سیاسی

هرگاه مقابل دشمنان کوتاه آمدیم، ضربه خوردیم

فحوای این سخنان به ما تاکید دارد که هیچگاه نباید در برابر دشمنان قسم خورده خود کوتاه بیائیم چرا که هرگاه ما کوتاه آمده ایم آن ها نهایت بهره را برده اند و به ملت ما ضربه زده اند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: سخنان رهبری معظم در این دیدار مانند سایر مناسبت ها برگرفته از آموزه های دینی، معارف اسلامی و سیره اهل بیت(ع) است.

دکتر محمد کرمی راد در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما در تبیین بیانات رهبری در خصوص ضرورت اتخاذ حالت هجومی در برابر دشمن در زمینه های مختلف با بیان اینکه این هجوم به هیچ عنوان از منظر نظامی نیست، گفت: همان گونه که در قرآن کریم نیز تاکید شده تا مومنین در همه زمینه ها رویکرد جهادی داشته باشند، رهبری عزیز هم بارها اشاره داشته اند تا مسئولان و ملت در برابر دشمنان در همه زمینه ها با روحیه جهادی و انقلابی قرار بگیرند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به بیان شعار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و افزود: در آن زمان ما رزمندگان شعار" جنگ جنگ تا پیروزی" را سر می دادیم اما امام راحل بر " جنگ جنگ تا رفع فتنه در جهان " تاکید داشتند و این شعار فراتر از نگاه ما بود. امام راحل و به تبع ایشان مقام معظم رهبری سعی داشته و دارند که ضرورت لزوم اتخاذ روحیه جهادی در مبارزه با دشمنان همواره به ملت و مسئولان یادآوری کنند.

وی یکی از معانی تاکید مقام معظم رهبری در داشتن حالت هجومی نسبت به دشمنان در زمینه های گوناگون را همین توجه به روحیه جهادی و انقلابی دانست و گفت: فحوای این سخنان به ما تاکید دارد که هیچگاه نباید در برابر دشمنان قسم خورده خود کوتاه بیائیم چرا که هرگاه ما کوتاه آمده ایم آن ها نهایت بهره را برده اند و به ملت ما ضربه زده اند.

کرمی راد اقدام در این راستا را وظیفه همه مسئولان و نهادهای کشور برشمرد و افزود: ما در قانون اساسی مان به مبارزه با استکبار و حمایت از محرومان اشاره شده است، این دو موضوع تنها به حرف و نوشتار نیست باید در عرصه عمل هم به گونه ای شایسته اقدام کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی برگزاری سمینار دفاع از ملت مظلوم فلسطین از سوی مجلس شورای اسلامی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: این خود یک شیوه برخورد تهاجمی با اهداف دشمن است که منتج به روشنگری و افشاگری در خصوص جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین می شود، ملتی که اگر چه پیرو مذهب اهل سنت است اما ما به عنوان پیروان مکتب اهل بیت(ع) به دفاع از آنها پرداخته ایم.

وی حضور موثر در جنبش غیر متعهدها و تلاش برای متحد کردن اعضای این جنبش برای مقابله با جنایات آمریکا و اسرائیل در منطقه را نمونه دیگری از اتخاذ حالت تهاجمی در برابر دشمنان دانست و گفت: این جنبش ظرفیت های بالایی دارد که دستگاه دیپلماسی ما با نگاه و روحیه جهادی می تواند از آن برای افشای جنایات آمریکا، اسرائیل و سایر همپیمانان آنها بهره ببرد.

وی به ادعاهای حقوق بشری غرب علیه ایران اشاره کرد و افزود: در حالی که غرب خود از سلاح های کشتار جمعی علیه بشریت بهره می برد، ما را متهم به نقض حقوق بشر می کند، آن هم در شرایطی که رهبری معظم و همچنین مراجع گرانقدر ما بارها بر حرام بودن سلاح های کشتار جمعی تاکید کرده اند و فتوا صادر نمده اند، این جاست که دستگاه دیپلماسی ما باید با روشنگری، جواب ادعاهای پوچ آنان را بدهد.


https://shoma-weekly.ir/hocm90