سیاسی

وحدت باید زیر سایه ولایت فقیه باشد

اینکه همه پشت ولایت فقیه باشیم هیچ دشمنی نمی تواند کاری کند اما امان از روزی که بین ما دو دستگی بیفتد.


آیت الله العظمی علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان نیز در دیدار با محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: وحدت باید زیر سایه ولایت فقیه باشد.

وی با اشاره به آیاتی از سوره رعد گفت: محور را ذات حضرت حق تعالی را در آیاتی از این سوره برای همگان روشن کرد. ما در جامعه چگونه قدم برداریم و گام های ما به چه صورت باشد که این حرکت و قدمهای ما در جامعه نافع باشد و بتوانیم به صورتی که جامعه را بتوانیم از منافع ما بهره مند و سیراب کنیم.

آیت الله العظمی علوی گرگانی بیان داشت: آنکه پایدار میماند خداوند میفرماید کسی است که واقعیت داشته باشد. آنکه نفع مردمی دارد ینفس فی الارض، اما گروهی هستند که مثلا اینها مثل کف آب روی دریا هستند. آب که حرکت پیدا میکند کفی بر روی آن است. این کف دوام ندارد،خودنمایی می کند و نشان میدهد اما محتوا ندارد و نمایش داده و می رود.

وی افزود: خداوند می فرماید در جامعه اینگونه نباشید که مانند کف دریا باشید . مثال شما مثل آب باشید که حقیقت شی و مایه حقیقت است. آب است که میماند و جامعه را نجات میدهد.تلاش امام(ره) و رهبر عزیز و بزرگوار ما و مراجع عظام بر این بوده که ما را به حقیقت ها و واقعیتها نزدیک کند و حالت کف روی آب پیدا نکنیم و طوری نباشد که در جامعه حالت نمایشی باشد.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: البته در جامعه اجتماعی در هر جایی و در هر کجای دنیا دارای تشکلاتی است. تشکلها نیز قبلا یک صورت نامی مشخص میکنند. در هر جامعهای حزب و تشکل و جمعیتی است اما تشکل ها به گونهای نباشد که ما را از مسئله اصلی باز بدارند و این مسئله بسیار مهمی است. درست است باید بین احزاب رقابت باشد و هر حزبی یک دستورالعملی دارد اما در یک جامعه مشترک همه باید سر تسلیم باشد.

وی افزود: در عین اینکه عزیزان مؤتلفه اسلامی در اصولگرایان می خواهند ائتلاف باشد و به شکلی باشد که منیت کنار رود و همه ما شوند. همانطور که خداوند در همه جا و حتی در نماز اهدنا
می
گوید. خداوند میگوید ما بگویید و منیت ها اختلاف می آورد و ما وحدت می آورد و پیامبران آمده اند تا تشکل باشد.

آیت الله العظمی علوی گرگانی تاکید کرد: آرزوی ما این است که احزاب داخل کشور دارای وحدتی زیر سایه ولایت فقیه ولایت دینی باشد. ولایت الهی دیگر نباید تقسیم شود. همه ما باید در اهداف الهی پروردگار در یکسو حرکت کنیم. درست است هر حزبی یک تشکیلات و برنامه هایی دارد و گاهی نگاه می کنیم احزاب شکست می خورند و این به دلیل اختلافات درونی خودشان است.

وی ادامه داد: زمانی که نگاه میکنیم وقتی هر طایفه ای به دنبال کار خودش رفت تشکل درون حزب ضعیف میشود. مثلا هر کسی خودش یک نفر بداند در کار خود و اهدافشان در زمینه کاندیدا شکست میخورند و اگر ما بتوانیم در احزاب به قول شما شخصی که لایق است را به جامعه معرفی کنیم با شرایطی که عامه رعایت شود اگر اینطور باشد غصه نداریم. بیشتر نگرانی عزیزان ما در انتخابات دارند و حتی مقام معظم رهبری هم دغدغه دارند عمده نگرانی این است که هنوز در احزاب تفهیم نشده که تلاش در چه چارچوبی باشد. نگذاریم چارچوب ولایت فقیه ضعیف شود. این احساس خطر است و این هر دو گروه چه اصولگرا و هم اصلاحطلب که هر دو برای کشور هستند.

این مرجع تقلید شیعیان خاطر نشان کرد: خدا امام خمینی را رحمت کند که می فرمودند من اینها را میشناسم و نماز شب هم میخوانند اما در برخی اوقات در افکار دچار مشکل می شوند و این واقعیت است ممکن است طرف مرد خوبی باشد. خدای نکرده نمی خواهیم هیچ حزبی تخریب کنیم. عمده اینکه در تمام احزاب و رقبا در چارچوب باید ولایت را حفظ کرد رقابت نباید بگذارد شکاف در بین ولایت ایجاد شود و این مسئله بسیار مهمی است.

وی افزود: مرجعیت را نگاه میکنیم در بسیاری امور دخالت نمیکند چون آن امور مربوط به رهبری است. ما مرجعیت علی القاعده جامع است و هیچ وقت مرجعیت نمیتواند مرجعیت خودش را به یک جناح وابسته کند. کلا مرجعیت در مرجعیت اش باید قانونگذاری داشته باشد و نمیشود فقط گفت این قانون برای اصولگرایان است. همانطور که قانون برای همه است مرجعیت نیز متعلق به همه است. رهبری و مرجعیت و ولایت فقیه نمیتواند جنبه جناحی بگیرد. هر کس به قول شما احساس وظیفه کرد تذکراتی بدهد.

آیت الله العظمی علوی گرگانی تصریح کرد: امروز شرایط حساس است و دورتا دور دیوارهای کشور دشمنان نشسته و بیکار ننشته اند و نگاه می کنیم و میبینیم اهداف خودشان را پیاده می کنند و باید مراقب باشیم گول نخوریم. کاری نکنیم که به تضعیف ولایت فقیه منجر شود و وحدت زیر سایه ولایت بسیار مهم است.

وی افزود: عمده تقاضای ما از همه این است که دید مسئله را نگاه دارند و نگذارند این وحدت در کشور از بین برود. زحمات چندین ساله مرحوم امام(ره) و خون جوانانی که ریخته شده و اینها هم در همین دو دسته هستند همه اینها هم ، هم خودشان و هم خانواده هایشان آسیب دیده اند نگذارید وحدت آسیب ببیند. این مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: خداوند نعمتی داده و امروز جمهوری اسلامی فضل الله علی العالمین است و تعارف نداریم. بینی و بین الله تنها قدرتی که با کوچکی اش اما بسیار قدرتمند است ایران است چون اخیرا در این جریان که سعودی ها گفتند فلان کار را می کنیم از خودشان جواب دادند که بر سر جایت بنشین.ایران کشوری نیست مانند یمن، به سعودی ها گفتند ایران کشوری است که فرصت نمیکنی به ما تلفن بزنی که ما را کمک کنید. ما اگر چیزی بگوییم
می گویند خودشان گفته اند اما وقتی رقیب می گوید باید پرسید این مطلب از کجاست و استدعا دارم این دقت شود و این جواب از برکت وحدت است. اینکه همه پشت ولایت فقیه باشیم هیچ دشمنی نمی تواند کاری کند اما امان از روزی که بین ما دو دستگی بیفتد.

وی ادامه داد: در تعیین و تشخیص وظیفه هر مرجعی خودش می داند چه وظیفه ای داد و نیازی نیست که من بگویم اما بزرگان و مراجع همه صاحب علم و تدبیر هستند و اما در باره جریان خودتان، تشکل هایتان را در جناح خود یکی کنید تا خدای ناخواسته بین خودتان اختلاف نیفتد و به قول شما اگر وحدتتان برقرار شود در همه جا چه بسا ممکن است در انتخابات برنده شوید و اینکه رقیب شما می گوید این دست خداست و مهم این است وظیفه انجام گیرد .

آیت الله العظمی علوی گرگانی گفت: ما سفارش میکنیم که افرادی را انتخاب کنند که تحت اصول مسلمه باشند و این چه طرف اصولگرایان باشد و چه طرف اصلاح طلبان باشند و فقط افرادی نباشند که مانند کف روی آب باشند.باید افرادی بیایند بر سر کار که ینفع الناس باشند. حضرت عیسی فرمودند و جعلنی مبارک، امام فرمودند می دانی چرا گفت یعنی جعلنی نفاع للناس، نگاه کنید امام چه قدر قشنگ تعبییر کرد. فرمود خدا را شکر می کنم که خدا مرا نفاع مردم قرار داد.

وی افزود: خدا از بنده ای راضی است که نفع اش بیشتر باشد. استدعای من از شما عزیزان در حزب مؤتلفه اسلامی این است که ضمن اینکه مؤتلفه حزبی بسیار معتبر و مقدس است و از سالها پیش بوده و الحمدالله تعهدات خود را خوب عمل کرده است و پشت ولایت فقیه بوده و ضمن تایید این حزب که مورد توجه امام و رهبری و مورد تایید ما هم هست استدعا داریم که پیام ما را برسانید حتی اصلاح طلبان هم گوش کنند و ما در مشترکات ضعفی نشان ندهیم اما در جزئیات هر حزبی هر آنچه مصلحت دانستند انجام دهند.


https://shoma-weekly.ir/jfMera