سیاسی

وظیفه امروز جلوگیری از نفوذ آمریکا به مجلس است

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: آمریکا می خواهد به مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز ما وارد شود و نفوذ اقتصادی را نیز در برنامه دارد که باید جلوی این نفوذ را بگیریم.
 آیتالله محمدعلی موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت آیتالله شیخ نمر در ورزشگاه شهید شیرودی تهران، اظهار داشت: اگر اصولگراها احساس کردند با تعدد نامزدها آسیب میبینند برای رضای خدا این تعددها را کم و افرادی به نفع لیست واحد کنار بروند، اگر چنین بشود ما امیدواریم خدای رحمان نیز رحمتش را شامل ما گرداند. وی با بیان اینکه ما پس از ارائه لیست واحد احساس میکنیم که وظیفه خود را انجام دادهایم گفت: ما سعی خود را کردهایم حال نتیجه انتخابات هر چه میخواهد باشد اما توصیه من این است که ما فقط مسئول رأی خود نیستیم ما مسئولیت اجتماعی داریم باید دیگران را روشن و در انتخاب افراد آنها را آگاه کنیم. آیتالله موحدی کرمانی به وظیفه فردی و اجتماعی انسانها در همین راستا اشاره کرد و گفت: ما یک مسئولیت فردی داریم و یک مسئولیت اجتماعی که مسئولیت اجتماعی ما به مراتب مهمتر و بیشتر از مسئولیت فردی است. دبیر کل جامعه روحانیت مبارزبه نقل قولی از پیامبر اکرم (ص) در همین رابطه اشاره و تصریح کرد: پیامبر عظیمالشأن اسلام صریحاً میفرمایند اگر کسی در فکر جامعه اسلامی نباشد و وظیفه خود را در رابطه با جامعه نشناسد و یا بشناسد و عمل نکند چنین فردی مسلمان نیست. آیتالله موحدی کرمانی «تشکل» را یکی از مسائل مهم برای ادای حبه اجتماعی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: چه بسا انسان‌‌ها به صورت فردی نتوانند در جامعه مؤثر باشند اما وقتی به صورت تشکل و مجموعه در آمدهاند میتوانند مؤثر واقع شوند.

وی در ادامه در تعریف اصولگرایی نیز گفت: اصولگراها یعنی انسانهایی مؤمن، متدین، تابع ولایت، علاقهمند به خدمت و علاقهمند به دین، پیرو قرآن و اسلام.

آیتالله موحدی کرمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری دشمن را به خوبی میشناسد، طرحها و توطئه آنها را شناخته و با شجاعت به ما میگوید خطر امروز این است آمریکایی را که از در بیرون کردیم امروز میخواهد از پنجره وارد شود، آمریکا میخواهد فرهنگ ما را عوض و فرهنگ آمریکایی، اروپایی را به وجود بیاورد.

وی تأکید کرد: آمریکا میخواهد به مراکز تصمیمگیر و تصمیمساز ما نفوذ کند و تصمیمات خود را به آنها القاء کند که مقام معظم رهبری این را به صراحت و مکرر بیان کردند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با طرح این پرسش که آمریکا درصدد نفوذ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است وظیفه ما چیست؟ گفت: اینکه ما بیتفاوت باشیم در مقابل نفوذ آمریکا قبول نیست، آمریکا میخواهد به مجلس خبرگان و شورای اسلامی نفوذ کند و ما موظفیم که جلوی نفوذ آمریکا را بگیریم. مردم باید فکر کنند که چگونه باید نفوذ آمریکا را به مجلس بست.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه هر دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی مهم است، گفت: بلکه مجلس خبرگان حتی مهمتر است. ما دعا میکنیم خداوند وجود پربرکت رهبری را تا ظهور امام عصر برای ما حفظ کند اما عمر دست خداست اگر خدایی ناکرده برای ایشان اتفاقی افتاد این خبرگان است که باید رهبر را تعیین کنند. باید بکوشیم افراد شجاع، عالم، پیرو امام و رهبری در خبرگان باشد تا برای رهبری تصمیم بگیرد چرا که همان گونه که رهبری فرمودند کلید نظام در دست رهبر است.

https://shoma-weekly.ir/WKXsfr