سیاسی

وحدت قلوب تنها با اتصال الهی ممکن است

خداوند متعال علاوه بر تکالیف فردی یک سری تکالیف اجتماعی هم برای ما گذاشته و کمک به دیگران را بعنوان یک تکلیف ، عبادت و یک وظیفه عنوان کرده که در نظام اسلامی آحاد مردم نتوانند نسبت به غیر بی تفاوت باشند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی وحدت مردم و مردم سالاری دینی را یکی از پایه ها و ستون های انقلاب اسلامی با پایه گذاری حضرت امام (ره) معمار کبیر انقلاب برشمرد و تأکید کرد ما باید تلاش کنیم دلهای مردم را هر چه بیشتر به هم نزدیک کنیم و این نزدیکی جز با اتصال به حلقه الهی امکان پذیر نیست یعنی دلهای مردم قابل جمع نیست مگر با اتصال به محور الهی.


حسین انواری آیه شریفه ألا به ذکر الله تطمئن القلوب را خاطر نشان کرد و گفت : فقط با ذکر اوست که اتصال به محور الهی برقرار می شود و مقلب القلوب هم اوست چرا که قلبها و دلها را او تغییر می دهد و اینکه درخواست می کنیم حول حالنا الی احسن الحال ، احسن الحال را در ارتباط با باریتعالی درخواست می کنیم و از راههای احسن الحال عمل به اوامر الهی است که احسان ، انفاق و کمک به دیگران از جمله اعمال فردی نزدیک شدن به خداوند و قرار گرفتن در مدار زندگی سالم است.

وی افزود: خداوند متعال علاوه بر تکالیف فردی یک سری تکالیف اجتماعی هم برای ما گذاشته و کمک به دیگران را بعنوان یک تکلیف ، عبادت و یک وظیفه عنوان کرده که در نظام اسلامی آحاد مردم نتوانند نسبت به غیر بی تفاوت باشند.

سرپرست کمیته امداد با اشاره به نیاز کشور به این همدلیها و همکاریها گفت : خیرینی که در عمل به تکالیف اجتماعی شان سبقت می گیرند چون با خدا معامله می کنند نورانی می شوند آدم های اثر گذاری هستند ، زندگی شان نور می دهد ، برکات هم به زندگیشان جاری می شود و بیشترین بهره را هم کسانی می برند که حتی خودشان و نامشان را هم آشکار نمی کنند چرا که در واقع از تمام وجودشان برای یک امر الهی مایه می گذارند.

https://shoma-weekly.ir/FEx0I4