سیاسی

هدف اصلاح طلبان از حمایت بایدن

وی با بیان اینکه دولت روحانی نماد اصلاحات است و اصلاح‌طلبان تمامی تخم‌مرغ‌هایشان را در سبد این دولت و برجام چیدند و از آن حمایت کردند، مطرح کرد: با توجه به اینکه از آغاز مذاکرات تحریم‌ها پایه‌ریزی شد و مردم هوشیار شدند و به گفته صادق زیباکلام که اصلاحات با تنفس مصنوعی زنده است مردم از دولت اصلاحات کاملاً قطع امید کرده‌اند.
میترا جهانگیری عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون سیاستهای امریکا و دو حزب اصلی این کشور به خبرنگار هفته نامه شما گفت: اساس سیاست امریکا منفعت محور است و هر کدام از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات مکلف هستند این سیاست را در دنیا و منطقه غرب آسیا دنبال کنند. ما فقط شاهد تفاوتهای جزئی در نوع گفتمان و ادبیات این دو حزب اصلی هستیم، والا هدف و برنامه آنها یکی است.

وی با بیان اینکه دولت روحانی نماد اصلاحات است و اصلاحطلبان تمامی تخممرغهایشان را در سبد این دولت و برجام چیدند و از آن حمایت کردند، مطرح کرد: با توجه به اینکه از آغاز مذاکرات تحریمها پایهریزی شد و مردم هوشیار شدند و به گفته صادق زیباکلام که اصلاحات با تنفس مصنوعی زنده است مردم از دولت اصلاحات کاملاً قطع امید کردهاند.

گشایشی برای اصلاح طلبان در انتخابات

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص اقبال اصلاحطلبان از جو بایدن به ریاست جمهوری امریکا خاطرنشان کرد: اصلاحطلبها به دنبال این هستند که اگر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا رأی بیاورد اینها امید پیدا کنند که پای میز مذاکره برگردند و شاید با این وسطه بتوانند گشایشی برای خودشان در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ایران در سال 1400 ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: اصلاً هدف اصلی امریکا هستهای و برجام نیست بلکه هدفش در منطقه در قبال ایران عقبنشینی ایران نسبت به اسرائیل و به رسمیت شناختن اسرائیل و دست کشیدن از حمایت ایران از گروههای جهادی شیعی در منطقه است، چون این گروههای جهادی شیعی به لحاظ استراتژیک موقعیت جمهوری اسلامی ایران را در منطقه قوت بخشیدند.

گفتمان آمریکا

جهانگیری مذاکرات پیرامون برنامه موشکی ایران را از اهداف بعدی امریکا علیه ایران دانست و گفت: این خیال خام است که اصلاحطلبها و سردمدارانشان فکر کنند اگر جو بایدن به ریاست جمهوری امریکا برسد در مورد سیاست امریکا نسبت به ایران فرجی حاصل میشود. گفتمان و سیاست امریکا نسبت به ایران هیچ تغییری نخواهد کرد.

وی با تأیید اینکه بین ترامپ و بایدن تفاوتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ممکن است تا حدودی در نوع ادبیات و تاکتیکها و راهبردها اختلافی باشد، اما در نهایت هدف و سیاست هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات یکی است و اینها به دنبال برجامهای بعدی هستند که همان کاهش نفوذ ایران در منطقه، برجامهای موشکی و به رسمیت شناختن اسرائیل در منطقه است.


https://shoma-weekly.ir/IlNi2f