سیاسی

پاسخ حزب موتلفه اسلامی به روزنامه اعتماد در خصوص گزارش «پایان عقد اخوت ٥٠ ساله»

نگاهی به روابط موتلفه اسلامی با روسای جمهور از هر سلیقه و تفکر و روش در ٣٧ سال گذشته، اثبات می‌کند که موتلفه نگاهی عقلایی، اعتدالی، ارزشی و روابط بر مبنای احترام متقابل با همه رییس‌جمهورها و دولت‌ها داشته است ضمن حفظ مواضع اصولی خود و انتقادهای سازنده که از احساسات زودگذر یا منطبق با منافع شخصی و جناحی و حزبی به دور بوده است.
درباره مقاله موتلفه از هاشمی‌رفسنجانی عبور کرد، باید دانست:

١-‌ مقاله پر از اشکالات و غلط‌های واژه‌ای و تحلیلی است، مانند: «موتلفه اسلامی را باید فرزند تمام قد « نهاد اصلی جناح راست سنتی یعنی روحانیت و بازار دانست»، موتلفه اسلامی را باید تشکل تولد یافته توسط امام خمینی(ره) در سال ٤٢ دانست که همه قشرهای مختلف اجتماع را از آغاز تاسیس در سال ٤٢ تاکنون در برداشته است. ، موتلفه اسلامی نه راست است و نه چپ، و نه سنتی است و نه مدرن به معنای غربی، بلکه حزبی اسلامی است که بر پایه فقاهت، روحانیت و ولایت شکل گرفته و در نیم قرن تاریخ معاصر ایران نقش موثری راداشته است. اقدام موتلفه در اعدام انقلابی عامل رسمیت دهی به کاپیتولاسیون امریکایی در رژیم مزدور شاه در سال ٤٣ با حکم مرجع تقلید مرحوم آیت‌الله‌العظمی میلانی صورت گرفته است و موتلفه با این عمل و تقدیم خون پاک شهدای ٢٦ خرداد ٤٤ و حبس‌های طولانی مدت مسوولان اصلی خود نگذاشته است مصونیت کارکنان مستشاری نظامی امریکا دست آنها رادر هر جنایت و خیانت نسبت به ایران باز بگذارد. اعدام منصور خائن «ترور» نیست که واژه معادل آن در فقه اسلام (فنک) است و برای آن نبوده که بخشی از سپهر مبارزه با رژیم توتالیتر!! پهلوی دوم را از آن بازاریان مذهبی کند یا یاد فداییان اسلام را زنده کنند! بلکه اجرای حکم الهی بر خائنی است که امام فرمود کشور ایران را فروخته و اینها خائنند.» حزب موتلفه اسلامی یک تشکیلات سیاسی سنتی نیست بلکه تشکل و تحزب اسلامی است که همان‌طور که در مقاله آمده است، بدون مبانی احکام شرعی گام برنمی‌دارد و مترقی‌ترین روحانیت در انقلاب اسلامی یعنی شهید بهشتی و مطهری و مرحوم آیت‌الله انواری و مولایی عضو شورای روحانیت موتلفه اسلامی بوده‌اند و هنوز هم موتلفه همراه صادق روحانیت اسلام و مراجع محترم تقلید است.

٢-‌ موتلفه اسلامی به همه چهره‌ها و شخصیت‌ها و مسوولان نظام جمهوری احترامی در شأن هر کدام را داشته و دارد.

نگاهی به روابط موتلفه اسلامی با روسای جمهور از هر سلیقه و تفکر و روش در ٣٧ سال گذشته، اثبات می‌کند که موتلفه نگاهی عقلایی، اعتدالی، ارزشی و روابط بر مبنای احترام متقابل با همه رییس‌جمهورها و دولت‌ها داشته است ضمن حفظ مواضع اصولی خود و انتقادهای سازنده که از احساسات زودگذر یا منطبق با منافع شخصی و جناحی و حزبی به دور بوده است.

در موتلفه اسلامی تفکر «شخص‌ستیزی» جایی ندارد و احترام به حقوق شهروندی همه چهره‌ها و افراد و جناح‌ها در بین حفظ مواضع ارزشی و اصولی موتلفه جایگاه اساسی در موتلفه اسلامی دارد. البته اگر مشاهده نمایید که اقداماتی و مواضعی از طرف اشخاص یا تشکل‌ها یا جناح‌ها مضّر به خطوط اصلی نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه عادل است به وظیفه خود طبق موازین شرعی و اخلاقی اسلام عمل می‌نماید و حجت شرعیه نیز مواضع رهبری است.

٣-‌ اسلحه‌ای که بخارایی به‌کار برد، مربوط به مرحوم تولیت نبود و محمدرضا پهلوی هم اسلحه به تولیت نداده بود و این اسلحه اهدایی شاه نبود.

٤-‌ امام خمینی(ره) برای جهاد مسلحانه و تشکیلات آن به موتلفه اذن داده بودند و فرموده بودند به شرط آنکه اسلحه از کسی و جایی نگیرید یا بخرید یا خودتان بسازید.

و اما درباره حکم حسنعلی منصور و محمدرضا شاه از امام سوال نشده بود و پس از تبعید امام به ترکیه و اعلام ضرورت آن توسط آیت‌الله شهید مطهری، حکم شرعی از آیت‌الله العظمی میلانی صادر گردید.

٥-‌ ارتباط موتلفه اسلامی با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و رفاقت ایشان مربوط به زمان اعدام منصور نیست بلکه از آغاز نهضت امام شروع شد.

٦-‌ واژه ژنرال امام در شأن یاران امام نیست و واژه زشت نیروهای استقراضی موتلفه اسلامی بسیار دور از اخلاق و ادب سیاسی است.

٧-‌ مواضع حزب موتلفه اسلامی همواره از انسجام برخوردار بوده زیرا با بررسی و شور، توسط دبیرکل محترم یا در بیانیه حزب اعلام می‌شود. اما مواضع شخصیت‌ها و چهره‌های موتلفه اسلامی مواضع شخصی آنهاست که با توجه به آزادی اظهارنظر در یک حزب اسلامی مسوولیت آن مربوط به شخص مذکور است، البته تذکرات نسبت به رعایت مواضع حزب نیز به آنها داده می‌شود. تذکر ما به نویسنده مقاله این است که تحلیل باید منطبق با واقعیت‌ها باشد ولو به مذاق تحلیلگر خوش نباشد. امیدواریم که ایشان به خوانندگان روزنامه آنچه حقیقت است را ارایه دهند
https://shoma-weekly.ir/egxVIO