بین الملل

هیاهوی بیهوده صهیونیستها و دلایلی برای دروغ بودن طرح حمله به ایران


رسانه های جهان در چندماه اخیر خبرهای زیادی درباره افزایش تنشهای میان ایران و غرب منتشر کرده اند که بخشی از این خبرها مربوط به افزایش احتمال حمله به ایران از سوی رژیم صهیونیستی است اما اطلاع از وضعیت منطقه و شرایط تل آویو و متحدان آن نشان می دهد که گزینه حمله به ایران در دستور و توان دشمنان جمهوری اسلامی نیست.
حمله به ایران موضوعی است که نمی توان به راحتی درباره آن رویا پردازی کرد. قرار گرفتن ایران در موقعیت استراتژیک و بهره مندی ایران از قدرت دفاعی بالا، نفوذ ایران در خاورمیانه، تاثیرات منفی هر گونه ماجراجویی علیه ایران، هزینه هایی که باید کشور یا کشورهای متخاصم بپردازند و ... از جمله دلایلی هستند که می توان برای دروغ بودن موضوع "افزایش احتمال حمله به ایران" به آنها استناد کرد.
در بحث حمله به ایران باید دو موضوع را به دقت در نظر داشت : اول موضع متحدان رژیم صهیونیستی و دوم موضع دشمنان اسرائیل.
موضع متحدان رژیم صهیونیستی
در ماه های اخیر همزمان با افزایش گمانه زنی رسانه های غربی و صهیونیستی و همچنین فرافکنی های مقامات تل آویو درباره حمله به ایران، مقامات کشورهای غربی از جمله آمریکا که متحدان اصلی رژیم صهیونیستی هستند همگی با رد این احتمال تل آویو را از انجام آن برحذر داشته اند.
برای مثال در جدیدترین اظهار نظرها ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا حمله اسرائیل به ایران را در شرایط فعلی دیوانگی توصیف کرد."ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس نیز در مصاحبه با بی.بی.سی، اعلام کرد که انگلیس بر استفاده از گرینه دیپلماسی در برابر ایران تمرکز دارد.
علاوه بر مقامات، رسانه های غربی نیز در تحلیل های خود با دلیل و مدرک ثابت کرده اند که حمله به ایران کاری نیست که اسرائیل قادر به انجام آن باشد بنابراین بهتر است تل آویو از اندیشیدن به آن صرف نظر کند.
موضع دشمنان اسرائیل
امروز در سطح جهان ایران، سوریه، حزب الله لبنان و حماس مهمترین و بزرگترین دشمنان رژیم صهیونیستی محسوب می شوند. جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان به اسرائیل نشان داد که رژیم صهیونیستی توانایی مقابله با قدرت این نیروی مردمی را ندارد .
علاوه بر آن نمایش قدرت ایران در رزمایش های مختلف خود دلیلی است تا مقامات رژیم صهیونیستی فکر حمله به ایران را از سرخود بیرون کنند زیرا به خوبی از این موضوع اطلاع دارند که قدرت پاسخگویی ایران به گونه ای است که درصورت پیش آمدن چنین وضعیتی دیگر چیزی به نام اسرائیل در جهان باقی نمی ماند.
دلیل هیاهوی
 صهیونیست ها

در هفته های اخیر موضوع پیگیری مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 مجددا داغ شد و نامه نگاری های میان تهران و اروپا موجب شد تا بار دیگر تهران و نمایندگان کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین به همراه آلمان ( 1+5 ) در آستانه نشستن بر سر یک میز باشند.
افرادی که پرونده این مذاکرات را دنبال می کنند به خوبی می دانند که هرگاه بحث مذاکره ایران با کشورهای 1+5 پیش می آید و یا حتی آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد انتشار گزارشی را درباره ایران دارد، رژیم صهیونیستی با سیاه نمایی درباره فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران تلاش می کند تا جوی منفی را علیه تهران در جهان به راه بیاندازد تا با این اقدام به خیال خود دست بالا را در مذاکرات کشورهای غربی داشته باشند نه ایران.
https://shoma-weekly.ir/TOMuxx