سیاسی

وحدت با هم یا وحدت با من

روزی خدمت رهبری رسیدم و ایشان فرمودند من دائم همه را به وحدت توصیه می کنم اما برخی فکر می کنند معنی وحدت آن است که هر کسی جای خود بایستد تا دیگران به سوی او بیایند، در حالیکه منظور من از وحدت این است که هر کسی از جای خودش یک قدم حرکت کند".

کمتر از یک سال قبل در نخستین همایش جبهه پایداری که نشست اعلام موجودیت این مجموعه انتخاباتی بود، دکتر حداد عادل به عنوان عضو کمیته داوری اصولگرایان سخنرانی کرد.
اگرچه برای بسیاری این حضور عجیب بود اما عده ای هم سخنرانی دکتر حداد عادل در جمعی که همراهی با دیگر اصولگرایان  برای انتخابات مجلس نهم را نپذیرفته اند تلاش برای به وحدت رساندن تلقی کردند. خاصه آنکه از عدم تمایل رهبری برای ارائه بیش از یک فهرست اصولگرایی سخن گفته بود. انتخابات برگزار شد، جبهه پایداری به جبهه متحد نپیوست و البته دکتر حداد عادل را سر فهرست خود قرار داد و بعد از انتخابات هم در ادامه فعالیت انتخاباتی خود حامی ریاست دکتر حداد عادل در مجلس نهم شد.
از آن سو، از نخستین روزهای پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس نهم، فراکسیونی با عنوان رهروان ولایت اعلام موجودیت کرد و یکی از برنامه های خود را حمایت از ریاست دکتر لاریجانی در مجلس نهم اعلام کرد.
این اعلام موجودیت به مذاق گروه هایی که علاقه مند به ریاست دکتر حداد عادل بودند، خوش نیامد و اظهار کردند تصمیم درباره رییس مجلس نهم با حضور منتخبین اصولگرای مجلس نهم گرفته خواهد شد.حامیان تفکر جمعیت ایثارگران و رهپویان و نیز جبهه پایداری که موافق ریاست دکتر لاریجانی نبودند می گفتند فراکسیون اصولگرایان را تشکیل دهیم و درباره هیات رییسه تصمیم گیری کنیم. البته در پاسخ به اینکه چرا اعضای فراکسیون رهروان ولایت را اصولگرا نمی دانید پاسخی نداشتند.
حتی وقتی سه روحانی حامی دکتر حداد عادل از نمایندگان برای حضور در جلسه فراکسیون شان دعوت کردند، پیشنهاد فراکسیون رهروان ولایت را برای اضافه شدن یک روحانی دیگر (حامی دکتر لاریجانی) در کنار دعوت کنندگان نپذیرفتند و بعد گفتند "تلاش‌مان این بود که همه اصولگرایان در کنار هم و با وحدت و همت مشترک هیئت رئیسه را انتخاب کنیم که ‌بنا به هر دلیلی بود، برخی دوستان این گونه نپسندیدند و مسیر دیگری را دنبال کردند‌ ."
و پاسخ فراکسیون رهروان ولایت این بود که "مشکل ما اتفاقاً همین است که عده‌ای تصور می‌کنند سند اصولگرایی فقط به نام آنها خورده است."
علیرغم آنکه در جلسه فراکسیون رهروان ولایت دکتر لاریجانی حدود 150 رای منتخبین ملت را کسب کرد و در جلسه حامیان دکتر حداد عادل که حدود 80نفر شرکت کرده بودند بدون رای گیری، صلواتی در حمایت از وی فرستادند و یکی از نمایندگان بدون توجه به اینکه گامی تا رخ نمون شدن حقیقت بیشتر باقی نمانده بود، اعلام کرد 170 نفر از حدادعادل حمایت کرده اند. اینچنین رقابت دو نامزد ریاست مجلس را به صحن پارلمان کشاندند غافل از آنکه جمله دکتر حداد عادل را در همایش اعلام موجودیت جبهه پایداری به یاد بیاورند که: "روزی خدمت رهبری رسیدم و ایشان فرمودند من دائم همه را به وحدت توصیه می کنم اما برخی فکر می کنند معنی وحدت آن است که هر کسی جای خود بایستد تا دیگران به سوی او بیایند، در حالیکه منظور من از وحدت این است که هر کسی از جای خودش یک قدم حرکت کند".

https://shoma-weekly.ir/1B3yxW