سیاسی

وحدت احزاب اصولگرایان به استانها رسید

نشست وحدت اصولگرایان با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی و پیام آیت الله موحدی کرمانی برگزار شد.

اجلاس مشترک مسئولان استانی حزب مؤتلفه اسلامی، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تحت عنوان وحدت پنجشنبه گذشته در سالن شهدای مؤتلفه اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «شما» این اجلاس با پیام تصویری آیتالله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز آغاز شد و سخنران اصلی آن آیتالله مصباح یزدی عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود.

همچنین حجتالاسلام و المسلمین تقوی به نمایندگی از آیتالله یزدی به ایراد سخن پرداخت.

در این اجلاس همچنین با حضور دبیران کل سه تشکل، پرسش و پاسخ مسئولان استانی احزاب از آنها درخصوص چگونگی وحدت اصولگرایان و گامهای انتخاباتی برگزار شد.

حبیبی: به پیوند همه ظرفیتها پایبند هستیم

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در این اجلاس گفت: سه تشکل ایثارگران، پایداری و موتلفه اسلامی توافق کردهاند که با راهبرد» یک صدا یک فهرست» بر اساس خرد جمعی فرآیند همگرایی و وحدت اصولگرایان حرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، وی که در اجلاس سراسری دبیران استانی سه تشکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و حزب موتلفه اسلامی سخن میگفت با تاکید بر وحدت اصولگرایی اظهار داشت: تنها راه پیروزی اصولگرایان در انتخابات پیش رو ائتلاف است.

حبیبی تصریح کرد: اصولگرایان باید نقشههای دشمن را بشناسند و آن را درک کنند و در داخل سازمان ولایت عمل کنند. ما باید به پیوند مقدس همه ظرفیتهای اصولگرایی پایبند باشیم.

وی افزود: اصولگرایان باید از خود بپرسند که آیا درک درستی از دشمن و ترفندهای انها دارند و اگر نقشههای دشمن را محاسبه نکردهاند دچار غفلت شدهاند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: خوشبختانه جلسات متعدد و خوبی میان سه تشکل ایثارگران و پایداری و موتلفه اسلامی در جهت وحدت اصولگرایان برداشته شده است. این سه تشکل در بیش از 20 نشست اصلی و فرعی با براورد اوضاع و شرایط پیش رو در آستانه انتخابات بر وحدت و ائتلاف حداکثری اصولگرایان تاکید دارند.

حبیبی تاکید کرد: سه تشکل تعهد دادهاند که نه تنها فهرست جداگانه نخواهند داد بلکه بر روی افراد اختلافی اصرار نورزند.وی تصریح کرد: ما خودمان را قطب عالم اصولگرایی
نمی دانیم و اینطور نیست که دیگران بیایند و به ما بپیوندند. این سم مهلک است. اصولگرایان هیچ کدام خود را قطب اصلی
نمی دانند.حبیبی افزود: ما بر اساس خرد جمعی، روند همگرایی را طی می
کنیم و امیدواریم همه ظرفیتهای اصولگرایی در این فرآیند قرار بگیرند.

وی افزود: هر سه تشکل پذیرفتهاند که فهرست نهایی
براساس سهمیه بندی احزاب ، افراد و اضلاع اصولگرایی شکل
نمی گیرد بلکه بر اساس معیارها و مقیاس
های ولایی و صلاحیتدهای علمی و عملی نامزدها شکل خواهد گرفت.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد ساز و کار رسیدن به فهرست واحد بیان داشت: ساز و کار رسیدن به فهرست مورد اجماع توسط شورای هماهنگی اصولگرایان و نهایتا شورای داوری تعیین خواهد شد.

حبیبی تصریح کرد: سه تشکل تاکید بر گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان رهبری و اصول و ارزشها را اصل دانسته و به دنبال تشکیل جبهه فراگیر اصولگرایی هستند.

فدایی: اصولگرایان راهی جز وحدت و ائتلاف ندارند

همچنین حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در اجلاس وحدت اصولگرایان گفت: اصولگرایان راهی جز وحدت و ائتلاف ندارند.

وی که در اجلاس در اجلاس سراسری دبیران استانی سه تشکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و حزب موتلفه اسلامی سخن میگفت با تاکید بر ضرورت وحدت اصولگرایان در شرایط فعلی کشور اظهار داشت : ما راهی جز اینکه با هم باشیم و با هم کار کنیم نداریم. اصولگرایان باید در انتخابات آینده و در مقابل رقبا ائتلاف و وحدت داشته باشند.

فدایی تصریح کرد: دشمنان داخل و خارج تلاش میکنند انسجام و وحدت اصولگرایی شکل نگیرد و اصولگرایان باید با وحدت و صبوری و تدبیر این وحدتی که شکل گرفته را پایدار پیش ببرند.

دبیر کل جمعیت ایثارگران بیان داشت: خوشبختانه فضای همدلی میان اصولگرایان فضای بسیار خوبی است و من امید بسیاری به وحدت اصولگرایان دارم.

آقا تهرانی: افتخار ما کار زیر نظر فقها است

حجت الاسلام والمسلمین دکترآقا تهرانی دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: اصولگرایان افتخار میکنند زیر نظر فقها کار میکنند

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، وی که در اجلاس سراسری دبیران استانی سه تشکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و حزب موتلفه اسلامی سخن میگفت اظهار داشت: عشق و علاقه به محرومین و اقشار آسیب پذیر یکی از شاخصهای اصولگرایی است. این ویژگی از ویژگیهای انقلاب اسلامی نیز میباشد.

وی افزود: خیلیها در دنیا د رانقلابهای مختلف دم از کمک به محرومین و فقرا میزنند اما جلوتر که میروند خودشان دزد گردنه میشود.

آقا تهرانی بیان داشت: ما نیز نمی گوئیم معصوم هستیم اما از ویژگیهای انقلاب ما کمک به مستضعفان است. امام خمینی(ره) با اشرافی گری مخالف بودند و همواره تاکید داشتند که این انقلاب انقلاب مستضعفین است.

دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی یکی از توفیقات مهم در نظام را داشتن شورای نگهبان دانست و گفت: خوشبختانه با وجود شورای نگهبان اگر اشکالی در مجلس پیش میآید رفع میکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر وحدت اصولگرایان بیان داشت: اصولگرایان افتخار میکنند که زیر نظر فقها کار میکنند و میتوانیم اگر اختلاف سلیقهای هم وجود دارد ان را حل کنیم.

آقا تهرانی تصریح کرد: اینکه زیر نظر فقها کار کنیم این کار بسیار پسندیدهای است. دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: یکی از ویژگیهای اصولگرایی جهاد و تلاش خستگی ناپذیر و شایسته سالاری و به کار گیری افراد صالح است. اصولگرایان معتقدند باید افراد شایسته و متدین و اصلح مسئولیتها را بر عهده بگیرند.

وی افزود: اصولگرایان همواره به دنبال صیانت از بیت المال هستند و جلوی هر فسادی میایستند.

آقا تهرانی در پایان اظهار داشت: سیاست اصولی دارد و خوشحالیم که بزرگانی همچون فقها در راس کار هستند و ما باید به صحبتهای مقام معظم رهبری گوش کنیم و تفسیرشخصی ارائه ندهیم.

وی مبارزه با فتنه و انحراف ، اعتقاد به کار فرهنگی و اولویت داشتن فرهنگ را از دیگر شاخصهای اصولگرایی مورد توافق سه تشکل بر شمرد. شایان ذکر است آیتالله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بنا به کسالت جسمی و آیتالله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به دلیل سفر به مشهد مقدس، در این همایش حضور نیافتند.


https://shoma-weekly.ir/YpwEZC