سیاسی

همه باید بدانند فرمایشات رهبری نصیحت و موعظه نیست، یک دستور اجرایی است

عفاف و حجاب یک واجب الهی است اگر رعایت نگردد عوارض بزرگی در پیش است.
فضل الله فرخ- مطلبی که امروز در کشور ما بسیار پر اهمیت است مسئله عفاف و حجاب است .روز 21 تیرماه در کشور ما به نام روز حجاب و عفاف نامگذاری گردیده است . در کل این نوع نامگذاریها در کشور مسئله بسیار خوبی است اما نباید از کنار آنها به سادگی گذشت و با طراحی و نصب پلاکارد و بنر و در آخر اجرای یک همایش آنرا به پایان برد.بطور مثال برای روز کارگر یا معلم بجای آنکه بیاییم سمینارهای مختلف برگزار کنیم و تا سال آینده برای این عزیزان فکری نکنیم ،با یک برنامه ریزی اصولی سعی در کاهش دادن مشکلات نماییم.
برای عفاف و حجاب نیز باید فکر اصولی گردد.در سال جاری بجز نصب بنر و پلاکارد در سطح شهر اقدام به برگزاری یک همایش بین المللی نیز شده است و خانمهای محجبه از سراسر جهان به ایران آمدند.برگزاری این نوع همایشها در نوع خود بسیار خوب است اما اگر همین خانمها به اماکن عمومی ما مانند پارکها ،خیابانها و ... بروند و وضعیت را ببیند ،آیا اعتراضی نخواهند کرد که چرا در کشوری که طرفدار عفاف و حجاب است وضعیت به اینگونه است؟
در رابطه با حجاب و عفاف احادیث و آیات بسیاری داریم.این امر یک واجب الهی است اگر رعایت نگردد عوارض بزرگی در پیش است. متلاشی شدن خانواده ها و فساد در بین جوانان فقط بخشی از عدم رعایت این امر الهی است.
مسئله دیگر اگر توجه فرمایید دشمنان و استکبار جهانی روی مسئله حجاب بسیار حساسیت دارند.در گذشته عوامل دست نشانده انگلیس مانند رضاخان و آتاتورک در کشورهای ایران و ترکیه هزینه فراوانی جهت از بین بردن حجاب انجام دادند، قتل عام مسجد گوهر شاد و قتل مردم ترکیه فقط برخی از هزینه هایی است که این دو ملت مسلمان برای حجاب پرداخته اند.دلیل عمده این مسئله اینست که نمی خواهند جامعه مسلمین پاک و سالم باشند.
وقتی آنها اینهمه بدنبال ایجاد فضای فاسد فرهنگی هستند چرا مسئولین ما به فکر نیستند؟
هفته ای بنام هفته مبارزه با دخانیات با انواع همایشها در کشور برگزار شد.خروجی این هفته اشاعه فرهنگ استفاده از دخانیات بود نه عدم مصرف آن . مجلس تصویب می کند و قانون مبارزه با دخانیات و ممنوعیت استفاده از سیگار و قلیان در اماکن عمومی را وضع می کند که لازم الاجراست اما دولت یک تبصره اضافه می کند و قهوه خانه ها را اماکن عمومی نمیداند . علت این مسئله و پافشاری در برابر قانون چیست؟ به گفته کارشناسان 80 درصد کسانی که به اعتیاد روی می آورند از سیگار و قلیان شروع کرده اند . قهوه خانه ها روز بروز در حال گسترش هستند. در حال حاضر نیز وقتی نیروی انتظامی می خواهد با مفاسد در خیابانها برخورد کند عده ای کاسه داغتر از آش شده اند و مانع می شوند و صحبت از فرهنگ سازی می نمایند.7 سال آقایان در راس کار بودند چه کار فرهنگی انجام داده اند؟ مسئولین بیایند و ببیند ، در حالیکه مراسم اعتکاف در مساجد برگزار می شد و یا در ایام بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) در کنار سواحل چه خبر بوده است.
وی در ادامه افزود: امر به معروف و نهی از منکر ، تنها واجبی است که زمان و مکان نمی شناسد و در همه جا باید پیگیری گردد.وضعیت کشور به جایی رسیده که اکنون امر به منکر و نهی از معروف می گردد.چرا مسئولین اینگونه عمل می کنند.
در رابطه با حجاب و عفاف دستورات موکد مقام معظم رهبری را داریم حتی 5 سال قبل دستورات ایشان تصویب شد و تکلیف هم معلوم گردید اما این طرح که بصورت قانون درآمده و باید اجرا گردد متاسفانه توسط دولت محترم به بایگانی سپرده شده است . این قانون بقدری جامع است که در صورت اجرا 90 درصد مشکلات کنونی در رابطه با عفاف و حجاب حل می گردد.رهبری بارها توصیه نمودند که ما مورد تهاجم فرهنگی دشمن هستیم. مسئولین بدون توجه به سخنان ایشان کار کردند که دشمن هر لحظه جلوتر می آید . هر کس در نظام اسلامی خدشه ای به اقتصاد بزند همکاری مستقیم با دشمن کرده است و همچنین اگر کسی هم مانع از امر به معروف و نهی از منکر شود باز هم همکاری مستقیم با دشمن داشته است.تهاجم فرهنگی از تهاجم نظامی خطرات به مراتب بیشتری دارد زیرا تهاجم نظامی همیشه پر سر و صداست اما تهاجم فرهنگی آرام و خزنده به جلو می آید.
لذا مسئولین ما که دارای پشتوانه رهبری و مردمی هستند و دارای قدرت می باشند باید مسئله امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند.شهدای ما برای اسلام جان خود را از دست دادند آنها نه به دنبال آب بودند نه بدنبال نان،صحبت از اسلام،ولی فقیه و نهی از منکر در تمام خطوط وصیت نامه این عزیزان آمده است. لذا همه مسئولیم تا به اندازه قدرت و تمکن خود به امر به معروف و نهی از منکر توجه نماییم. مسئولین باید به فرمایشات رهبری توجه نمایند.وقتی ایشان اثرحفظ وضع حجاب را مستقیما در کشور و اخلاق و جامعه می دانند، باید توجه نمود . سخنان رهبری فقط یک صحبت در حد موعظه و نصیحت نیست بلکه یک دستور اجرایی است و نباید کوتاهی نمود و واجب است انجام شود. بنده امیدوارم خداوند به همه ما و مسئولین توفیق پیروی از اسلام و احکام اسلامی و فرمایشات رهبری را مرحمت نماید.

*سخنرانی در گردهمایی اصناف و بازار

https://shoma-weekly.ir/8RSRvM