سیاسی

پذیرش پروتکل الحاقی اهانت به ملت است

وقتی رهبری فتوا دادند که ساخت سلاح هسته ای حرام است و اگر کسی بخواهد این فتوای بالاترین مقام سیاسی و عقیدتی کشور را نادیده بگیرد و بگوید اعتماد ندارد و می خواهد بیاید بازرسی کند به نظر من این پذیرفتن بزرگترین اهانت به جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است.
حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به موضوع پذیرش پروتکل الحاقی توسط ایران و بازرسی های از مراکز نظامی اظهار داشت: این نوع بازرسی ها در پروتکل الحاقی مربوط به ان پی تی درج شده و اکثر کشورهای دنیا آن را نپذیرفته اند زیرا با منافع ملی و استقلال کشور ها در تضاد است .

وی افزود: این نوع بازرسی ها باید در مورد کشورهایی صورت گیرد که ناقض ان پی تی هستند و یا ان پی تی را قبول ندارند مانند آمریکایی ها و صهیونیست ها که دارای سلاح هسته ای هستند.

ترقی تصریح کرد: این کشورها نبای بتوانند سلاح های خود را گسترش دهند و آژانس مامور منع گسترش سلاح های هسته ای است و آژانس باید کشورهایی که سلاح هسته ای دارند و می خواهند گسترش دهند را در واقع از طریق پروتکل الحاقی بازرسی کند.

وی ادامه داد: ایران سلاح هسته ای ندارد و در راستی آزمایی آژانس انجام داده تمام فعالیت هایش صلح آمیز است قرار دادن و پذیرش چنین پروتکلی نه تنها ضرورتی ندارد بلکه اهانت به ملت تلقی می شود.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: وقتی رهبری فتوا دادند که ساخت سلاح هسته ای حرام است و اگر کسی بخواهد این فتوای بالاترین مقام سیاسی و عقیدتی کشور را نادیده بگیرد و بگوید اعتماد ندارد و می خواهد بیاید بازرسی کند به نظر من این پذیرفتن بزرگترین اهانت به جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است.

وی گفت: همانگونه که در توافق ژنو مورد توافق قرار گرفت پذیرش پروتکل آن هم بعد از اینکه راستی آزمایی ها مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت های ایران انجام شده نه تنها ضرورتی بلکه باید با مصوبه مجلس باشد و مجلس هم بر اساس نظر مقام معظم رهبری و اجازه ای که ندادند قطعا رای مثبتی به پذیرفتن پروتکل و الزامات آن رای نخواهد داد.

ترقی در پایان اظهار داشت: تیم مذاکره کننده اگر قول مشروطی داده باید کلا از توافق حذف کند و از الان اعلام کند این موضوع مورد پذیرش مجلس نیست و نمی توانیم آن را قبول کنیم.

https://shoma-weekly.ir/xL53ft