بین الملل

وزیر امور خارجه: اقدام آژانس انرژی اتمی غیرسازنده بود/ اقدام متقابل می‌کنیم

وزیر امور خارجه ایران اقدام شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در صدور قطعنامه ضدایرانی را غیرسازنده توصیف کرد و گفت: بار دیگر از جایگاه آژانس سوءاستفاده سیاسی شده است و ما اقدام متقابل انجام خواهیم داد.

حسین امیرعبداللهیان اظهار داشت:آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدام غیرسازنده‌ای را در پایان هفته گذشته انجام داد در حالی که دو هفته پیش هیاتی متشکل از مقامات وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی به وین سفر کردند، در خصوص همکاری نیرومندتر آژانس و ایران توافق کردند و دیدار سازنده‌ای را با رافائل گروسی مدیرکل آژانس انجام دادند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: با این وجود به یکباره در راستای تاثیرگذاری بر محیط داخلی و همچنین اعمال فشار حداکثری و در تداوم سیاست این روزهای به‌شدت ریاکارانه ایالات متحده آمریکا، قطعنامه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران روی میز گذاشتند و بار دیگر از آژانس سوء‌استفاده سیاسی کردند.

امیرعبداللهیان گفت: ما اقدام متقابل و موثر را انجام می‌دهیم در عین حالی که به حقوق بین‌الملل و تعهدات بین‌المللی‌ خود پایبند خواهیم ماند.

وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در کشورمان تاکید کرد: در روزها و هفته‌های گذشته دشمنان ایران با سوءاستفاده از احساسات پاک مردم ایران با دخالت‌های مکرر تلاش کرده‌اند که وضعیت داخلی و محیط داخلی ایران را تاثیر قرار بدهند.

امیرعبداللهیان یادآور شد: این اقدامات تا جایی پیشرفت که حملات تروریستی در شیراز و ایذه منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیز ما شد که ما ضمن تسلیت به ملت ایران و خانواده‌های این عزیزان این حوادث را قویا محکوم می‌کنیم و آن را در راستای تداوم فشار حداکثری آمریکا و سه کشور اروپایی علیه مردم ایران می‌دانیم.

https://shoma-weekly.ir/ZmiAKs