بین الملل

واقعا دغدغه حقوق بشری دارید؟ پول سعودی، اطلاعات آمریکایی و آموزش صهیونیستی بازداشت دوباره روحانی شیعه توسط رژیم سعودی عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از تحریم‌های ونزوئلا خروش بحرینی‌ها علیه صهیونیسم

واقعا دغدغه حقوق بشری دارید؟
محمدصادق کوشکی با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره حوادث اخیر ایران گفت: اگر واقعا دغدغه حقوق بشری داشتند تا الان باید بار‌ها علیه عربستان تشکیل می‌شد. چطور برای کشوری که به راحتی ۸۰ تن را گردن می‌زنند، کمیته حقوق بشری تشکیل نمی‌شود، فقط برای ما تشکیل می‌شود؟


پول سعودی، اطلاعات آمریکایی و آموزش صهیونیستی

الیف صباغ تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با شبکه صهیونیستی «i24» گفت: آموزش تروریست‌ها و حملات از شمال عراق با حضور افسران اسرائیلی موساد انجام می‌شود؛ هزینه این طرح و نقشه را عربستان تأمین می‌کند و آمریکا مسئول پشتیبانی اطلاعاتی و ماهواره‌ای طرح‌های ضد ایرانی است.

بازداشت دوباره روحانی شیعه توسط رژیم سعودی

سایت «مرآه الجزیره» فاش کرد که مقامات ریاض شیخ «کاظم العمری»، از روحانیون برجسته شیعه در شهر مدینه منوره را برای دومین بار طی یک سال بازداشت کرده‌اند. شیخ کاظم العمری در حالی مجددا بازداشت شده است که نیروهای امنیتی عربستان سعودی نهم آوریل ۲۰۲۲ او را آزاد کرده بودند.

عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از تحریم‌های ونزوئلا

وزارت نفت ونزوئلا و شرکت نفتی شورون شب گذشته قراردادی را در راستای افزایش تولید نفت ونزوئلا و توسعه عملیات‌های نفتی در این کشور امضا کردند. هفته گذشته دولت آمریکا به شرکت شورون مجوز ۶ ماهه داد تا مجددا تعامل نفتی با ونزوئلا را آغاز کند، البته این مجوز به صورت مشروط به شرکت شورون داده شد.


خروش بحرینی‌ها علیه صهیونیسم

مردم بحرین برای چندمین روز متوالی، برای نشان دادن مخالفت خود با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سفر اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم به منامه تظاهرات کردند. رسانه‌های عبری با اشاره به تشدید مخالفت‌های مردمی با این سفر، گفته‌اند شاباک تدابیر امنیتی در این خصوص را افزایش داده است. آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اعلام کرد: تبدیل اجباری جامعه بحرین به یک جامعه یهودی از برنامه‌های سیاسی رژیم آل‌خلیفه است که در آن جشن‌ها و برنامه‌های یهودی اجرا شود و جشن «حانوکا» یک نمونه از این نشانه‌هاست. دشمنی امت اسلامی و عربی با رژیم صهیونیستی که همه ارزش‌ها و منافع و وجود مسلمانان را هدف قرار داده، باید افزایش یابد و اخباری که از جام جهانی می‌رسد، بشارت بخش آینده است. آیت‌الله شیخ عیسی قاسم پیشتر از ملت بحرین خواسته بود تا از فروش خانه و زمین به یهودی‌ها خودداری کنند. وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: کسی که زمین و خانه‌ای را به یهودی‌ها بفروشد، خاک و سنگ نفروخته بلکه وطن‌فروشی، ملت‌فروشی، تاریخ‌فروشی، مقدسات‌فروشی و اسلام‌فروشی کرده است.

https://shoma-weekly.ir/rlv0sp