سیاسی

واردات غیرضروری در دولت روحانی فرصت اشتغال را گرفت

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:متأسفانه آب آشامیدنی مردم هم به برجام گره خورد و همه اهتمام دولت در بحث برجام متمرکز شد و همچنین تمامی مشکلات مردم هم به برجام ارجاع داده شد ولی در نهایت خاصیتی از برجام دیده نشد و اگر هم فایده ای وجود داشت بسیار اندک است که در مقابل آن خیلی چیزهای دیگر داده شده است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت در حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی ، گاهی خریدهایی به صورت انبوه و بیش از گذشته از کشورهای دیگر انجام داده است که خود جای بحث دارد زیرا خرید کالای غیر ضروری که مشابه آن در داخل وجود دارد ، انجام می شود که فرصت اشتغال یک جوان را می گیرد و موجب آسیب به خانواده وبه دنبال آن آسیب به جامعه می شود.

لاله افتخاری رئیس هیأت اندیشه ورز مرکز امور خواهران سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در گفتگو با خبرنگار زنان قم، در خصوص وظیفه رسانه ها در ایام انتخابت اظهار داشت: رسانه ها باید ضمن انعکاس واقعیت ها، امانت دار هم باشند و طوری عمل کنند که طبق فرمایش مقام معظم رهبری ، مشارکت حداکثری و شور و نشاط در مردم ایجاد شود و به پای صندوق رأی بیایند.

وی انتخابات را یک مانور همبستگی برای مردم با هر ذائقه ای دانست و افزود: رسانه ها باید به همگرایی و رأی دادن مردم به هر نامزدی در مقابل تهمت های ناروا و تلاش هایی که دشمنان در این زمینه انجام می دهند تا مردم را نسبت به نظام دلسرد کنند، فعال باشند.

افتخاری با بیان تلاش های مکرر دشمنان برای نرفتن مردم به پای صندوق های رأی، افزود: رسانه ها باید به انتقال واقعیت ها به مردم کمک کنند تا این که مردم به سمت انتخاب اصلح و شایسته تر هدایت شوند.

وی میزان رضایت از عملکرد دولت را غیر قابل قبول دانست و ادامه داد: یکی از مسائل مهم مملکت ، اشتغال است که دولت نسبت به این مسئله، کارنامه قابل دفاعی ندارد.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: آمارهای ارائه شده در 4 سال کاری دولت ضد و نقیض است، آمارهای افرادی که بیکار و یا جویای کار بوده اند بسیار بالاست و از طرف دیگر کارخانجات مادر و پر سابقه و پیشکسوتی که مشغول کار بودند اکنون در حال تعطیل شدن هستند بنابراین دولت نمره قبولی نمی گیرد.

وی خاطر نشان کرد: دولت در حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی ، گاهی خریدهایی به صورت انبوه و بیش از گذشته از کشورهای دیگر انجام داده است که خود جای بحث دارد زیرا خرید کالای غیر ضروری که مشابه آن در داخل وجود دارد ، انجام می شود که فرصت اشتغال یک جوان را می گیرد و موجب آسیب به خانواده وبه دنبال آن آسیب به جامعه می شود.

افتخاری با اشاره به فراز و نشیب عملکرد دولت در زمینه فرهنگی، افزود: گاهی دولت در راستای فرهنگی اقدامات نسبتأ خوبی انجام داده است و در بعضی از موارد هم اقدامات غیر قابل دفاعی دارد که قابل پذیرش نیست.

وی اشاره ای به عملکرد دولت در مسائل بین المللی داشت و افزود: متأسفانه آب آشامیدنی مردم هم به برجام گره خورد و همه اهتمام دولت در بحث برجام متمرکز شد و همچنین تمامی مشکلات مردم هم به برجام ارجاع داده شد ولی در نهایت خاصیتی از برجام دیده نشد و اگر هم فایده ای وجود داشت بسیار اندک است که در مقابل آن خیلی چیزهای دیگر داده شده است.

استاد دانشگاه تصریح کرد: در بسیاری از بخش های کار دولت باید بازنگری صورت می گرفت، وزیرانی که کنار گذاشته شدند بیشتر خواستار اقتصاد، تولید و اشتغال بودند که قرار بود با کنار گذاشتن آن ها، افراد تازه نفس ، با برنامه و تجربه بیاییند ولی این کار انجام نشد.

وی در خاتمه ابراز داشت: دولت نسبت به منتقدان خوب عمل نکرد و این سبب ایجاد دلخوری در مردم شد، در عین حالی که دولت در این4 سال زحماتی را متقبل شده و کارهای مثبتی را نیز انجام داد که جای تقدیر دارد اما کَفه ی کارهایی که باید انجام می داد ولی نشد، بسیار سنگین تر از کارهای انجام شده او می باشد.

https://shoma-weekly.ir/Y9142i