سیاسی

وحدت امت اسلامی رافع چالش های جهان اسلام است

در موسم حج چند میلیون حاجی با مذاهب گوناگون اعمال مشترکی را انجام می دهند و پیوند برادری خود را تقویت می کنند؛ حج ظرفیتهای بزرگی برای وحدت امت اسلامی و رفع چالش های جهان اسلام دارد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه بُعد وحدت بخش حج باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: در موسم حج چند میلیون حاجی با مذاهب گوناگون اعمال مشترکی را انجام می دهند و پیوند برادری خود را تقویت می کنند؛ حج ظرفیتهای بزرگی برای وحدت امت اسلامی و رفع چالش های جهان اسلام دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خُرسند عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج با اشاره به اهمیت فریضه بزرگ حج در جهان اسلام گفت: این فریضه بزرگ جدای از مناسک سازنده ای که دارد، نقش مهمی در هویت بخشی به جهان اسلام می تواند داشته باشد.

وی عنوان کرد: مناسک این فریضه مهم صرفا یک سری عبادات شخصی نیست؛ پشت هر یک از این مناسک فلسفه ای وجود دارد و انسان باید از این مناسک رمز و رازهاییشان را پیدا کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف این فریضه الهی گفت: ابعاد دینی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره، این فریضه الهی را در یک جایگاه بلند قرار داده است؛ یکی از مصادیق ابعاد سیاسی حج مراسم برائت از مشرکان است که باید همیشه پُررنگ باشد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بُعد وحدت بخش حج باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: در موسم حج چند میلیون حاجی با مذاهب گوناگون اعمال مشترکی را انجام می دهند و پیوند برادری خود را تقویت می کنند؛ حج ظرفیتهای بزرگی برای وحدت امت اسلامی و رفع چالش های جهان اسلام دارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: حج یکی از واجبات دین اسلام است و نباید برخی به خود اجازه دهند در فضای مجازی این فریضه مهم را مورد هجمه قرار دهند؛ کمک به فقرا باید از مسیر خود صورت گیرد و اینکه برخی می گویند باید به جای هزینه کردن در حج، به فقرا کمک کرد، سخن غیرمنطقی است

https://shoma-weekly.ir/GMz3Zr