سیاسی

وصیت سردار همدانی تبیین ابعاد فتنه بود

او با کوله بار تجربه دفاع مقدس و دفاع از حرم به تازگی در مصاحبه ای جمله ای قابل تأمل گفت « فتنه 88 از سوریه و جنگ هشت ساله مهمتر است» این سخن او را باید وصیت سیاسی وی دانست. او خواستار تبیین ابعاد فتنه بود و از نشناختن عمق آن گله داشت.
اشاره: سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی؛ یادگار شهیدان دفاع مقدس سرانجام به خیل رفقا پیوست. او در نبردی که سرپنجه آمریکا در آن مشهود بود، سدی مردمی ایجاد کرد و اینک با همت او مردم سوریه که « ابووهب» صدایش می کردند؛ رکنی از مقاومت محسوب می شوند. محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگویی کوتاه با روزنامه الکترونیک «شما» از او گفت.

ضمن تسلیت شهادت سردار همدانی، حضرتعالی از چه زمانی ایشان را می شناختید؟

بنده هم شهادت این سرباز فداکار را به امام زمان، نایب بر حقش و امت اسلامی به ویژه رزمندگان مقاومت اسلامی تسلیت عرض می کنم. من ایشان را از 25 سال پیش می شناسم. او یکی از بهترین فرماندهان سپاه بود. در تمام طول جنگ برای دفاع از کشور در صحنه بود و اکثر این زمان را در جبهه بود. بعد از جنگ نیز در مقطعی فرماندهی فرمانده سپاه تهران بود و در دفاع از حریم ولایت و امنیت کشور در مقاطعی همچون غائله 18 تیر 1378 و فتنه 88 در صف اول قرار داشت. او از فرماندهان کار کشته ای بود که از سربازی به سرداری رسیده بود. از این رو با اینکه در داخل کشور برای عموم مردم چندان شناخته شده نبود، اما شخصیت او بارها در رسانه های دشمن مورد توجه قرار گرفت. او در عمل اثبات کرده بود که شیعه تنوری است.

ارزیابی شما از علل به شهادت رسیدن او چیست؟

یکی از نقاط قوت این سردار بزرگوار، انتقال خاضعانه تجربیات ملت ایران به بدنه مردمی سوریه بود. مردم سوریه او را بسیار دوست داشتند و پیش از این نیز یکبار در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها تا مرز شهادت رفته بود؛ اما از راه خود منصرف نشد و به عنوان یک حامی قابل اتکا در جبهه مقاومت، به حضورت مشورتی خود برای ریشه کن کردن داعش ادامه داد. او معتقد بود که برای آمریکا سوریه کلید منطقه است و آمده اند تا با ایران بجنگند و مقاومت را تضعیف کنند تا امنیت اسرائیل را تأمین نمایند. دشمن برای حذف او سرمایه گذاری گسترده ای کرده بود.

به نظر شما امروز، وظیفه ما در قبال او چیست؟

او با کوله بار تجربه دفاع مقدس و دفاع از حرم به تازگی در مصاحبه ای جمله ای قابل تأمل گفت « فتنه 88 از سوریه و جنگ هشت ساله مهمتر است» این سخن او را باید وصیت سیاسی وی دانست. او خواستار تبیین ابعاد فتنه بود و از نشناختن عمق آن گله داشت. سخن او حاصل اطلاعات متقن از هر سه حوزه است. باید با تکرار واقعیت های فتنه و تبیین دیدگاه ها و عملکرد عواملی که جمهوریت و اسلامیت نظام را هدف گرفته بودند، نگذاریم غبار فراموشی بر کارنامه این افراد بنشیند و فرصت جولان مجدد را پیدا کنند. یادمان نرود ما در برابر خون این شهید و دیگر شهدای انقلاب اسلامی مسئولیم.

https://shoma-weekly.ir/fNP92C