سیاسی

وحدت ملی با تولی به ولایت و تبری از دشمنان حاصل می شود

در شرایط کنونی کسی با کسی قهر نیست. آشتی ملی مانند 2 روی یک سکه است؛ یک طرف تولی به ولایت و طرف دیگر تبری از منافقان داخلی و دشمنان خارجی نظام است. از این رو افراد و جریان ها با تعهد به این مساله، خود به خود داخل خیمه انقلاب قرار می گیرد
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره آسیب های کمرنگ شدن وحدت و انسجام گفت: یک عده ای فکر می کنند وقتی خودشان با انقلاب قهر هستند، دیگران نیز چنین حالتی دارند در صورتی که کسی با کسی مشکلی ندارد. این نگاه منجر به تشدید شکاف ها در کشور می شود.

انبارلویی در گفت و گو با پژوهشگر ایرنا درباره جایگاه و اهمیت وحدت و انسجام ملی در نظام های سیاسی و به ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار ملی از وحدت و انسجام ملی بیرون می آید و امنیت ملی در سایه اقتدار ملی تامین می شود. بنابر این نظام جمهوری اسلامی از ابتدای شکل گیری بر اساس وحدت و انسجام ملی ازامنیتی برخوردار شد که هیچ قدرت خارجی نتوانست به این امنیت آسیب برساند.
وی با اشاره به تشییع هاشمی رفسنجانی یادآور شد: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت مبارز، انقلابی و یک اسلام شناس بود و کسانی که در بزرگداشت ایشان شرکت کردند به نوعی در تکریم اسلام، انقلاب و نظام بود. در واقع گذشته از هر گرایش سیاسی آقای هاشمی زحمت بسیاری برای انقلاب اسلامی پیش و پس از انقلاب کشیدند و مردم، نخبگان و گروه های سیاسی برای تکریم چنین شخصیت سیاسی به میدان آمدند.

انبارلویی در زمینه مطرح کردن مباحثی همچون طرح گفت و گو و آشتی ملی اظهار کرد: در شرایط کنونی کسی با کسی قهر نیست. آشتی ملی مانند 2 روی یک سکه است؛ یک طرف تولی به ولایت و طرف دیگر تبری از منافقان داخلی و دشمنان خارجی نظام است. از این رو افراد و جریان ها با تعهد به این مساله، خود به خود داخل خیمه انقلاب قرار می گیرد.

وی در زمینه عواملی که به تحقق انسجام و وحدت ملی می انجامد، گفت: رسیدن به وحدت و انسجام ملی با مواضع سازنده و اقدام عملی محقق می شود.

https://shoma-weekly.ir/EaDnHP