سیاسی

پاک دستی و فساد ستیزی ویژگی اصلی رئیس‌جمهور آینده

مشاور شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: لازمه نگهبان بودن، پاک دستی، فساد ستیزی و اجازه ندادن نسبت به این مهم است که خلاف قانون و رانت‌خواری و سوءاستفاده توسط عده‌ای خاص قرار گیرد و منابع ملی به‌ عنوان یک امانت در دست رئیس‌جمهور و پذیرندگان مسئولیت است.
دکتر علی عباسپور طهرانی فرد در خصوص شاخصهای مدیران زیرمجموعه دولت آینده با نگاهی به قرآن کریم گفت: مطابق قرآن کریم حضرت یوسف(ع) زمانی که میخواست شایستگی خود را برای احراز و پذیرش پست مدیریتی بیان کند عنوان نمود، من حفیظ و علیم هستم که به معنای دانا و آگاه به مسائل است؛ این دو پارامتر به عنوان مهمترین شاخصهای مدیران میتواند باشد که باید مورد توجه رئیس دولت آینده قرار گیرد.

مشاور شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: لازمه نگهبان بودن، پاک دستی، فساد ستیزی و اجازه ندادن نسبت به این مهم است که خلاف قانون و رانتخواری و سوءاستفاده توسط عدهای خاص قرار گیرد و منابع ملی به عنوان یک امانت در دست رئیسجمهور و پذیرندگان مسئولیت است.

عباسپور افزود: علاوه بر عالم بودن شناخت نسبت به مجموعه تحت امر خود اهمیت زیادی دارد بهطور مثال در بحثهای گوناگون شناخت داشته باشد و آگاهی کامل برای حل مشکلات داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفتم و هشتم، جوان بودن مدیران را در اجرایی سازی طرحها و برنامهها مؤثر برشمرد و تأکید کرد: لزوماً جوان بودن شرط کافی است اما لازم نیست بلکه به فرد یا افرادی باید مسئولیت داد که نهاد و انگیزههای جوانی داشته باشند و بتوانند با حضور و سرکشی و دقت نظر کافی به فعالیت بپردازند و مدیران نباید صرفاً از طریق یکجا نشینی در محل خدمت به اداره مجموعه خود بپردازند.

وی با در نظر گرفتن شرایط مساوی برای مدیران و با توجه به اصل شایستهسالاری استفاده از نیروهای جوان در بدنه دولت آینده را موجب سرزندگی، پویایی و تأثیرگذاری دولت سیزدهم دانست.

مشاور شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: هماهنگی با برنامههای رئیسجمهور و اعضاء دولت ویژگی دیگر مدیران زیرمجموعه دولتی است؛ بنابراین رئیس دولت میبایست افرادی را انتخاب کند که یکپارچه و هماهنگ باشند؛ زیرا وظایف دستگاهها با هم مرتبط است و نمیشود وزیر یا مسئول دستگاهی بهصورت مستقل عمل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درنهایت مجموعه بدنه دولت باید با رئیسجمهور هماهنگ باشد؛ زیرا رئیسجمهور رأی مردم را اخذ کرده و بر اساس برنامههای اعلامشده محل اعتماد مردم قرارگرفته است.

https://shoma-weekly.ir/TZErmS