سیاسی

وحدت احزاب اسلامی موجب تحکیم امت اسلامی می شود

با توجه به تلاش دشمنان عیله اسلام و کشورهای اسلامی، وحدت امری واجب و اجتناب ناپذیر است و چنانچه مسلمانان به این مهم توجه کنند، می‌توانند از اقدامات دشمنان اسلام و همچنین تکفیری‌ها بکاهند. مسلمانان باید از عوامل تفرقه دوری کرده و زیرساخت‌ها و انسجام لازم را برای پدید آوردن امتی واحد به وجود آورند.
رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی، از برگزاری ضیافت حزب مؤتلفه با حضور دبیران کل احزاب جهان اسلام خبر داد.

حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: این ضیافت امشب به میزبانی حزب مؤتلفه اسلامی در مرکز مطالعات و پژوهش‌های وزارت امور خارجه و با حضور دبیران کل احزاب جهان اسلام با هدف تعامل هرچه بیشتر احزاب اسلامی کشورهای جهان اسلام برگزار می‌شود و محمد نبی حبیبی سخنران اصلی این مراسم است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با ضروری خواندن وحدت جهان اسلام، در تمام جنبه‌ها به ویژه در مواضع سیاسی، گفت: با توجه به تلاش دشمنان عیله اسلام و کشورهای اسلامی، وحدت امری واجب و اجتناب ناپذیر است و چنانچه مسلمانان به این مهم توجه کنند، می‌توانند از اقدامات دشمنان اسلام و همچنین تکفیری‌ها بکاهند. مسلمانان باید از عوامل تفرقه دوری کرده و زیرساخت‌ها و انسجام لازم را برای پدید آوردن امتی واحد به وجود آورند.

ترقی خاطرنشان کرد: حیات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مسلمانان به انسجام و همگرایی امت‌های اسلامی نیازمند است، در این حالت مسلمانان می‌توانند، به عنوان قدرت اول جهان حضور پیدا کرده و زمینه رشد و شکوفایی هر چه بیشتر خود را فراهم کنند.

سردبیر هفته نامه شما با بیان اینکه مورد توجه قرار دادن سیره عملی پیامبر، تفاوت اصلی اسلام ناب محمدی (ص) را با اسلام آمریکایی مشخص می‌شود و تلاش دشمنان اسلام را نابود می‌سازد، افزود: تعامل علمای اسلام که به افکار عمومی مسلمان نفوذ دارند می‌تواند، منجر به تعامل و تدوین سبک زندگی پیامبر (ص) در تمامی زمینه‌ها باشد.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های کار‌شناسی توسط اندیشمندان و تعامل و همگرایی آنان با هم که اسلام ناب محمدی را در غالب زندگی سیاسی و اجتماعی و.. پیامبر (ص) نشان می‌دهد، می‌تواند سبک زندگی پیامبر را به جهان اسلام معرفی کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: اتحاد و ایجاد استقلال در کشورهای مسلمان و جلوگیری از وابستگی آن‌ها به کشورهای غربی موجب می‌شود تا این کشور‌ها تحت تأثیر اقدامات و دشمنی‌های آن‌ها واقع نشوند.

ترقی، شناخت دقیق اسلام و عمل به قرآن و سنت پیامبر را مهم‌ترین دست مایه وحدت مسلمانان دانست و اظهار داشت: توجه به سیره عملی پیامبر (ص) و تمسک به دو ثقل اکبر، قرآن و اهل بیت (ع) راه نجات و اتحاد تمام مسلمانان جهان است.

ترقی در ادامه هدف از برگزاری احزاب اسلامی را ارتباط موثر‌تر با احزاب اسلامی جهان عنوان و تصریح کرد: بنا داریم تا هماهنگی و همگرایی بین احزاب اسلامی به وجود آید تا همگی به تحلیل واحدی نسبت به جهان اسلام و چالش‌های پیش روی آن برسند.

وی افزود: باید قابلیت احزاب را در کشورهای اسلامی و در تحکیم امت اسلامی فعال کنیم و با تشکیل دبیرخانه احزاب اسلامی بتوانند واکنش سریعی نسبت به مسائل سیاسی فرهنگی در مقابل تهدید‌ها و تحریم‌های دشمنان داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۴۳ نفر از شخصیت‌های حزبی ۲۰ کشور اسلامی جهان در همایش احزاب اسلامی شرکت خواهند کرد به احزاب داخلی شرکت‌کننده در مراسم امشب اشاره و خاطرنشان کرد: مدعوین مراسم امشب محمد‌رضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری، احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت، صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان، محمد‌باقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، عباسپور دبیر‌کل جامعه اسلامی دانشگاهیان، مرتضی آقاتهرانی دبیرکل حزب پایداری و حزب کارگزاران خواهند بود.

رئیس مرکز بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: بهتر است روحیه جمع‌گرایی را در فعالیت‌های تشکیلاتی بین مسلمانان گسترش دهیم و از رفتار فرد‌گرایانه خودداری کنیم و زمینه یک اتحادیه برای احزاب اسلامی در جهان صورت دهیم.

محورهایی که در نخستین اجلاس احزاب اسلامی جهان مورد بحث قرار خواهد گرفت، شامل نفی خشونت، افراطی‌گری و تکفیر در نگاه احزاب اسلامی، نقش اشتراکات سیاسی در وحدت میان احزاب و رهبران سیاسی، کارکرد احزاب اسلامی در تقریب میان پیروان مذاهب اسلامی و بررسی راه‌کارهای عملی و همکار‌ی‌های بین‌المللی میان احزاب کشورهای اسلامی می‌شود.

همچنین در حاشیه اجلاس احزاب جهان اسلام از پایگاه اطلاع رسانی احزاب اسلامی کشورهای جهان اسلام به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی رونمایی خواهد شد.

کنفرانس وحدت اسلامی در تاریخ ۱۴ تا ۱۹ دی در تهران برگزار شود و در حاشیه این کنفرانس، نخستین نشست احزاب جهان اسلام با همکاری حزب مؤتلفه اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب برگزار می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/jYUrm1