سیاسی

وظیفه اصلی مجلس یازدهم اصلاح خطوط اصلی اقتصاد و فرهنگ

دکتر بادامچیان با اشاره به پیام مهم مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم اظهار داشت: وظیفه کلیدی مجلس گام دوم، اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملی و فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، دکتر بادامچیان با اشاره به پیام مهم مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم اظهار داشت: وظیفه کلیدی مجلس گام دوم، اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملی و فرهنگی است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: مردم به مجلس یازدهم امیدوارند و مجلس نقطه اتکاء مسئولان کشور هم هست. اگر در این جایگاه قرار گیرد، قطعاً در رأس امور قرار خواهد گرفت.

وی ارزش پول ملی و اهتمام به اشتغال و مهار تورم و راه اندازی چرخ های تولید را از مسائل مهم اقتصاد ملی دانست و تأکید کرد: تیم مدیریتی مجلس که در هیأت رییسه شکل گرفته است می تواند مجلس را در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری هدایت کند.

دکتر بادامچیان با اشاره به انتخاب هیأت رییسه مجلس یازدهم افزود: رأی اکثریت مجلس یازدهم به دکتر محمدباقر قالیباف و انتخاب هیأت رییسه دائم را صمیمانه به این عزیزان تبریک می گوییم و برای آنها در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران آرزوی موفقیت داریم. حزب مؤتلفه اسلامی در حفظ وحدت و یکپارچگی مجلس و اجرای منشور بیانیه گام دوم و تحقق محورهای پیام مقام معظم رهبری از طریق تعامل با همه دیدگاه ها و همکاری با هیأت رییسه مجلس، انجام وظیفه خواهد کرد.

وی تعامل قوای مجریه و قضائیه را با مجلس یازدهم در این برهه ضروری دانست و اظهار داشت: محصول تعامل برادرانه سه قوه می تواند تصویری زیبا از کارآمدی نظام در پاسخ به مطالبات معیشتی مردم بهویژه اقشار ضعیف را ارائه دهد.

دکتر بادامچیان افزود: مجلس باید به نابسامانی قیمت ها و التهابات اقتصادی از جمله قیمت مسکن پایان دهد و سرمایههای مردم را در جهت جهش تولید هدایت نماید. مقدمه این کار، تشکیل یک گروه فعال و کارآزموده برای علت یابی نابسامانی قیمت ها و چاره اندیشی است.

وی همچنین انتصاب دکتر علی لاریجانی را به مشاورت مقام معظم رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت تبریک گفت و اظهار داشت: کسانی که با بی مهری، کارنامه آقای لاریجانی را در 12 سال تصدی ریاست مجلس، زیر سؤال می برند باید بدانند ارزیابی مراجع و نیروهای مسلح و نخبگان جامعه درمورد کارکرد ایشان بهطور کلی مثبت است. ایشان از مدیران قوی و تجربه آموخته کشور و از سرمایه های ملی است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به قتل بیرحمانه جرج فلوید سیاهپوست آمریکایی بدست پلیس گفت: حکومت آمریکا اگر پشت جنایات علیه سیاهپوستان شهروند آمریکایی نیست، باید جلوی این کشتار فجیع و نژادپرستانه مردم کشورش را بگیرد و آن را پایان دهد و عاملان را به مجازات بازدارنده برساند. ادامه این جنایت وحشیانه که وجدان انسان ها را در سراسر جهان نگران کرده است، دلیل همدستی حاکمان آمریکا و ترامپ در این کشتارهاست یا به علت بی عرضگی و فلج شدن قدرت حکومتی دولت آمریکاست.

وی افزود: مشکلات کرونا و کشتار این ویروس در آمریکا که در رأس آمار تلفات کروناست، نیز دلالت دارد که دیگر دولت آمریکا از عهده اداره ملت و کشور آمریکا برنمیآید. بحران کرونا نشان داد که مردم آمریکا با دولت فعلی همراهی ندارند و 40 میلیون بیکار در آمریکا رقم بالایی است. نفرت جهانی نسبت به ترامپ و دولتمردان بی اعتنا به افکار عمومی جهان، رو به افزایش است و در چنین ضعف آشکار آمریکا، آنها به بازی مسخره تحریم علیه ایران و برخی مسئولان ایرانی ادامه می دهند.

دکتر بادامچیان در ادامه با طرح یک پرسش افزود: آیا مردم آمریکا هنوز به تصمیم قطعی به ایجاد تحول اساسی در حکومت استکباری و سلطه خواه آمریکا نرسیده اند؟ ما امیدواریم ملت آمریکا برای نجات خود و کشورشان، اقدام به چاره اندیشی کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام ره و 15 خرداد تأکید کرد: امسال که به خاطر رعایت مسائل بهداشتی، مراسم عمومی برای 14 و 15 خرداد برگزار نمی شود، عموم مردم با برنامه های خودجوش و ضمن رعایت نکات بهداشتی، در گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل ره و شهدای پانزده خرداد و به ویژه در خانه خود شکر نعمت ایام الله را داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/OeDzeH