سیاسی

"وفاق ملی" برای کاستن از تکثر نامزدهای انتخابات 92

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: راهبرد جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات آینده همگرایی احزاب، گروه‌ها، رجال سیاسی و مذهبی اصولگرایان برای رسیدن به یک خرد جمعی است، با توجه به اینکه تکثر نامزدها سبب حیرت و سرگشتگی مردم می‌شود، ما بنا داریم با گفتگو با اضلاع رقابت با اصولگرایان تعدد و تکثر نامزدها را به حداقل کاهش دهیم و نوعی وفاق ملی پدید آوریم.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: راهبرد جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات آینده همگرایی احزاب، گروه‌ها، رجال سیاسی و مذهبی اصولگرایان برای رسیدن به یک خرد جمعی است، با توجه به اینکه تکثر نامزدها سبب حیرت و سرگشتگی مردم می‌شود، ما بنا داریم با گفتگو با اضلاع رقابت با اصولگرایان تعدد و تکثر نامزدها را به حداقل کاهش دهیم و نوعی وفاق ملی پدید آوریم.
حبیب‌الله عسگراولادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره طرح اصلاح قانون انتخابات که در مجلس شورای اسلامی مطرح است، اظهار داشت: قانون انتخابات باید قانونی جامع و مانع باشد، تا در هر دوره از مجلس دستخوش تغییر و تبدیل نشود.


*بهتر بود نمایندگان در نگاه به اصلاح قانون انتخابات تا ابلاغ سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب صبر می‌کردند
عضو ارشد شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: تردیدی نیست که قانون انتخابات نواقصی دارد. اکنون سیاست کلی درباره انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام بنا به دستور مقام معظم رهبری تحت رسیدگی است، بهتر بود نمایندگان دقیق و متبحر مجلس در نگاه به اصلاح قانون انتخابات تا ابلاغ سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب صبر می‌کردند و با نگاه عمیق‌تر به رفع نواقص قانون انتخابات همت می‌گماردند.
 
*تلاش جبهه پیروان در جهت ایجاد "وفاق ملی" میان اضلاع رقابت اصولگرایان
وی درباره استراتژی جبهه پیروان خط امام و رهبری برای ورود به انتخابات آتی، گفت: راهبرد جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات آینده همگرایی احزاب، گروه‌ها، رجال سیاسی و مذهبی اصولگرایان برای رسیدن به یک خرد جمعی است، با توجه به اینکه تکثر نامزدها سبب حیرت و سرگشتگی مردم می‌شود، ما بنا داریم از طریق گفتگو با اضلاع رقابت اصولگرایان، تعدد و تکثر نامزدها را به حداقل کاهش دهیم و نوعی وفاق ملی پدید آوریم و امیدواریم انشاالله به این هدف برسیم، درباره انتخابات شوراها هم تمهیداتی داشته‌ایم که به زودی اعلام می‌نماییم.

 *انجام فعالیت‌های مقدماتی در کمیته جبهه پیروان
عسگراولادی در ادامه این گفتگو ضمن تایید خبر تشکیل کمیته‌ای انتخاباتی در جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: جبهه پیروان خط امام و رهبری مانند هر جریانی نسبت به انتخابات حساس است و طبیعی است که ستادی در این باره تدارک ببینید منتهی ما تبلیغات زودرس را صلاح نمی‌دانیم و ستاد در حال انجام کارهای مقدماتی است اما نیازی ندارد بگوییم در حال حاضر چه می‌کند.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اینکه آیا این کمیته همان سازوکار پیشنهادی اصولگرایان برای انتخابات آتی است یا خیر، گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری یک ضلع از اضلاع جبهه اصولگرایی است، جبهه اصولگرایی وسیع‌تر از این محدوده است و ما خود را جزئی از این جبهه گسترده می‌دانیم.

*مدل رقابتی مجلس نهم مدل موفقی بود
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر در آرایش سیاسی جریان اصولگرایی در انتخابات آتی و قطب‌بندی‌های جریان‌های سیاسی، تصریح کرد: ما در انتخابات مجلس نهم یک مدل از رقابت را تجربه کردیم که مدل موفقی بود؛ سطح مشارکت با چنین مدلی خوب و قابل دقت بود. فکر می‌کنم قطب‌های اصلی رقابت در انتخابات آینده تکرار تجربه موفق انتخابات مجلس نهم باشد، ممکن است اضلاع متکثری پا به عرصه رقابت بگذارند اما از میان این اضلاع، نقش دو ضلع جبهه پایداری به رهبری آیت‌الله مصباح یزدی و جبهه بخش عظیمی از اصولگریان به رهبری آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی پر رنگ‌تر خواهد بود.
عسگراولادی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در جریان اصولگرایی کاندیداهایی همچون متکی، پورمحمدی، جلیلی و ولایتی مطرح هستند و فکر می‌کنید کدام یک از این کاندیداها مورد اتفاق نظر جبهه پیروان قرار بگیرد، اظهار داشت: ما هنوز وارد بررسی مصادیق نشده‌ایم و پاسخ این سوال را به وقت خودش واگذار می‌کنم.
 دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره ورود اصلاح‌طلبان به عرصه انتخابات آتی گفت: اصلاح‌طلبان یا بهتر بگویم دوم خردادی‌ها وضع خود را مشخص کنند که می‌خواهند در داخل نظام باشند؟ یا در سر مرز نظام درجا بزنند!؟


*افراطیون اواخر دولت خاتمی طبل خروج از نظام را به صدا درآوردند
وی تصریح کرد: برای مردم هوشیار ما ثابت شده است افراطیون اصلاح‌طلب اواخر دولت خاتمی طبل خروج از حاکمیت را به صدا در آوردند و در انتخابات سال 88 هم عده‌ای بر طبل خروج بر حاکمیت کوبیدند، آنها باید نشان دهند که در قد و قواره‌ای هستند که اگر انتخاب شدند به سوگند ریاست جمهوری وفادار می‌مانند آنها باید اصراری بر دفاع از نظام داشته باشند و از حوادث تلخ سال 88 خود را بری و کنار نگه دارند و از آرمان‌ها و اهداف امام و نظام دفاع صریح داشته باشند.

*در سخنرانی اخیر موسوی خوئینی‌ها نشانه‌ای از وفاداری به نظام، رای ملت و اصل ولایت فقیه وجود ندارد
عسگراولادی  ادامه داد: آنها باید نسبت خود با نظام را روشن و شفاف کنند؛ در شرایط ویژه دلیلی ندارد نظام از آنها عبور کند، صدور بیانیه‌های مکرر نامزدهای ریاست جمهوری سال 88 یک سند زنده و گویا برای عبور از نظام بوده است و نباید و نمی‌توانند این را تکرار کنند لذا باید از سخنرانی‌های تحریک آمیز پرهیز شود مانند همین سخنرانی اخیر موسوی‌خوئینی‌ها که حاوی نشانه‌ای از وفاداری به نظام و رای ملت و اصل ولایت فقیه وجود ندارد و می‌رساند مواضع آنها با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بیشتر هم زبانی دارد تا با ملت و قانون اساسی و اصل ولایت فقیه.
وی با بیان اینکه اخیرا رسانه‌ها یک جمله‌ای از من به این مضمون روایت کرده‌اند که گفته‌ام نامزدهای ریاست جمهوری سال 88 اهل فتنه نیستند با این تعبیر اضافه که، اهل فتنه آنها را محاصره کرده بودند، اظهار داشت: البته کارنامه برخی نامزدهای دوم خرداد در سال 88 بعد از اعلام نتایج قطعی آرا نشان می‌دهد که حتی اگر آنها فتنه‌گری را آغاز و مدیریت نکرده باشند هنوز سران آنها دست از لجاجت برنداشته‌اند و همان حرف‌های خود را تکرار می‌کنند و حاضر نیستند، دست از اتهام دروغ و تقلب بردارند.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطر نشان کرد: بی‌شک اگر ده بار هم انتخابات بشود حاضر به پذیرش نتایج آن نیستند و همچنین برای افشای دروغ تقلب حاضر نیستند صندوق‌ها بازشماری شود، ملت ما با یک جماعت لجوج که صدای آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی به وسیله آنها اسلامیت و جمهوریت نظام را زیر سوال‌های برد، چه می‌تواند بکند.


https://shoma-weekly.ir/JVMwsO