سیاسی

وضعیت جیب مردم در تعارض با حرف مسئولان اقتصادی است

مردم به جیب خود نگاه می‌کنند و در حرف و عمل مسئولان اقتصادی تفاوت و در مواردی تعارض احساس می‌کنند و قطعا در فشار هستندمطالبه مردم از دولت، حل مسائل اقتصادی و گرانی و بیکاری است. ما توسعه برخورد با قاچاق کالاها را کار صحیحی می‌دانیم و این برخورد روز به روز باید گسترده‌تر و قاطع‌تر باشد.
محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با ارزیابی سفر رئیس جمهور به آمریکا گفت: بیان مکرر بدعهدی آمریکا یک ضرورت سیاسی است.

سخنان رئیس جمهور علیه آمریکا قابل تقدیر است

به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، وی که درپایان نشست دبیران حزب سخن می گفت، افزود: سخنان رئیس جمهور علیه سیاستهای تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز آل سعود در منطقه قابل تقدیر است.

حبیبی با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سخنان رئیس جمهور ایران اظهار داشت: آمریکاییها میگویند ما برجام را اجرا کردیم و بدهی به ایران نداریم در حالی که دروغ میگویند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در نشست خبری نیویورک که گفت اگر تخلفی ببینیم با قاطعیت برخورد میکنیم، بیان داشت: آقای روحانی اعلام میکند که آمریکاییها تعلل کردهاند و بدعهدی مینمایند. وزیر خارجه آقای ظریف صریحا در نشست اندیشکده روابط خارجی آمریکا گفته است آمریکا هیچ تلاشی برای اجرای تعهدات برجام نداشته است. حتی در تماس با شرکتهای اروپایی آنها را از معامله با تهران منصرف میکند.

برای برخورد قاطع دولت اصرار داشته باشیم

وی افزود: اکنون روابط بانکی ما با جهان با مشکل روبه روست. پولهای نقد ما همچنان بلوکه است، آمریکاییها همین چند روز پیش سه لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان تصویب کردند و به حجم تحریمهای پسابرجام اضافه کردند، اموال ما را مصادره کردهاند چیزی که در ایام تحریمهای ظالمانه هم سابقه نداشته است. همه باید برای برخورد قاطع دولت اصرار داشته باشیم و کمک کنیم که پاسخ لازم و قاطع به آمریکا داده شود.

قدرتنمایی نیروهای مسلح غرورانگیز و افتخارآمیز است

حبیبی با اشاره به رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: قدرتنمایی نیروهای مسلح به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سراسر کشور و به ویژه در خلیج فارس و تهران و رونمایی از جدیدترین سلاحهای ارتش و سپاه واقعا غرورانگیز و افتخارآمیز است.

وی افزود: مذاکره با دشمن هیچ گاه نتوانسته بازدارندگی ایجاد کند. توان نظامی ما هر متجاوز را پشیمان میکند.

خون شهدای حرم تضمین امنیت کشور

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: آنچه کشور را از تهدیدهای نظامی دور کرده است. اراده مردم و توان نظامی ما است. آنچه دشمن را پشیمان کرده است بردن سنگرهای نبرد به خارج از مرزها بوده است. خون شهدای حرم است که امنیت کشور را تضمین و هر گونه تهدیدی را کمرنگ کرده است. آمریکاییها میدانند که در صورت تجاوز نظامی به ایران پهنهای به وسعت جغرافیای منافع آمریکا میدان نبرد خواهد بود و تشخیص این جغرافیا با ایران است.وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمارهای جدید بانک مرکزی مبنی بر افزایش قیمت کالاهای اساسی گفت: آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که قیمت ها در مورد ۲۰ قلم کالاهای اساسی افزایش چشمگیری داشته است.

تعارض سخنان مسئولان اقتصادی و جیب مردم

وی افزود: مردم به جیب خود نگاه میکنند و در حرف و عمل مسئولان اقتصادی تفاوت و در مواردی تعارض احساس میکنند و قطعا در فشار هستندمطالبه مردم از دولت، حل مسائل اقتصادی و گرانی و بیکاری است. ما توسعه برخورد با قاچاق کالاها را کار صحیحی میدانیم و این برخورد روز به روز باید گستردهتر و قاطعتر باشد.

هشدار ایران به روس ها

حبیبی همچنین در مورد شکست آتش بس در سوریه گفت: ایران قبلا به روسها در مورد شکست آتش بس و تکرار بدعهدی آمریکا در این مورد هشدار داده بود.

وی افزود: ۳۰۰ بار تروریستها آتش بس را نقض کردند نهایتا آمریکا به دیرالزور حمله کرد و دهها سرباز سوری را شهید کرد. لذا آتش بس دوم هم شکست خورد.

تروریستها هیچ زبانی را جز زبان گلوله به رسمیت نمیشناسند

وی افزود: مبازره با تروریسم راه حل نظامی دارد. تروریستها هیچ زبانی را جز زبان گلوله به رسمیت نمیشناسند. آمریکا فقط منفذی برای تنفس و تجدید قوای آنها در آتش بسها فراهم میکند. روسها باید این واقعیت را اگر میخواهند با ترویسم مبارزه کنند، درک نمایند.

برخورد دولت و مجلس قانع کننده نبود

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در مورد تداوم پرداخت حقوقهای غیرقانونی اظهار داشت: برخورد دولت و مجلس با این پدیده زشت برای مردم قانع کننده نبوده است. انتظار این است که در این مورد تحرکی در دولت و مجلس پدید آید و متخلفین در اسرع وقت به مجازاتهای قانونی برسند.

توجه مستمر به معیشت معلمان

حبیبی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: استمرار تحول دائمی درچارچوب موازین اسلام و انقلاب اسلامی در موضوعات پرورشی و آموزشی و ضرورت جلب توجه مستمر مسئولان محترم کشور به معیشت معلمان ارجمند را از اولویتهای مهم وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

تمجید از افتخارآفرینان پارالمپیک

وی افتخارآفرینی برخی از وزرشکاران کشور در پارالمپیک به لحاظ ارزشی و ورزشی را تمجید کرد و به وزارت ورزش و جوانان تذکر داد که وضع موجود ورزش کشور با انتظارات مردم تفاوت قابل توجهی دارد که اعمال یک مدیریت همه جانبه و کارساز برای کاهش این تفاوت از ضرورتهای مدیریتی این وزارتخانه قلمداد می شود.


https://shoma-weekly.ir/hTfeAW