سیاسی

وحدت احزاب اسلامی می توانند آینده‌ای روشن برای امت رقم بزند

قطعا نمی‌شود و نباید همه مسئولیت وحدت میان امت اسلامی را بر دوش احزاب اسلامی گذاشت؛ چرا که اساسا ظرفیت و توانایی آنها در این حد نیست اما معتقدم که هر کدام از احزاب اسلامی می‌توانند بخشی از پروژه وحدت امت اسلامی را بر عهده بگیرند و آن را پیش ببرند که در صورت تحقق این امرف قطعا نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود
حزب مؤتلفه اسلامی میزبان اصلی احزاب اسلامی در جریان برگزاری کنفرانس وحدت بود و ضیافت شام این حزب نیز به طور خاص برای روسای احزاب اسلامی در باشگاه پژوهشی وزارت امور خارجه برگزار شد.

در همین زمینه، محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با "شما" به بیان اولویت‌های کاری احزاب اسلامی پرداخت و گفت: در حال حاضر و شرایط فعلی جهان، اولویت اصلی دنیای اسلام و امت اسلامی را باید وحدت میان مسلمانان دانست؛ چرا که پس از بیداری اسلامی و انقلاب‌هایی که در سطح کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا رخ داد، غربی‌ها و اندیشمندان آنها به این نتیجه رسیدند که دیگر درگیری مستقیم با جهان اسلام و مسلمانان نتیجه نخواهد داشت و از این طریق نمی‌توانند به اسلام ضربه بزنند. به همین دلیل تلاش کردند تا خود مسلمانان را به جان هم بیندازند و با اختلاف افکنی میان امت اسلامی، سیاست‌های استعماری خود را اجرا کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های گروه تکفیری داعش در سوریه و عراق، تاکید کرد: اکنون با توطئه‌ای که کشورهای غربی انجام داده‌اند، اعضای این گروه وحضیانه‌ترین و خشن‌ترین جنایات ضدبشری را به نام اسلام و مسلمانان انجام می‌دهند و به قول آقای رئیس‌جمهور، آبروی پیامبر(ص) را که نماد و اسطوره مهربانی و عطوفت بود، مورد خدشه قرار داده‌اند.

حبیبی اضافه کرد: بر اساس مشاهده همین توطئه‌های گسترده است که ضرورت وحدت در میان امت اسلامی بسیار زیاد حس می‌شود و اندیشمندان اسلامی به این فکر افتاده‌اند که طرح‌های منسجمی را برای عملی کردن وحدت میان مسلمانان اجرایی کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه احزاب اسلامی در توزیع قدرت در حوزه روابط بین‌الملل، گفت: احزاب اسلامی قطعا می‌توانند بازیگر موثری در این زمینه باشند و نقشه‌های دشمنان را بی اثر و برملا کنند. بر همین اساس باید تحقیقات و بررسی‌های جامعی توسط پژوهشگران صورت بگیرد تا میزان و عیار تاثیرگذاری احزاب اسلامی مشخص شود و همچنین کارگروه‌هایی برای تعیین راه‌های عملیاتی کردن این نظریه‌های قدرت تشکیل شود. من پیش‌بینی می‌کنم که اگر همه احزاب اسلام با همه قوا و ظرفیت خود به میدان بیایند و نقش خوبی را در تقویت وحدت اسلامی ایفا کنند، قطعا آینده‌ای روشن در انتظار امت اسلامی خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد که ظرفیت احزاب را باید واقعی دید و از آنان انتظار فراتر از حد معقول و منطقی نداشت. حبیبی گفت: قطعا نمی‌شود و نباید همه مسئولیت وحدت میان امت اسلامی را بر دوش احزاب اسلامی گذاشت؛ چرا که اساسا ظرفیت و توانایی آنها در این حد نیست اما معتقدم که هر کدام از احزاب اسلامی می‌توانند بخشی از پروژه وحدت امت اسلامی را بر عهده بگیرند و آن را پیش ببرند که در صورت تحقق این امرف قطعا نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، اولویت کاری این حزب در راستای تقویت وحدت مسلمانان را بر مبنای توصیه‌های امام و رهبری عنوان کرد و گفت: ما به عنوان حزبی که مبنای اصلی و اساسی آن تبعیت از امام و رهبری بوده و هست، وقتی توصیه واجب حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در مقوله وحدت را می‌بینیم که آنان به صورت ویژه و بی نظیر به این مساله پرداخته‌اند، طبیعتا خودمان را ملزم به اجرای این فرامین می‌داین و از حیث یک وظیفه دینی و شرعی، هر قدمی که می توانیم برای تحقق این آرمان بزرگ اسلامی، برداریم، قطعا کوتاهی نمی‌کنیم.

https://shoma-weekly.ir/HYFIsd