سیاسی

ورود نظارتی مجلس به بحث عفاف در پی عدم پاسخگویی دولت /وزیر کار در انتخاب مدیران خود تجدید نظر کند

فاطمه رهبر گفت: فراکسیون زنان در ابتدای دولت یازدهم بعد از کسب رای اعتماد وزرا از مجلس شورای اسلامی شروع به انجام مکاتباتی با کلیه وزرا کرد و حتی نامه‌ای به شخص دکتر روحانی نیز ارسال شد.
فاطمه رهبر گفت: فراکسیون زنان در ابتدای دولت یازدهم بعد از کسب رای اعتماد وزرا از مجلس شورای اسلامی شروع به انجام مکاتباتی با کلیه وزرا کرد و حتی نامهای به شخص دکتر روحانی نیز ارسال شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در این نامهها به هر وزارتخانه پیوست وظایف آن وزارتخانه را نیز در خصوص قانون راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ارسال کردیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین تصریح کرد: علاوه بر این از شخص رئیس جمهور و وزارتخانهها خواستیم برنامههای خود را در خصوص گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اعلام کنند که متاسفانه در آن زمان هیچ یک از دستگاهها پاسخ نامه فراکسیون زنان را ندادند.

نایب رئیس فراکسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پی این مسئله از بعد نظارتی وارد شدیم که ان شالله در کمیسیون اصل ۹۰ با همیاری بیشتر دستگاهها ورود جدی تری به اجرای این قانون داشته باشند.

وی در این خصوص تاکید کرد: طی دو هفته اخیر موضوع عفاف و حجاب با توجه به اینکه در سال اقتصاد و فرهنگ هستیم در کمیسیون اصل ۹۰ در پی شکایت تعدادی از نمایندگان مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: در این بررسیها چنانچه طی گزارشها نواقصی از نوع قانون محرز شد، در کارگروههای تخصصی در پی اصلاح این قانون بر میآییم کما اینکه در حال حاضر نیز برخی از دستگاهها اعلام میکنند این قانون کامل نیست و نیازمند اصلاح است.

رهبر در ادامه با اشاره به نامه اخیر وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی به شهرداری تهران مبنی بر اینکه طرح تکریم بانوان مغایر کنوانسیونهای بین المللی است گفت: روابط عمومی شهرداری تهران پاسخ خوبی را به قائم مقام وزارت کار داده است که به خاطر این پاسخ و نیز یک بار دیگر به خاطر این اقدام شهرداری از این سازمان تقدیر و تشکر میکنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما به وزارت کار این است که در حیطه وظایف و اختیارات محوله خود عمل کند افزود: همه دستگاهها باید اقدامات مناسبی را در جهت گسترش حجاب و عفاف انجام دهند که این وزارتخانه نیز باید همچون سایر دستگاهها نسبت به اقشار مختلف مرتبط با حوزه وزارتخانهای خود از جمله کارکنان و ارباب رجوعان اقدامات و وظایف خود را انجام دهد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شوررای اسلامی خطاب به وزیر کار گفت: از آقای ربیعی در خواست میکنیم نسبت به حضور چنین افرادی در این وزارتخانه که نگاه عرضی دارند تجدید نظر کند.

رهبر ادامه داد: طبق گفته خودشان به کنوانسیونهای
بین المللی نگاه دارند پس آقای وزیر در انتخاب افراد زیر مجموعه خود تجدید نظر کرده و از افراد شایسته، معتقد به نظام و انقلاب و پایبند به آرمانهای امام و رهبری بهره گیری نمایند.

نماینده مردم تهران گفت: کم نداریم افراد متخصصی که به ارزشهای انقلاب متعهد و پایبند هستند، باید زمینه فراهم شود تا اینگونه افراد مشغول به کار شوند. رهبر خاطرنشان کرد: وجود افرادی با این تفکرات در دستگاههای دولتی مشکل اساسی است که باید نسبت به آن تجدید نظر صورت گیرد.

https://shoma-weekly.ir/2HoSwe