سیاسی

همیشه برای مرحوم محمدجواد رفیق‌دوست حق ملاک بود

بسیار جدی بود در کار مستقل و مصمم بود و مراعات روابط را نمی‌کرد و همیشه برایشان حق ملاک بود و بر مبنای حق عمل می‌کرد.

حبیبالله توسلی، آشنای دیرین مرحوم محمدجواد رفیقدوست، در باره آن مرحوم به خبرنگار ما گفت: ایشان سالهایی که در کمیته امداد امام خمینی مسئولیت داشت در حراست از بیتالمال از دقت بسیار بالایی برخوردار بود. بارها شده بود تا کامل مشورت نمیکرد و به اطمینان نمیرسید نه چیزی را امضا میکرد و نه کاری را میپذیرفت.

پیشگام در رسیدگی به محرومان

وی پیرامون دغدغه آن مرحوم در کمک به محرومان در دوران نهضت امام خمینی و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح کرد: مرحوم رفیقدوست و همقسمهایشان پیشگام در رسیدگی به محرومان بودند و منحصر به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نبود. اینها از سال 1342 به بعد همیشه در کار خیر پیشقدم بودند. حتی بعضی مواقع از طریق اخوان اینها که بیشتر مرحوم حاج محمدجواد پدر شهید علی رفیقدوست محور بودند و همینطور از طریق حاج محسن آقا در آزاد کردن زندانیهای مبارز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و کمک به محرومان سابقه دیرینه دارند.

این آشنای دیرین مرحوم رفیقدوست در باره اولویت آن مرحوم در رسیدگی به محرومان پس از انقلاب اظهار کرد: حاج محمدجواد بعد از انقلاب وقف کمک به محرومان شد. در بخش اقتصادی کمیته امداد امام خمینی کار اصلی ایشان حفظ و حراست از اموال کمیته امداد امام خمینی و رسیدگی به محرومان بود.

در کار مستقل و مصمم بود

وی در خصوص ویژگیهای برجسته اخلاقی مرحوم رفیقدوست خاطرنشان کرد: ایشان بسیار جدی بود. در کار مستقل و مصمم بود و مراعات روابط را نمیکرد و همیشه برایشان حق ملاک بود و بر مبنای حق عمل میکرد.

توسلی با تأیید اینکه مرحوم رفیقدوست تا آخرین لحظه زندگی مدافع حریم ولایت بود، گفت: او مقلد به تمام معنای ولایت بود. ایشان هیچوقت جلوتر از حضرت امام و مقام معظم رهبری حرکت نمیکرد. سعی میکرد اگر شنیدههایی هم بود بعد از فرمایشات ولیفقیه عمل کند تا جلوتر از ولی امر حرکت نکرده باشد.

https://shoma-weekly.ir/kKDzMB