سیاسی

وقف می تواند در خدمت اقتصادی مقاومتی قرار گیرد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت : وقف می تواند در موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی ، اشتغال ، سلامت و دیگر زمینه ها تاثیر گذار باشد و برای این هدف نیاز به فعالیت فرهنگی مستمر وجود دارد .

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت : مهم ترین ظرفیت در خصوص وقف فرهنگ اسلامی است و در بسیاری از روایات و احادیث آمده است که در کار خیر از هم سبقت بگیریم .

حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند در گفت و گو با امینانه، مهم ترین ظرفیت در خصوص وقف را فرهنگ اسلامی دانست و گفت : در بسیاری از احادیث و روایات اسلامی آمده است که در کار خیر از هم سبقت بگیریم و فرهنگ اسلامی ما همواره انسانها را به کار خیر ترغیب کرده است .

وی ادامه دا د: به نظر می رسد در میان آنچه که در آیات و روایات می خوانیم ، یکی از بهترین کارها وقف است که انسان مالی را حبس کند و برای همیشه ماندگار شود و از عوائد آن همه بهره مند شوند .

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار نیز به این کار مبادرت می ورزیدند ، اظهار داشت : در تاریخ شاهد این مدعا هستیم که امیر مومنین علی (ع ) باغ ها و نخلستان هایی را به وجود می آوردند و در راه فقرا ، ضعفا و محرومین هزینه می کردند .

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از بقاع متبرکه و امور خیریه ما از راه وقف به وجود آمده اند ، اذعان داشت : اکثر کارهای عام المنفعه در کشور در گرو وقف است و قدمتی چند صد ساله دارد .

وی افزود : اما متاسفانه شاهد این هستیم که بسیاری از موقوفات زمان قبل از انقلاب از بین رفته و به دست فراموشی سپرده شده اند .

وی عنوان داشت : به نظر می رسد دولت و ارگان های مربوطه باید برای ترویج فرهنگ وقف هزینه کرده و مردم را به انجام این کار خداپسندانه ترغیب نمایند .

وی در پایان با بیان اینکه موضوع وقف دایره وسیعی دارد ، خاطر نشان کرد : وقف می تواند در موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی ، اشتغال ، سلامت و دیگر زمینه ها تاثیر گذار باشد و برای این هدف نیاز به فعالیت فرهنگی مستمر وجود دارد .


https://shoma-weekly.ir/5tZrzb