سیاسی

هویت جنبش دانشجویی غرب گرایان را بر نمی تابد/ سخنرانی حمیدرضا ترقی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد کاشان

اگر جنبش دانشجویی هویت خود را حفظ کرده و دشمن راتا زمانی که دشمنی کند دشمن میداند طبیعتا باید امروز ضد استکباری تر و ضد آمریکائی تر از دیروز باشد .


در آستانه روز دانشجو نهاد رهبری و تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان مراسمی را به مناسبت روز دانشجو در12/9/98بر گزار کردند که حمیدرضا ترقی عضوشورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یکی از سخنرانان این جلسه بود .

ترقی گفت :

لن یجعل الله الکافرین علی المومنین سبیلا (قرآن کریم)

مهمترین ویژگی جنبش دانشجویی از سال 32 و قیام ملت ایران در بهمن 57 وتسخیر لانه جاسوسی (انقلاب دوم ) در سال 58 ضد استکباری بودن آنها ست .

یعنی ضد استکبار ی بودن این حرکات سیاسی در تاریخ یک وجه مشترک برجسته دارد و آن ضد استکباری و ضر امریکائی بودن آنهاست .

چرائی این اشتراک ناشی از درک صحیح و واقع بینانه از ریشه ی مشکلات کشور در 60 سال گذشته در میان دانشجویان و علما ورهبران دینی و مردم ایران است .

از روزی که آمریکا با کودتای 28 مرداد در سال 32 سلطه ی سیاسی خود را بوسیله خائنان به استقلال کشور بر ایران شروع کرده تا کنون کارنامه جنایات و چپاول سرمایه های ملی توسط این قدرت زورگو روز بروز سیاه تر شده است .

تمام مشکلات و عقب ماندگیها و گرفتاریهای ما از آمریکا و عوامل او در داخل است .

چند ماهی ازسلطه آمریکا نگذشت که به کشتار دانشجویان دستش آغشته شد ؛ سرکوب مبارزین علیه رژیم دست نشانده پهلوی ؛ تشکیل ساواک وکشتار مردم در قیام 15 خرداد تحمیل لایحه کاپیتولاسیون و تحقیر ملت ایران وکشتار مردم در دوران انقلاب اسلامی بویژه 17 شهریورجنایات آمریکا قبل از انقلاب و تحریک گروهکها ی ضد انقلاب به جنگ داخلی

از طریق لانه جاسوسی و طراحی کودتا علیه نظام جمهوری اسلامی و جنگ تحمیلی وتحریم وزدن هواپیمای مسافری چنایتها بعد از انقلاب این قدرت استکباریست .

بنابر این جا دارد که یکی از هویتهای برجسته ی جنبش دانشجویی و انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی ضدیت با آمریکا و آمریکا گرایان باشد .

آمریکای سال 32 باآمریکای امروز در استکباری بودن و سلطه طلبی وخصلتهای این بینش هیچ تفاوتی نکرده ؛ فقط روشهای دشمنی و سلطه گری اش نو شده بنابر این دشمن همان دشمن است .

اگر جنبش دانشجویی امروز ضد استکباری نباشد و دشمنی اش با آمریکا ضعیف شده باشد یا غرب گرا شده باشد از دوحال خارج نیست : یا دچار اشتباه محاسباتی شده و دوست و دشمن را عوضی گرفته یا اینکه هویت خود را فراموش کرده و از موضعش برگشته است .

اما اگر جنبش دانشجویی هویت خود را حفظ کرده و دشمن راتا زمانی که دشمنی کند دشمن میداند طبیعتا باید امروز ضد استکباری تر و ضد آمریکائی تر از دیروز باشد .

در آخرین اسناد تدوین شده در روز قبل از تسخیر لانه جاسوسی تحلیل و گزارشی بدست آمد که خط آمریکا علیه انقلاب اسلامی را نشان میدهد

در این سند آمده است : در حکومت جدید ایران دو جریان وجود دارد ؛ یکی طرفداران ایه الله خمینی که ضد آمریکا و ضد اسرائیل هستند مردم هم از اینها حمایت میکنند .و دیگری جریان میانه رو و لیبرال هستند مثل بازرگان و نهضت آزادی و ملی گرایان .

تنها راه آمریکا اینست که برای باز گشت به ایران و سرنگونی این انقلاب از گزوه دوم حمایت وبرای به قدرت رسیدن آنها تلاش کند و در مقابل گروه اول را تضعیف و بین آنها تفرقه ایجاد کند .

این خط آمریکا از انتخابات مجلس و ریاست جمهوری اول تا کنون ادامه داشته و اگر چه آمریکا را از کشور بیرون کردیم ولی سیاست وخط او از بیرون بوسیله غربگرایان در داخل همچنان ادامه داشته است .

گروه دوم مورد حمایت آمریکا طبق همان سند هم در حوزه هستند و هم در دانشگاه وهم در دستگاههای اجرائی و...

واینها در طول این سالها سعی در بزک و مذاکره و ارتباط با آمریکا و سازش با استکبار بوده اند

بنابر این اگر جنبش دانشجوی هویت خود را حفظ کرده و بر موضع ضد استکباری و عدالت خواهانه اش ایستاده است

باید در برابر جریان غرب گرا و متمایل به غرب موضع داشته و از آن حمایت نکند و این موضع را در انتخابات و

حرکت و کنش سیاسی خود نشان دهد .

وقتی نظام جمهوری اسلامی نظامی ضد استکباری است ؛ و جنبش دانشجوی هم ضد استکباری است ؛ پس تعارضی نباید بین دانشجو و نظام اسلامی وجود داشته باشد مگر اینکه دانشجو تغییر موضع داده باشد .

امروز دانشجو یان به فهم سیاسی و دانش سیاسی برای شناخت صحنه داخلی و خارجی کشور نیازمندند . نسل آینده باید افسران جنگ نرم باشند . شما باید وجدان بیدار ملت باشید . شما باید انقلاب را صادر کنید .شماباید خودرا برای پذیرش مسئولیت در آینده کشور بسازید .

https://shoma-weekly.ir/DxLzQE