سیاسی

ویژگی های مشترک سیاسی، اخلاقی و مدیریتی امامین انقلاب

کارشناس مسائل سیاسی با اذعان به شایستگی رهبر انقلاب در کلیه حوزه‌هاگفت: مدیریت‌هایی که ایشان در حوزه‌های گوناگون داشتند نشان‌دهنده این است که بحمدالله خداوند فرد لایق و شایسته‌ای را برای ما ذخیره کرده و در دوران فقدان حضرت امام به لطف خدا نگذاشت انقلاب به دست نااهلان بیافتد و با حضور مردم درصحنه‌ها و تبعیت از مقام معظم رهبری در کنار مسئولین توفیقات بسیاری حاصل گردد.
دکتر علیرضا اسلامی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در خصوص مهم‌ترین ویژگی‌های مشترک رهبری در امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار داشت: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر اصول مختلفی مثل اصل 5، 57، 107، 109 به شرایط رهبری و ولایت‌فقیه اشاره‌شده در اینجا چند موضوع مهم وجود دارد که فصل مشترک بین رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری است.

فقاهت

وی افزود: یکی از شروط رهبری فقاهت است که امامین انقلاب از این شرط برخوردار هستند و رهبر معظم انقلاب مانند امام مسلط به علوم حوزه و علوم روز هستند، از دیگر شرایط تقوای الهی است که هر دو بزرگوار ازآنچه مشهود است دارای تقوای پرهیز و تقوای ستیز هستند و ویژگی دیگر آگاهی به زمان است که حضرت امام و رهبر انقلاب به‌روز بوده و شرایط جهان، منطقه و داخلی را می‌شناسند.

شجاعت

اسلامی شجاعت را از دیگر مؤلفه‌های اخلاقی مقام رهبری برشمرد و اظهار داشت: است هر دو رهبر بزرگوار ما در طول عملکرد خود شجاعت و عدم تسلیم در مقابل حوادث و دشمنان را داشته و اثبات کردند همچنین بحث تدبیر و مدیریت که هر دو رهبر انقلاب مدیریت و تدبیر لازم در امور را داشته و دارند.

توکل بر خدا

این مبارز روزهای انقلاب خاطرنشان کرد: در مجموع اگر بخواهیم این موارد را به چند حوزه تقسیم کنیم، این امور شامل ایمان و اعتقاد به خداست و باور به خدا مؤلفه مهمی است که از طریق آن از طوفان حوادث عبور می‌کنند و حضرت امام و رهبر انقلاب در طول دوران زعامت خود با توکل بر خدا از بحران‌ها عبور کردند.

اسلامی رهبر انقلاب را در حوزه فرهنگی مانند امام یک فقیه جامع‌الشرایط خواند.

وی افزود: در بعد سیاسی پیش از انقلاب و در سال 42 با آغاز نهضت مقام معظم رهبری از شاگردان امام و یک انسان تشکیلاتی مانند حضرت امام بودند، حمایت از مظلومین و ایجاد جبهه مقاومت، برخورد با مستکبرین، احترام به آرا ملت نشان‌دهنده آگاه بودن رهبر به شرایط سیاسی است. لینت و نرمش نسبت به مؤمنین، بعد زهد و طلبگی، اکتفا به حداقل و قادر بودن صفات بارزی است که هر دو رهبر گران‌قدر انقلاب از آن بهره دارند.

مدیریت عالی

این کارشناس مسائل سیاسی اذعان داشت: در بعد مدیریت رهبر انقلاب به دلیل تجربه ریاست جمهوری، مجلس، جبهه و سایر مراکز مدیریتی، مدیریت عالی داشتند و در این سال‌ها نشان دادند که موفق بودند البته مشکلاتی در کشورها وجود دارد که بخشی از آن به مدیران بازمی‌گردد که بخشی از آن‌ها را مردم انتخاب می‌کنند و انتخاب شایست و ناشایست مدیران توسط مردم آسیب و یا برکاتی برای کشور به همراه خواهد داشت اما رهبری همواره به آراء ملت همواره تمکین کرده‌اند.

اسلامی در ادامه افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این فرصت 32 ساله تجربیات موفق جدیدی داشته‌اند که به‌طور مثال در خصوص تعیین مسئولین و ایجاد و توسعه سپاه قدس و حوزه‌های نظامی ازجمله آن‌هاست که ناشی از شناخت ایشان و تجربیات معظم له است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اذعان به شایستگی رهبر انقلاب در کلیه حوزه‌ها تأکید کرد: مدیریت‌هایی که ایشان در حوزه‌های گوناگون داشتند نشان‌دهنده این است که بحمدالله خداوند فرد لایق و شایسته‌ای را برای ما ذخیره کرده و در دوران فقدان حضرت امام به لطف خدا نگذاشت انقلاب به دست نااهلان بیافتد و با حضور مردم درصحنه‌ها و تبعیت از مقام معظم رهبری در کنار مسئولین توفیقات بسیاری حاصل گردد.

https://shoma-weekly.ir/zFOz7z