سیاسی

وحدت ملی اساس و ریشه توسعه کشور است

حجت‌الاسلام محمد خرسند: لازم است تا همگان روحیه پذیرش انتقاد را در خود تقویت کنند، سعه صدر داشته باشند و اگر کسی در مقطعی اشتباهی کرده، آن را متوجه اشتباهش کنند، نه این‌که با او لج‌بازی کنند.



 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: لازم است تا همگان روحیه پذیرش انتقاد را در خود تقویت کنند، سعه صدر داشته باشند و اگر کسی در مقطعی اشتباهی کرده، آن را متوجه اشتباهش کنند، نه این‌که با او لج‌بازی کنند.
حجت‌الاسلام محمد خرسند در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، با مورد توجه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در روز نخست سال جاری در مشهد مقدس، اظهار کرد: وحدت ملی اساس و ریشه توسعه کشور است و یکی از علل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی همین مورد است که به نوعی باعث شد انقلاب اسلامی در کشور ما نسبت به انقلاب‌های دیگر زودتر به پیروزی برسد.
وی افزود: علیرغم تنوعی که در بین اقوام، مذاهب و گویش‌ها در کشور ما وجود دارد، با توجه به محوریت دین و معنویت و رهبری واحد، انقلاب اسلامی ما با اصل وحدت ملی به پیروزی رسید و حال دشمنان ما به دنبال این هستند که به بهانه‌های مختلف به این انسجام و وحدت ملی لطمه وارد کنند تا به اهداف خود برسند.
خرسند تصریح کرد: اگرچه وجود اختلاف نظر در یک جامعه مردم‌سالار طبیعی است و در چنین جامعه‌ای تنوع افکار و اندیشه دیده می‌شود و می‌تواند کمال جامعه را نیز به دنبال داشته باشد و جلوی خودرای‌ها و دیکتاتوری‌ها را بگیرد، اما باید دانست که این اختلاف سلیقه‌ها تا زمانی مفید است که تبدیل به تنازع نشود؛ چراکه نتیجه تنازع طبق آموزه‌های قرآنی آبروریزی است.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری اشاره و خاطر نشان کرد: بحث اشتغال، کاهش تورم و ایجاد رونق اقتصادی و تولید ملی از جمله مباحثی است که مردم و نخبگان سیاسی باید به آن توجه کنند، ضمن این‌که لازم است تا در بحث سرمایه‌گذاری امنیت لازم هم وجود داشته باشد و یکی از راه‌های ایجاد امنیت، توجه به وحدت ملی است.

https://shoma-weekly.ir/UGXjCg