سیاسی

وعده مدیران باید تبدیل به یک جریان زنده پاسخگویی و عملگرایی شود

اینکه رئیس دولت و شهردار تهران به عنوان شهردار پایتخت جمهوری اسلامی ایران از حل مشکلات سخن گفته اند بسیار خوب است اما تبدیل شدن وعده ها به یک جریان زنده و متحرک است که می تواند در حل مشکلات کشور سازنده ومفید باشد. اگر قوا با هم تعامل سازنده نداشته باشند و شهردار و دولت و تمام مدیران تنها به سخن گفتن اکتفا کنند نمی توان امیدوار به حل مشکلات در سطح کشور و شهر بود.
یک فعال اصولگرا گفت: اگر مردم مدیران کاربلد جهادی که تمام وقت خود را برای مردم هزینه می کنند وکمترین چشمداشتی به بیت المال دارند را بر منصب امور بگذارند مسلما بسیاری از مشکلات با تلاش و همکاری مردم و مسوولین حل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کاظم انبارلویی کارشناس سیاسی با بیان اینکه نقش مردم در انتخاب مدیران بسیار حائز توجه است گفت: جمهوری اسلامی یک نظام مردمسالار است و نقد عملکرد و کارآیی مدیران جامعه حتی نصب و عزل آنها مواردی است که مردم در آن نقش ویژه ای ایفا می کنند و بسیار تعیین کننده هستند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم. انتخابات بیانگر انتخابی است که مردم در ان سهم وحق ویژه ای دارند, اینکه مردم در پای صندوق های رای می آیند نمایشگر آن است که خود مدیران را در قوای مختلف انتخاب می کنند. انتخاب مدیران شهری نیز از آن دست انتخاب هایی است که نقش مردم درآن بسیار جدی است.

وی با تاکید براینکه انتخاب براساس شناخت و آگاهی انتخابی سازنده است اظهار داشت: انتخاب مدیران به دست مردم مسوولیت زاست, به عبارتی مردم مسوول انتخاب مدیران جامعه هستند؛ بنابراین چنین موضوعی اهتمام مردم را به انتخاب صحیح مدیران و مسوولین چندین برابر می کند. انتخاب صحیح با مطالعه واز روی شناخت وآگاهی با توجه به بررسی سوابق فردی و حزبی فرد یا جریان است که می تواند به انتخابی مطلوب یا غیر مطلوب بیانجامد.

انبارلویی انتخاب هیجانی واحساسی را بلای انتخاب مدیریتی عنوان کرده دراین باره خاطر نشان شد: اگر مردم از روی احساسات یا هیجانات به شخص یا حزب خاصی رای دهند در صورت ناکارآمدی فرد یا آن جریان خود مسوول ناکارآمدی های ایجاد شده هستند لذا یک سوی ناکارآمدی یا کارآمدی دولت بسته به انتخاب مردمی است چرا که دقت در انتخاب است که می تواند منجر به اعمال قانون یا سیاست گذاریها ومدیریت مطلوب شود.

وی با تاکید بر انتخاب مدیران جهادی در حل مشکلات کشور خاطر نشان شد: اگر مردم مدیران کاربلد جهادی که تمام وقت خود را برای مردم هزینه می کنند وکمترین چشمداشتی به بیت المال دارند را بر منصب امور بگذارند مسلما بسیاری از مشکلات با تلاش و همکاری مردم و مسوولین حل می شود. اتخاذ تصمیمات مطلوب برای کشور است که می تواند منجر به رشد و شکوفایی در عرصه های مختلف شود.

انبارلویی دراین باره افزود: بی شک با افزایش مشکلات مختلف در حوزه کشور و شهری مردم امروز متوجه این ضرورت شده اند که تصدی مدیران جهادی بر حوزه های کلیدی کشورضروی است و می تواند راهگشای بسیاری از موضوعات خطیر اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی باشد. اینکه بسیاری از مشکلات کشور و شهر حل نمی شود نه به دلیل عدم توانایی و کمبود امکانات بلکه به دلیل فقدان مهارت های مدیریت و سوء تدابیر مدیریتی است که اتخاذ می شود. اینکه برخی از مدیران راهکار جدیدی برای حل مشکلات ندارند منجر به افزایش فشارها وآسیب ها به شهروندان و ملت ایران شده است. ملت تا کنون با این امر ملموس آشنا شده اند که درد امروز کشور ضعف و ناکارآمدی مدیریتی است و بس.

این کارشناس سیاسی در پایان با تاکید براینکه وعده مدیران باید تبدیل به یک جریان زنده پاسخگویی و عملگرایی شود گفت: اینکه رئیس دولت و شهردار تهران به عنوان شهردار پایتخت جمهوری اسلامی ایران از حل مشکلات سخن گفته اند بسیار خوب است اما تبدیل شدن وعده ها به یک جریان زنده و متحرک است که می تواند در حل مشکلات کشور سازنده ومفید باشد. اگر قوا با هم تعامل سازنده نداشته باشند و شهردار و دولت و تمام مدیران تنها به سخن گفتن اکتفا کنند نمی توان امیدوار به حل مشکلات در سطح کشور و شهر بود.

https://shoma-weekly.ir/7QQLR3