سیاسی

واکنش مناسب، خیال خام توهین‌کنندگان را باطل می‌کند

حکم قصاص یک حکم قرآنی مسلم و روشن است، یعنی آیه داریم که «وَ لَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاهٌ یَاْ أُولِیْ الأَلْبَابِ»(1). این آیه و حکم قرآنی است. حتی در زمان امام لیبرال‌ها حمله‌ای که شاید در این حد هم نبود کردند و امام به‌قدری برآشفتند و ناراحت شدند که با این قضیه برخورد شدیدی کردند. از این‌رو الان متأسفانه به‌تدریج بعضی از فتنه‌گران دو باره روزنه‌ای پیدا کرده‌اند و دارند به صحنه می‌آیند و آزمایش و امتحان می‌کنند که آیا می‌شود دو باره به سراغ مقدسات و ارزش‌ها بروند و همان طور که در زمان آقای خاتمی بسیاری از ارزش‌های ما در مجلات و روزنامه‌ها مورد هجوم و حمله قرار گرفت، اینها فکر می‌کنند دو باره همان دوره فرا رسیده است و می‌توانند به ارزش‌ها حمله کنند.

فضل الله فرخ- حکم قصاص یک حکم قرآنی مسلم و روشن است، آیه داریم که «وَ لَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاهٌ یَاْ أُولِیْ الأَلْبَابِ» (سوره بقره، آیه ۱۷۹). این آیه و حکم قرآنی است. حتی در زمان امام لیبرالها حملهای که شاید در این حد هم نبود کردند و امام به قدری برآشفتند و ناراحت شدند که با این قضیه برخورد شدیدی کردند.

متأسفانه بهتدریج بعضی از فتنهگران دو باره روزنهای پیدا کردهاند و دارند به صحنه میآیند و آزمایش و امتحان میکنند که آیا میشود دوباره به سراغ مقدسات و ارزشها بروند و‌‌ همان طور که در زمان آقای خاتمی بسیاری از ارزشهای ما در مجلات و روزنامهها مورد هجوم و حمله قرار گرفت، اینها فکر میکنند دو باره‌‌ همان دوره فرا رسیده است و میتوانند به ارزشها حمله کنند.

دستگاه قضائی و مسئولین مربوطه باید برخورد بسیار شدیدی بکنند، چون این توهین به مقدسات، قرآن، دستور الهی و همسویی و همراهی با بیگانگانی است که از خارج به ارزشهای ما حمله و به دروغ حقوق بشر را برای ما مطرح میکنند. باید با این مسائل برخورد شدید شود.

قصاص مسئلهای است که مربوط به دستگاه قضای اسلام است، لذا اینها بنایشان بر این است که مسائل قضائی و کیفری اسلام و مجازاتهای اسلامی را بهتدریج خدشهدار و سست کنند تا در برابر خلافها و خطاهای آنان عکسالعمل لازم انجام نشود.

اینها جریانهای سکولارند و با اصل دین و مقدسات مشکل دارند و میخواهند یک حکومت سکولار به وجود بیاید و اگر درست تحقیق شود اینها بهنوعی مستقیم یا غیرمستقیم به دشمنان خارجی وصل هستند و از آنها الهام میگیرند و گهگاهی چنین مسائلی را به وجود میآورند تا ببینند عکسالعمل جامعه چیست؟ و اگر واکنش درست و حسابی نبینند، به کارشان ادامه میدهند و قدم را بالاتر میگذارند، باید عکسالعمل گسترده نشان داده شود. هم مردم و هم دستگاههای مربوطه، وزارت ارشاد، قوه قضائیه، مجلس، سایر مسئولین و همه... این کار کوچکی نیست که در کشور جمهوری اسلامی به آیه صریح قرآن توهین و اهانت شود. آیا آقایان باید با تسامح و تساهل برخورد کنند؟ فردا این فرد و دیگران جری میشوند و بدتر از این عمل میکنند.

https://shoma-weekly.ir/iMTX1y