سیاسی

هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد

رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با 13 آبان و روز مبارزه با استکبار بار دیگر دیدگاه خود را نسبت به آمریکا و ماهیت استکباری آن برای نسل جوان و نخبگان سیاسی و جامعه اسلامی تبیین نمودند.

حمیدرضا ترقی- رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با 13 آبان و روز مبارزه با استکبار بار دیگر دیدگاه خود را نسبت به آمریکا و ماهیت استکباری آن برای نسل جوان و نخبگان سیاسی و جامعه اسلامی تبیین نمودند.

دولت آمریکا یک دولت استکباری است

ملت ایران در مقابل این استکباری که دولت ایالات متحده داشت، ایستاد

مماشات با مستکبر برای هیچ کشوری سود به ارمغان نمیآورد

مصدق به (آمریکا) اعتماد کرد، کتکش را هم خورد

ملتها و حتی دولتها به آمریکا بی اعتمادند

هر کسی اعتماد کرد به آمریکا،ضربهاش را خورد

جملات فوق را که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در جمع جوانان و دانشجویان بیان فرمودند نشان از نگاه ثابت و تغییر ناپذیر معظم له نسبت به این قدرت سلطهگر است.

طبق این نگاه تا تغییری در هویت و ذات استکباری آمریکا پدید نیاید نمیتواند نظر ما نسبت به او تغییر کند و از حالت دشمن به دوست تبدیل گردد.

بنابر این اگر مذاکرهای هم بخواهد صورت گیرد مفهوم آن این نیست که دشمنیهای آمریکا را به فراموشی بسپاریم و نادیده بگیریم و یا در ذات آن تحولی رخ داده است.

بلکه مذاکره دو دشمن است که پیرامون بعضی موضوعات با حفظ مواضع میتواند صورت گیرد و آشتیای هم در کار نباشد یا ترک مخاصمه موقت یا تحدید شده باشد.

مذاکره فقط در مورد مسائل هستهای

رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله مواردی که فعلاً مجاز به مذاکره با آمریکا دانستهاند، موضوع مسائل هستهای است که چون آمریکا عضو شش کشور طرف مذاکره است، معظم له فرمودند: این را هم توجه داشته باشید، این مذاکرهای که امروز دارد انجام میگیرد با 6 کشور که آمریکا هم جزء این شش کشور است، فقط در مورد مسائل هستهای است و لاغیر.

چرا مذاکره هستهای اشکال ندارد؟

1-تجربهای است که در اختیار ملت ایران قرار میگیرد و ظرفیت فکری ملت ما را بالا خواهد برد.

2-همانطور که در سال 82 با تعلیق غنیسازی دیدیم که نباید امید همکاری از طرف غربیها داشت. امروز هم آن را دوباره تجربه میکنیم.

3-معلوم میشود که با عقبنشینی با تعلیق غنیسازی مشکل حل نمیشود و طرف مقابل دنبال مطالب دیگری است.

4-معلوم میشود که حتی تسلیم طرف مقابل شدن هم مشکلات اقتصادی و معیشتی ما را حل نخواهد کرد.

5-معلوم میشود که دشمنی آمریکا با ملت ایران اصلاً حول محور هستهای نیست.

راه حل مشکلات اقتصادی

رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی برای حل مسائل اقتصادی کشور، تمرکز بر روی مسائل داخلی را راه حل اصلی دانسته و فرمودند: آن پیشرفتی، آن گشایشی ارزش دارد که متکی باشد به قدرت درونی یک ملت.

برای حل مشکلات اقتصادی باید نگاه به درون باشد. ما در کشور ظرفیتهای زیادی داریم.

البته از تحرک دیپلماسی هم باید استفاده کرد. لکن تکیه بایست بر روی مسائل داخلی باشد.

در عرصه دیپلماسی هم آن کشوری موفق است که متکی باشد به نیروی درونزا.

آن دولتی میتواند در پشت میز مذاکره دیپلماسی حرف خودش را بیان کند و به مقصود و نتایج مورد نظر خودش دست پیدا کند که متکی باشد به یک اقتدار درونی و تواناییهای درونی.

ما وقتی در تهیدستی، فقر و تنگدستی قرار داشتیم (اول انقلاب) نتوانستند با ما کاری بکنند، امروز وضعیت فرق میکند و ما همه چیز داریم.

به دشمنی که لبخند میزند، اعتماد نکنید.

مراقب باشید لبخند فریبگرانه دشمن شما را دچار اشتباه نکند، دچار خطا نکند، ریزکاریهای کار دشمن را ببینید.

اگر راست بگویند توی دهان آن یهودی بزنند

اینکه از آن طرف لبخند میزنند و اظهار علاقه میکنند، اظهار میل به مذاکره میکنند، از این طرف بلافاصله می‌‌آیند میگویند؛ همه گزینهها روی میز است! خب که چه مثلاً ؟ چه غلطی ممکن است نسبت به جمهوری اسلامی انجام بدهند؟ اگر جدی هستند بایستی خودشان را کنترل کنند، باید جلوی آن کسانی را که زبان به حرفهای یاوهای از این قبیل میگشایند که در فلان صحرای ایران بمب اتم بزنیم و تهدید کنیم. باید بزنند دهن یک چنین آدمی را خرد کنند. این یهودی سرمایهدار آمریکایی (شلدون آدلسون) که مالک بسیاری از هتلها و کازینوها در سراسر جهان است و حامی مالی حزب جمهوریخواه آمریکاست دوست نتانیاهو، گفته بود که باید در کویر طبس چنین آزمایشی صورت گیرد. امیدواریم این آزمایشها نتیجه مثبت بدهد و نتیجه مذاکرات، ملت ما را نسبت به هیئت استکبار جهانی
https://shoma-weekly.ir/OsXV2P