سیاسی

وابستگی کمتر جوانان گام دوم را به نتیجه می رساند

افتخاری گفت: اینکه مقام معظم رهبری جوانان را مورد توجه خاص قرار دادند، چند نکته مهم دارد و آن اینکه جوانان می بایست به عنوان موتور محرکه انقلاب از تجربیات بزرگترها استفاده کنند، چرا که این جوانان هستند که ریسک پذیری بالاتر و ملاحظات و وابستگی کمتری دارند و به سبب آشنایی با علم روز، می‌توانند بهتر و چابک‌تر حرکت کنند و به امید خدا فرمایشات حضرت آقا را به نتیجه برسانند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: پیام حضرت آقا در بیانیه اخیر، توجه ویژه به نقش جوانان است؛ چرا که می‌توانند به عنوان موتور محرکه انقلاب از تجربیات بزرگ‌ترها استفاده کنند و با استفاده از علم روز و ریسک پذیری بالاتر و وابستگی کمتر، چابکتر حرکت کنند و فرمایشات حضرت آقا را به نتیجه برسانند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: پیام حضرت آقا در بیانیه اخیر، توجه ویژه به نقش جوانان است؛ چرا که می‌توانند به عنوان موتور محرکه انقلاب از تجربیات بزرگ‌ترها استفاده کنند و با استفاده از علم روز و ریسک پذیری بالاتر و وابستگی کمتر، چابکتر حرکت کنند و فرمایشات حضرت آقا را به نتیجه برسانند.

لاله افتخاری با تحلیل پیام راهبردی رهبری ضمن ترسیم دهه پنجم انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه اخیر خود، وظیفه همه اعم از دولتمردان و سیاسیون و غیره را به تصویر کشیدند و برای همه تعیین تکلیف شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: کسی بدون مسئولیت وجود ندارد و تنها تفاوت در سبکی و سنگینی مسئولیت است. همه موظفیم در جهت حمایت و معرفی نخبگان و دفاع از استقلال کشور و توجه دادن به ارزش رشد معنویت در بین مردم و جامعه و در عمل نه گفتن به استکبار جهانی و همکاری در اصلاح ساختارها و تلاش گری خستگی ناپذیر با روحیه انقلابی، برای پیشرفت مادی و معنوی کشور تلاش کنیم.

افتخاری در تبیین فرموده مقام معظم رهبری که از جهادی بزرگ برای ساختن ایرانی اسلامی در دهه پنجم انقلاب صحبت کردند، بیان داشت: ضروری است که برای خودمان نقشه راه داشته و شرح وظایفی ترسیم کنیم و برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشیم و برای رسیدن به چشم انداز مورد نظر در دهه پنجم انقلاب برنامه هایی داشته باشیم.

وی با تاکید بر افزایش بصیرت و آگاهی به ویژه در میان مسئولان با توجه به آنچه رهبری فرمودند، گفت: باید در همین راستا اقداماتی انجام شود و هر کسی در جای خود دقت و تلاش لازم را جهت افزایش بهره وری و کاهش و برطرف کردن آسیب‌ها انجام دهد. وی تاکید کرد: هر فردی در پازل کشور باید بداند که کدام خانه را پر کند.

نمانیده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آینده بر مبنای اصلاحات گذشته ساخته می‌شود؛ ما باید زمینه ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی باشیم؛ تمدنی که در آینده باید در جهان فراگیر شود و ببینیم که ما در کجای این تمدن قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: طی این مسیر، نخست با ساختن خود انسان است که روز به روز، معنویت خودمان را بالا ببریم و ارتباط بیشتری با خدا داشته باشیم و علاوه بر افزایش آگاهی خود، باعث افزایش آگاهی دیگران شویم و با توجه به منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌ای برای خود در جهت داشتن ایرانی آبادتر داشته باشیم.

افتخاری با ابراز تاسف از اینکه تاکنون پیام های رهبری مانند اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی خیلی مورد توجه دولتمردان ما قرار نگرفته و در عمل آنگونه که شایسته است نمود نداشته، گفت: با توجه به بیانیه اخیر حضرت آقا که گام دوم انقلاب را ترسیم کردند وظیفه و رفتار مسئولین و مردم و به طور خاص جوانان که مورد خطاب مقام معظم رهبری قرار گرفتند، مشخص است.

وی بیان داشت: جوانان باید در ۴۰ سال دوم انقلاب که امید است به ظهور حضرت قائم منجر شود نقش آفرینی کنند. البته امیدواریم غیبت ایشان به اتمام ۴۰ سال دوم انقلاب هم به طول نینجامد و ظهورشان بسیار زودتر باشد.

وی افزود: تفاوت این پیام حضرت آقا با دیگر بیانیه‌های ایشان در توجه ویژه به نقش جوانان است؛ جوانی که در ابتدای راه است یا در آستانه تشکیل زندگی و مسئولیت‌های دیگر است، باید برای خودش برنامه‌ریزی دقیقی در انتخاب رشته تحصیلی یا انتخاب شغل و انتخاب همسر و انتخاب مسیر زندگی و همه این‌ها داشته باشد تا بتواند برای ادامه راه، برنامه مناسب و دقیق و موفقی داشته باشد.

افتخاری بیان کرد: اینکه مقام معظم رهبری جوانان را مورد توجه خاص قرار دادند، چند نکته مهم دارد و آن اینکه جوانان می بایست به عنوان موتور محرکه انقلاب از تجربیات بزرگترها استفاده کنند، چرا که این جوانان هستند که ریسک پذیری بالاتر و ملاحظات و وابستگی کمتری دارند و به سبب آشنایی با علم روز، می‌توانند بهتر و چابک‌تر حرکت کنند و به امید خدا فرمایشات حضرت آقا را به نتیجه برسانند.

وی گفت: آنچه که بسیار مهم است، اینکه تک تک مردم خودشان بر رفتار خودشان نظارت کنند و نظارت و کنترل جمعی داشته باشند و اجازه ندهند که فرمایشات حضرت آقا زمین بماند.

https://shoma-weekly.ir/CTfPmd