سیاسی

وحدت اصولگرایان نیازمند تعامل بیشتر نیروها است

اصولا هر جریان سیاسی که بخواهد در رقابت های سیاسی کشور حضور فعال داشته باشد و زمینه توفیق خود را فراهم کند، چاره ای جز وحدت روی افراد مشخص و محدود ندارد زیرا از هم افزایی و تجمیع آرای طرفداران است که بیشترین امتیاز در عرصه رقابت های انتخاباتی فراهم می شود.
«حمیدرضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از احزاب مهم اصولگرا هم در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که برای رسیدن به وحدت در میان اصولگرایان دشواری خاصی وجود ندارد و فقط در این مرحله نیاز به تعامل بیشتر بین نیروها است و آن هم به نظر می رسد که در حال انجام است.

به گفته وی عدول از خواسته های جناحی و گروهی رکن دیگری است که برای حفظ مصالح کلی جریان اصولگرایی به آن نیاز است.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: اصولا هر جریان سیاسی که بخواهد در رقابت های سیاسی کشور حضور فعال داشته باشد و زمینه توفیق خود را فراهم کند، چاره ای جز وحدت روی افراد مشخص و محدود ندارد زیرا از هم افزایی و تجمیع آرای طرفداران است که بیشترین امتیاز در عرصه رقابت های انتخاباتی فراهم می شود.

وی افزود: از لحاظ تجربه و عبرتی که از انتخابات های گذشته می توان گرفت، وحدت و همگرایی در میان اصولگریان یک ضرورت اجنتاب ناپذیر برای موفقیت است. عدم وحدت و انسجام نیز تاکنون به طور طبیعی به شکست در انتخابات ها و عدم دستیابی به اهداف منجر شده است.

ترقی در ارزیابی میزان امکان پذیر بودن دستیابی به وحدت در شرایط کنونی اصولگرایان، اظهار کرد: شرایط از گذشته بهتر است و به نظر می رسد که اگر مشکلاتی در اثر فقدان حضور چهره های شاخص و محوری همچون آیت الله مهدوی کنی و آقای عسگراولادی پدید آمده است، زودتر حل شود.

https://shoma-weekly.ir/KTsmuG