سیاسی

هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی لازمه تحقق شعار سال

با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران از عقبه فرهنگی و مذهبی قوی برخوردار بوده است و نهادهای متعددی وظیفه تبلیغات مذهبی و فرهنگی را متعهد بوده و فرهنگ‌سازی از وظایف آنان شمرده می‌شود، در عین حال هم اکنون مظاهر فرهنگی جامعه ما شایسته نظام اسلامی در دهه چهارم پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی نبوده و تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی مشهود می‌باشد.
سیده فاطمه فخر- رهبر معظم انقلاب در مطلع سال ۹۳ در فرمایشات گهربار خود این سال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری فرمودند، که هر بخش از این نام معنا و دلیل خاص خود را دارد و تعیین کننده قسمتی از وظایف دولت و آحاد ملت و اشاره به اهم مسائل مبتلا به مردم و جامعه اسلامی ما است. همچنین رهنمودی برای رشد و تعالی جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی عزیزمان میباشد.

موضوع اقتصاد که در سال گذشته نیز شعار سال بود آنطور که باید تحقق نیافته است، فلذاست که معظم له آن را با عزم ملی از طرف همه مردم و دستگاههای ذیربط، و مدیریت جهادی از طرف نهادهای اقتصادی همراه فرمودهاند.

نکته حائز اهمیت در شعار سال ۹۳ اشاره به موضوع فرهنگ است. که ایشان بارها و بارها در مورد تهاجم فرهنگی، و شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام و استکبار جهانی هشدار داده و ابعاد جنایات آنها را در جنگ نرم تبیین فرمودهاند.

با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران از عقبه فرهنگی و مذهبی قوی برخوردار بوده است و نهادهای متعددی وظیفه تبلیغات مذهبی و فرهنگی را متعهد بوده و فرهنگسازی از وظایف آنان شمرده میشود، در عین حال هم اکنون مظاهر فرهنگی جامعه ما شایسته نظام اسلامی در دهه چهارم پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نبوده و تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی مشهود میباشد.

جامعه ما پس از پیروزی انقلاب توسعه چشمگیر در همه ابعاد علمی، اقتصادی، سیاسی و انسانی داشته است، که همین رشد و پیشرفت سریع میتواند زمینهساز تبعات فرهنگی بسیار بوده و در مواردی زیان هایی را متوجه اخلاق و رفتار مردم به خصوص در نسل جوان گردد و ظهور و بروز فرهنگ مذهبی و اسلامی را کمرنگ نماید.

بجاست که شورای انقلاب فرهنگی و حوزههای علمیه و دانشگاهها و همه دلسوزان فرهنگ جامعه اسلامی با ارائه برنامه و مدیریت جهادی که مدنظر مقام معظم رهبری بوده است، تحقق شعار بسیار ارزنده امسال را رقم بزنند. و به صورت هماهنگ در تمام نهادهای تأثیرگذار بر فرهنگ عمومی را به صورت قانونمند با محتوای فرهنگ متعالی اسلام و پوشش رفتار اسلامی ارتقاء دهند.

https://shoma-weekly.ir/QrrrZu