سیاسی

همیشه باب گفتگو با رقیب را باز می‌کرد

آقای عسکر اولادی اهل مذاکره و گفتگو بود و از این طریق منافع و مصالح نظام را به گفتگو می‌گذاشت و از این راه، ارتباطات وسیعی با طیف‌های سیاسی مختلف کشور برقرار کرده بود.
محمدکاظم انبارلویی سردبیر سابق روزنامه رسالت و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با نگاهی به سیره رسانهای استاد عسکر اولادی گفت: آقای حبیبالله عسکر اولادی یکی از شخصیتهای سیاسی-مذهبی ایران بود و بهعنوان مصداق یک شخصیت سیاسی و مذهبی میتوان از او یاد کرد، آقای عسکر اولادی اهل مذاکره و گفتگو بود و از این طریق منافع و مصالح نظام را به گفتگو میگذاشت و از این راه، ارتباطات وسیعی با طیفهای سیاسی مختلف کشور برقرار کرده بود.

وی با اشاره به هدف مرحوم عسکر اولادی از تأسیس روزنامه رسالت خاطرنشان کرد:ایشان در سال 64 اقدام به تأسیس روزنامه رسالت کرد و با جمعی از رجال سیاسی و مذهبی کشور و شخصیتهای ملی یک ضلع گفتگو در سطح ملی را نمایندگی میکرد. ایشان با علمای ترازاول قم، مراجع و فضلای این شهر ارتباط وسیعی داشت و در روزنامه رسالت با همکاری حضرات آیات آذری قمی، خزعلی، راستی کاشانی و حجتالاسلام شرعی این گفتگو در سطح ملی را راهبری کرد.

رعایت حقوق مخاطب

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: ایشان شخصیت قابلقبول برای همه جناحهای سیاسی بودند، علت برجستگی او این بود که ادب گفتگو را رعایت میکرد و حقوق مخاطب را در نظر میگرفت و با ادبیاتی که در گفتگو به کار میبرد سیاست ورزی در سطح ملی را ارتقا ءمیبخشید.

انبارلویی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا شخصیتی در در عرصه رسانه که جایگزین عسکر اولادی باشد وجود دارد گفت: در عرصه رسانه ما شخصیتی در ترازایشان نداریم، ایشان همیشه باب گفتگو را با رقیب باز میکرد و رشد سیاسی را در سطح ملی ارتقاء میبخشید.

نقد مشفقانه

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: معمولاً رجال سیاسی حاضر به این گفتگوها نیستند، من به خاطر دارم ایشان حدود هفتنامه به محمدرضا خاتمی دبیر کل حزب مشارکت نوشت و اواخر عمر نیز باز هفت نامه خطاب به جمعی از رجال مشارکت و اصلاحطلب نوشت، آنها هم پاسخ دادند و درنهایت گفتگو از طرف آنها قطع شد و من فکر میکنم این نامهها را اگر بررسی کنیم درمییابیم که شخصیت آقای عسکر اولادی از نظر برجستگیهای سیاسی، فکری و مذهبی که داشتند در این تبادل نامهها مشخص میشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نقد مشفقانه مهمترین دغدغه ایشان در این گفتگوها بود و معتقد بود ما باید بهنقد در حوزه سیاست اهتمام داشته باشیم و اگر نقد درستی صورت بگیرد ما وحدت ملی و همگرایی در سطح ملی را در کشور شاهد خواهیم بود.

https://shoma-weekly.ir/8YWzdQ