سیاسی

پایین آمدن سن طلاق در جامعه بحران زا است

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به بحران پایین آمدن سن طلاق در جامعه و مشکلات پیش روی زنان مطلقه که سرپرست خانوار هستند،گفت:فرزندان این افراد سرمایه های ملی هستند که نحوه نگهداری و تربیت اخلاقی آنان از جمله دغدغه های اصلی مسئولان این نهاد است.
حسین انواری در دیدار با رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سالن همایشهای غدیر این نهاد، به خطر پیر شدن جمعیت کشور و ضرورت در پیش گرفتن سیاستهایی در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید از هم اکنون برنامه ریزی مناسب برای حل این مسئله و پیشگیری از بحران سالمندی و پیری کشور صورت گیرد.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به دامنه وسیع مشکلات خانواده های مورد حمایت،ادامه داد: زیاد بودن ابتلا به انواع بیماریها در خانواده های مورد حمایت و هزینه های بالای درمانی، مشکلات محل سکونت این خانواده ها از جمله مواردی است که باعث مشکلات ثانویه در این خانواده ها می شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه امسال 120 هزار خانوار مورد حمایت از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند،تصریح کرد:این افراد با حمایتهای کمیته امداد امام(ره) به مرحله خودکفایی رسیده اند و متوسط درآمد آنان بالای 600 هزار تومان است و دیگر نیازی به دریافت مستمری این نهاد ندارند.

وی افزود:همچنین طی دو سال گذشته نیز بیش از500هزار فرصت شغلی برای افراد مورد حمایت ایجاد شده است که این امر باعث شده تا فرهنگ خود اشتغالی در بین مددجویان مورد حمایت غلبه کند و در این زمینه نیاز است مجلس کمک کند تا اعتبارات اشتغال این نهاد دارای ثبات باشد.

وی با اشاره به تجربیات کمیته امداد در ایجاد مشاغل خرد و خانگی،اظهار کرد:کمیته امداد آمادگی خود را برای انتقال تجربیات در این زمینه به دولت اعلام کرده است؛چرا که حل بسیاری از مشکلات افراد نیازمند از این طریق برطرف خواهد شد.

کمیته امداد تولید کننده فقر در کشورنیست

انواری با بیان اینکه کمیته امداد تولید کننده فقر در کشورنیست،اظهار کرد:آثار هر گونه اتفاقی که در سطح کشور رخ می دهد،در زندگی افراد مورد حمایت ظهور و بروز پیدا می کند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه این نهاد توانمندی و ثبات خانواده های مورد حمایت را مورد توجه قرار داده است،خاطر نشان کرد: وابستگی به دریافت مستمری به نفع خانواده ها نیست و دریافت مستمریها فقط برای دوران گذر قابل قبول است؛همچنین نباید میزان مستمری افراد مورد حمایت در تمامی مناطق مختلف کشور یکسان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از محل زکات بسیاری از معضلات روستاها برطرف شده است،گفت:تا کنون 5 هزار مسجد از محل جمع آوری زکات در روستاها احداث شده است و دولت نیز می‌تواند با استفاده از طرح‌های زکات برای ایجاد اشتغال و آبادانی روستاها این امور را رونق ببخشد.

وی به همکاری کمیته امداد با مراکز علمی و پژوهشی، تعامل با دستگاهها،خیران و خیریه ها و راه اندازی مراکز نیکوکاری محله با محوریت مساجد به منظور ارائه خدمات مردمی نیز اشاره کرد.

https://shoma-weekly.ir/AZh2oB