سیاسی

وسیله وحدتی که می‌خواهند ابزار اختلاف کنند

در آستانه سالروز سیزده آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی که ملت ایران بار دیگر فرصت بازخوانی جنایات و مظالم و دشمنی‌های شیطان بزرگ یعنی آمریکا را علیه ملت ایران پیدا می‌کند و فضای کشور در تب و تاب آثار و تبعات مذاکره و تعامل با آمریکاست
حمیدرضا ترقی- در آستانه سالروز سیزده آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی که ملت ایران بار دیگر فرصت بازخوانی جنایات و مظالم و دشمنیهای شیطان بزرگ یعنی آمریکا را علیه ملت ایران پیدا میکند و فضای کشور در تب و تاب آثار و تبعات مذاکره و تعامل با آمریکاست، شاهد وقوع پیشبینیای هستیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالهای گذشته بارها بدان اشاره داشته و مسئولان را از آن برحذر داشتند.

پاسخ به این سئوال که هدف آمریکا از اعلام آمادگی برای مذاکره با ایران چیست؟ ازمهمترین موضوعات فضای سیاسی امروز کشور و دنیاست؟

*آیا آمریکا واقعاً میخواهد مشکل خود را با ایران حل کند؟

*آیا آمریکا از دشمنی با ایران میخواهد دست بردارد؟

*آیا آمریکا واقعاً میخواهد حقوق ایران را به رسمیت بشناسد؟

*یا آمریکا بار دیگر میخواهد با فریب افکار عمومی جهان چهره ایران ضد امپریالیسم را خراب کند!؟

*یا آمریکا میخواهد وحدت و انسجام ملی مردم ایران علیه خود را بشکند!؟

*یا آمریکا میخواهد به ملتهای آزادیبخش جهان بفهماند که حتی ایران هم بدون تکیه به آمریکا نمیتواند پیشرفت کند!؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبههای نماز جمعه 26/10/76 خود فرمودند:

اینها میخواهند آن چیزی را که تا امروز وسیله وحدت ملت ایران بوده است، به وسیله اختلاف ملت ایران تبدیل کنند، تا به حال آحاد ملت ایران به خاطر این که میدانستند دولت آمریکا دشمن آنهاست در مقابل دشمنی آمریکا، اگر یک وقت اختلافات جزئی هم داشتند کنار میگذاشتند و متحد میشدند.

مقابله با آمریکا یکی از وسایل وحدت این ملت بوده است، اینها میخواهند با این جنجالها همین وسیله وحدت را به وسیله اختلاف تبدیل کنند. این علیه آن، آن علیه این، این بگوید مذاکره، آن بگوید مذاکره چه فایدهای دارد. آن یکی بگوید چه ضرری دارد؟ یک عده از این طرف بحث کنند، یک عده از آن طرف بحث کنند!

و اینها هم این وحدت عظیم ملی را که ملت ایران در مقابله با حضور دشمن دارد، به اختلاف ملت ایران تبدیل کنند. رهبری انقلاب اهداف آمریکا از مذاکره را آن وقت برای ملت ایران تبیین کردند.

1-آمریکا میخواهد با مذاکره «ایران و آمریکا» ابرقدرتی خود را تثبیت کند.

2-آمریکا میخواهد با تکرار بحث مذاکره قبح آن را از بین ببرد مثل مذاکره با اسرائیل برای اعراب

3-آمریکا میخواهد انگیزه مبارزات ضد استکباری در ملتهای جهان را از بین ببرد.

   توسعهگرایی برونزا

امروز بار دیگر موضوع مذاکره با آمریکا بوسیله همان جریان سال 76 یعنی کارگزاران سازندگی در کشور مطرح و دامن زده میشود زیرا مبانی نظری و فکری دولت جدید که مبتنی بر رویکردها و اولویتهای دولتهای سازندگی و اصلاحات است. همان توسعه گرایی برونزاست که طبق این تئوری علیرغم اصول قانون اساسی، که از مراکز قدرت به واسطه ماهیت استکباری آن باید فاصله گرفت، رشد وتوسعه و رقابت اقتصادی را بدون همکاری با قدرتهای بزرگ اقتصادی امکانپذیر نمیداند.

در این تئوری که در دولت یازدهم توسط آقای سریعالقلم طراحی و دنبال میشود. «استقلال سیاسی» که مهمترین هدف وموضوع انقلاب و مبارزات تاریخ معاصر ایران بوده است در مسیر توسعه برونزا در معرض فروکاست قرار میگیرد و هویت فرهنگی ادغامناپذیر ملت ایران در فرهنگ جهانی را قابل ادغام میکند.

  عدم خوشبینی رهبری به مذاکرات

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی آغاز سال خود در مشهد مقدس نسبت به خوشبین نبودن به مذاکره با آمریکا تأکید فرمودند ولی با اصل آن مخالفت نکردند تا ملت ایران به ویژه نسل جوان و مسئولان دولت جدید که حل همه مشکلات کشور را در گروی مذاکره تلقی میکنند عملاً به این باور برسند که سران آمریکا قابل اعتماد نیستند و آنها به هیچ کدام از تعهداتشان پایبند نیستند و صداقت و درستی در قاموس سیاسی آنها نیست.

اینک تا به اینجا علیرغم اینکه ایران و مسئولان دولت یازدهم نهایت سعی خود را درکاهش تنشها و تغییر ادبیات در مناسبات دیپلماسی با غربیها انجام داده و سعی در جلب نظر غربیها نمودهاند ولی آثار و نتایج زیر بدست آمده:

1-آمریکا همچنان ادامه تحریمهای اقتصادیاش پافشاری میکند.

2-سران آمریکا مذاکره تلفنی اوباما و آقای روحانی را به ابزاری برای ضربه زدن به عزت ملی ایران تبدیل کردند.

3-خانم شرمن با نهایت بی شرمی و بی ادبی ملت ایران را فریب کارا علام کرده

4-جنگ زرگری بین اوباما و کنگره و سنا طراحی کردهاند که تحریمهای جدید علیه ایران را به عقب بیاندازند! و این اقدام را به امتیازی برای ایران تبدیل کنند!

5-با نهایت گستاخی به افکار عمومی جهان اینگونه القاء میکنند که ایران در اثر فشار تحریمها حاضر به مذاکره شده است. در داخل کشور عوامل غربگرا و خوش باور اقدامات زیر را انجام دادهاند.

1-همزمان با مذاکرات ایران با 1+5 اعلام کردند خزانه دولت خالی است.

2- همزمان با پروژه برنامه ریزی شده برای مکالمه تلفنی اوباما با آقای روحانی خاطرات آقای هاشمی و لغو شعار مرگ بر آمریکا را در رسانه مطرح کردند.

3-همزمان با اتمام مذاکرات موضوع نظرسنجی از مردم در مورد مذاکره با آمریکا را طرح کردند.

4-همزمان با اهانت خانم شرمن آمریکایی به مردم ایران در روز چهارشنبه هفته گذشته روزنامه ایران به شرح گلههای حافظ از دورویی مردم میپردازد تا آن پروژه را تکمیل کند.

5-اصلاحطلبانی مثل آقای زیبا کلام مناظراتی را در رابطه با مذاکره با آمریکا شروع میکنند که محور اصلی آن القاء این مطلب است که همه مشکلات اقتصادی ما ناشی ازعدم ارتباط با آمریکاست.

  منطق رهبری

رهبر عزیز انقلاب در سال 88 و در جوار ملکوتی امام رضا(ع) فرمودند: ما با محاسبه تصمیم میگیریم، میگویند بیائید مذاکره کنیم، بیائید روابط ایجاد کنیم، شعار تغییری میدهند، خوب این تغییر کجاست؟ چه تغییر کرده؟ این را برای ما روشن کنید! دشمنی شما با ملت ایران تغییر کرده؟ کو علامتش؟ داراییهای ملت ایران را آزاد کردید؟ تحریمهای ظالمانه را برداشتید؟ از لجنپراکنی و اتهامزنی علیه ملت ایران دست برداشتید؟... ملت ایران را نمیشود فریب داد.

 

 

https://shoma-weekly.ir/VMRa4Q