سیاسی

هزینه های سنگین برجام را مردم پرداختند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: بیان واقعیت‌‌ها از میزان محبوبیت‌ دولت و مسئولان مرتبط با امضای برجام می‌کاهد و این موجب ریزش پایگاه اجتماعی دولت می‌شود.
حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره سخن رئیس‌جمهور که گفته بود «برجام یکی از خیرات دولت بوده است»، گفت: تنها دستاورد دولت یازدهم و دوازدهم برجام است و دولت نمی‌خواهد به راحتی برجام نافرجام را تمام‌شده و مرده تلقی کند و اعلام شکست برجام، طبیعتاً همه دستاوردهای دولت را زایل می‌کند و به همین دلیل، دولت هنوز سعی می‌کند به اندک نقاط مثبت برجام اکتفا و همان را بزرگنمایی کند.

 

وی با بیان اینکه مردم واقعیت قضیه را خوب درک می‌کنند، تصریح کرد: مردم متوجه هستند که برجام، تجربه‌ مهمی برای آنهاست، زیرا هزینه سنگینی را بابت آن پرداخته‌اند و آن چیزی را که وعده‌اش را داده بودند، عاید ملت ایران نشد.

 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: با خروج آمریکا از برجام و ناتوانی اروپا در استفاده از برجام برای ادامه تعاملات اقتصادی با ایران، امروز اثبات شده است که برجام نفعی برای کشور نداشته و فقط ابزاری برای محدود کردن رشد و پیشرفت ایران بوده است.

 

ترقی در پایان به نبود گفتگوی صادقانه دولت و مسئولان مرتبط با انعقاد برجام با مردم اشاره کرد و افزود: گفتن واقعیت‌ها از میزان محبوبیت دولت و مسئولان مرتبط با امضای برجام می‌کاهد و این موجب ریزش پایگاه اجتماعی دولت می‌شود، لذا تمامی احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌هایی که در ماجرای برجام از دولت حمایت کردند، نمی‌گذارند دولت در قضیه برجام اعتراف به شکست کند.
https://shoma-weekly.ir/11WGFX