بین الملل

وزیر دفاع یمن به عربستان هشدار داد: در حمله به مراکز بسیار حساس تردید نمی کنیم پیشنهاد رستم قاسمی به بشار اسد قیمت نفت و شکست دموکرات ها در انتخابات یک بام و دو هوای اروپایی ها

وزیر دفاع یمن به عربستان هشدار داد: در حمله به مراکز بسیار حساس تردید نمی کنیم

محمدناصر العاطفی وزیر دفاع یمن پس از اتمام آتش‌بس با آل سعود تأکید کرد که نیروهای نظامی این کشور در حمله به مراکز بسیار حساس در عربستان و امارات تردید نخواهند کرد. این نیروها در حال مدیریت یک رویارویی تاکتیکی و استراتژیک هستند و در بمباران اهداف و مراکز بسیار حساس و مهم در امارات و عربستان تردید نمی‌کنند. فقط تأسیسات نظامی و اقتصادی حیاتی در عمق عربستان و امارات نیست که در تیررس نیروهای انصارالله است، بلکه آنان می‌توانند بسیار فراتر از این تأسیسات هم بروند. وی افزود که نیروهای انصارالله در حملات موشکی و پهپادی خود چه در سطح زمینی و چه هوایی و چه دریایی هیچ مانع و خط قرمزی نمی‌شناسند و در این باره خود را توانمند ساخته‌اند.

پیشنهاد رستم قاسمی به بشار اسد

رستم قاسمی دیدار با رئیس‌جمهور سوریه را سازنده توصیف و اظهار کرد: بشار اسد از علاقه کشورش برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و بر رسیدگی به مشکلات و رفع موانع موجود بر سر راه طرح‌های مشترک اقتصادی تأکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در این دیدار به رئیس‌جمهور سوریه پیشنهاد تأسیس صندوق ضمانت صادرات را ارائه دادم تا شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در سوریه نگرانی نداشته باشند.

قیمت نفت و شکست دموکرات ها در انتخابات

تصمیم گروه اوپک پلاس برای کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید نفت موجب شد قیمت نفت برنت به نزدیکی ۹۶ دلار برسد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به این تصمیم گفت که کشورش در حال بررسی پاسخی مناسب به عربستان از جمله در روابط با این کشور است. بایدن در پاسخ به این سیاست اعلام کرد: «خیلی ناامیدکننده بود و ما به دنبال راه حل‌های جایگزین هستیم.» تحلیلگران معتقدند هر چند این اقدام به نفع روسیه هست ولی هدف عربستان کمک به روسیه نبوده بلکه با توجه به انتخابات قریب‌الوقوع در آمریکا و نارضایتی در آمریکا از افزایش قیمت سوخت، ادامه این روند می‌تواند منجر به شکست دموکرات‌ها شود و این امر کاملا به نفع جمهوری‌خواهان است. لذا برخی احتمال می‌دهند که جمهوری‌خواهان از بن‌سلمان خواسته‌ باشند که نسبت به کاهش صادرات اقدام نمایند تا نارضایتی از افزایش قیمت بنزین در آمریکا شکست دموکرات‌ها را به ارمغان آورد.

یک بام و دو هوای اروپایی ها

در اعتراضات جلیقه زردهای فرانسه، ۱۱ نفر کشته، ۵ نفر قطع دست، ۲۳ نفر کور و ۲۰۰۰ نفر شامل ۹۵ خبرنگار و ۴۰ دانش‌آموز و ۳۰ داوطلب امدادی مجروح شدند! اما هرگز علیه فرانسه هجمه بین‌المللی نشد چون جمهوری اسلامی نبود و نخبگان هم اعتراض نکردند چون می‌فهمند امنیت که نباشد هیچ چیز نیست!

https://shoma-weekly.ir/gRyDOv