بین الملل

هشدار سید حسن نصرالله به عواقب حماقت‌های اسرائیل

نصر الله : 'می توانیم زندگی میلیون ها شهروند اسراییلی را در تمام سرزمین های اشغالی به جهنم واقعی تبدیل کنیم،'
سخنان روز جمعه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم روز جهانی قدس که با حضور صدها تن از اندیشمندان، سران احزاب و گروه های سیاسی لبنانی، فلسطینی و عربی در مدرسه المهدی در ضاحیه بیروت برگزار می شد، بر محورهای مختلف و مرتبط منطقه ای و داخلی لبنان مبتنی بود.
نصر الله با بیان اینکه 'می توانیم زندگی میلیون ها شهروند اسراییلی را در تمام سرزمین های اشغالی به جهنم واقعی تبدیل کنیم،' تصریح کرد: اگر آنها مرتکب حماقت به خصوص علیه ایران شوند، این حماقت آنها منجر به نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی خواهد شد.
این اظهارات علاوه بر اینکه پیام هایی آشکار برای رژیم صهیونیستی و متحدان آن در خصوص هزینه های تقابل آینده داشت و محاسبات هزینه ای اخیر آنان را به چالش کشید نکته مهم دیگری هم در بطن خود داشت. این سخنرانی همزمان و به مناسبت روز جهانی قدس ایراد می شد و همراه با بازتاب سخنان قاطع دبیر کل حزب الله لبنان، بسیاری از رسانه های مخالف با روز قدس ناچار شدند این روز را معرفی کنند و از آن نام ببرند. به عبارتی دیگر سخنرانی سید حسن نصرالله ادبیات مرتبط با روز جهانی قدس را به بسیاری از رسانه های پرمخاطب جهان کشاند. رسانه هایی که هموراه ترجیح می دادند درباره پوشش اخبار این روز تاریخ ساز سکوت اختیار کنند.
تحلیل محتوای گزارش های رسانه های عربی که پوشش گسترده ای به اظهارات دبیرکل حزب الله لبنان دادند نشان می دهد که عمده این رسانه ها بر عناوینی متشکل از عبارت هایی مانند' ده ها هزار کشته اسراییلی در صورت حمله'، 'موشک های دقیق در اختیار حزب الله' و 'تبدیل اسراییل به جهنمی برای صهیونیست ها' برای بازتاب سخنان سید حسن نصرالله متمرکز شدند.
بخش عربی خبرگزاری رویترز نوشت: حزب الله می گوید که می تواند ده ها هزار اسراییلی را به قتل برساند. خبرگزاری سمای فلسطینی با تاکید بر نگرانی نصرالله درباره غزه این تیتر را برگزید، نصر الله: می توانیم با موشک های دقیق ده ها هزار اسراییلی را بکشیم.
بی بی سی عربی در گزارشی با این عنوان تصریح کرد، نصرالله: موشک های دقیقی داریم که می تواند ده ها هزار اسراییلی را به قتل برساند.
روزنامه الاخبار لبنان نیز گزارشی تفصیلی را به بازتاب اظهارات نصرالله اختصاص داد، اما بخش 'ده ها هزار کشته اسراییلی در جنگ آینده' را در تیتر خود جای داد.
شبکه خبری محیط نیز از جهنم اسراییل در صورت حمله به لبنان به نقل از سید حسن نصرالله نوشت.
پایگاه شبکه خبری روسیا الیوم نیز با همین محور و با استفاده از لفظ 'صهیونیست ها' این عنوان را در صدر گزارش خود قرار داد.
روزنامه الاتحاد وابسته به امارات متحده عربی نیز با اشاره به اینکه نصرالله خود را از عملیات آدم ربایی و بستن راه ها تبرئه کرد، نوشت: 'حزب الله وعده داد ده ها هزار اسراییلی را در صورت حمله به لبنان از بین ببرد'. روزنامه المصری الیوم نیز نوشت: نصرالله گفت که اگر تل آویو به ما حمله کند زندگی اسراییلی ها را به جهنم تبدیل می کنیم. روزنامه الزمان چاپ لندن نیز از تیتری ترکیبی برای گزارش خود استفاده و تاکید کرد: نصرالله جهنم را به اسراییل وعده می دهد و احمدی نژاد می گوید اسراییل غده سرطانی است که باید از بین برود. این اشاره 'الزمان' به اظهارات اخیر رییس جمهور کشورمان درباره رژیم صهیونیستی است. اظهاراتی که با واکنش های زیادی در میان طرفداران این رژیم روبرو شد و حتی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل را هم بار دیگر به جانبداری از این رژیم نامشروع وادار کرد.

https://shoma-weekly.ir/x0ZzTX