekly.ir/fThp38