سیاسی

پایبندی به اخلاق یک شاخص مهم در انتخاب اصلح است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه انتخابات یک نوع رقابت است، اظهار کرد: رقابت انتخاباتی امری طبیعی است اما تعهد به مبانی اسلامی و تقید به قانون اساسی باید سرفصل رقابت انتخاباتی باشد.
احمد نجابت، عضو شورای مرکزی ایثارگران انقلاب اسلامی و اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و کمانکش، معاون امور مجلس مجمع متخصصین ایران اسلامی در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو به موضوع ضرورت التزام به قانون از دیدگاه اسلام و تهذیب اخلاقی در انتخابات پرداختند.
احمد نجابت، عضو شورای مرکزی ایثارگران انقلاب اسلامی در این برنامه گفت: رهبر معظم انقلاب، انتخابات را مظهر حماسه سیاسی و اقتدار نظام و مایه آبروی نظام دانستند وطبق سخنان ایشان اگر بخواهیم این حماسه را آبرومندانه اجرا کنیم، باید کاندیداها معیارهای انتخابات صحیح را اجرا کنند.
وی اظهار کرد: تخریب چهره ها و مسئولین کشور و ذهینت بد ایجاد کردن از افراد در نزد مردم اشکال شرعی دارد،باید وحدت و یکپارچگی در این انتخابات با رعایت اخلاق همراه باشد تا در برابر دشمن ایستادگی کنیم.
این فعال سیاسی عنوان کرد: نباید حرمت افرادی که از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشده اند را بشکنیم ، باید مبانی ارزشی انقلاب اسلامی محور تبلیغات باشد و اخلاق حکم می کند که از تهمت و دروغ کاندیداها بپرهیزند.
عضو شورای مرکزی ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: نامزدها باید اصل تفاهم و گفت وگو را در اولویت قرار دهند و اگر برخی از بدی های دیگران حرف بزنند، مردم ما بصیرت دارند و اگر کاندیدایی فقط تخریب دیگران را مدنظر قرار دهد به او اقبالی نخواهند داشت.
نجابت با ذکر اینکه نظام ما با نظام لیبرال دموکراسی تفاوت دارد، گفـت: در آمریکا مبارزات انتخاباتی مسائل غیر اخلاقی فراوانی ایجاد می شود.
وی یکی از بداخلاقی ها را شکستن قانون دانست و افزود: در فتنه 88 اگر برخی افراد رعایت قانون را می کردند آن مسائل پیش نمی آمد.
همچنین در این برنامه اسد الله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با ذکر اینکه اتمام مکارم اخلاقی علت بعثت پیامبر بود، عنوان کرد: ایجاد زندگی زیبا و مودبانه و همراه با متانت هدف پیامبر بود، زندگی که حتی اختلاف دیدگاهها با نهایت زیبایی حل و فصل شود.
وی با اشاره به صحنه انتخابات عنوان کرد: هر فردی در عرصه انتخابات بهتر است که خود را به مردم عرضه کند و در نهایت اخلاق و ادب برنامه هایش را ارائه نماید، حتی اگر کاندیداها به یکدیگر نقدی نیز دارند این نقد مبتنی بر اخلاق باشد.
این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه جامعه با انسانیت کامل می شود، گفت: انسان از نظر جنبه های طبیعی و غرائز با حیوان مشترک است اما انسانیت او را متفاوت می کند، اگر در جامعه اخلاق زیرپانهاده شود، بحران های مختلف جامعه را به تباهی و ناکامی خواهد کشاند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه انتخابات یک نوع رقابت است، افزود: رقابت انتخاباتی امری طبیعی است اما کاندیداها مراقبت کنند که رذایل اخلاقی را در نوع تبلیغاتشان داخل نکنند، تعهد به مبانی اسلامی و تقید به قانون اساسی باید سرفصل رقابت انتخاباتی باشد.
وی شهید رجایی را الگوی کاندیداهای ریاست جمهوری خواند و گفت: او الگوی همه گروهها و افراد است، حتی نوع رفتار و برخورد شهید رجایی با فرد مغروری چون بنی صدر الگو است و این نوع رفتار در نهایت بنی صدر را بر زمین زد.
همچنین در این برنامه کمانکش معاون امور مجلس مجمع متخصصین ایران در سخنانی  بر انتخاب اصلح از سوی مردم تاکید کرد و گفت: مردم برای انتخاب اصلح تلاش کنند، بیشتر بر روی برنامه ها و تبلیغات کاندیداها متمرکز شوند.
وی افزود: شاید برخی کاندیداها شعارهایی بدهند که در حیطه اختیارشان نباشد و یا با قانون در تضاد باشد این کاندیداها گزینه اصلح نیستند.
معاون امور مجلس مجمع متخصصین ایران با ذکر اینکه اصلی ترین نقش در انتخابات بر عهده مردم است، گفت: حضور حداکثری مردم موجب اقتدار بیشتر جمهوری اسلامی خواهد شد و رئیس جمهور با رای بالا بهتر می تواند در دنیا از منافع کشور دفاع کند.

https://shoma-weekly.ir/v4VYbh