سیاسی

نیاز به تولید آثار عاشورایی در سینما و تلویزیون به شدت احساس می‌شود

دکتر لاله افتخاری، با بیان اینکه نیاز تولید آثار دینی و عاشورایی در سینما و تلویزیون به شدت احساس می‌شود، اظهار داشت: نکته مهمی که در تولید این‌گونه آثار وجود دارد این است که نباید اجازه دهیم این وقایع تحریف شوند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: محصولات فرهنگی و هنری امروزه هدایتگری لازم را ندارند و سینما به بیراهه رفته است؛ ما امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن هستیم که استعدادها را به مقاصد عالیه هدایت کنیم و بر اساس نیازهای روز جامعه و به‌ویژه نسل جوان آثار دینی فاخری را تولید کنیم که در آنها تعریف جدی و دقیق مفاهیم والای عاشورایی وجود داشته باشد و علت قیام امام حسین(ع) و دستاوردهای این قیام به خوبی تبیین شود.

دکتر لاله افتخاری، با بیان اینکه نیاز تولید آثار دینی و عاشورایی در سینما و تلویزیون به شدت احساس می‌شود، در گفت‌وگو با سینماپرس اظهار داشت: نکته مهمی که در تولید این‌گونه آثار وجود دارد این است که نباید اجازه دهیم این وقایع تحریف شوند؛ ما باید تعریف جدی و دقیق از واقعه داشته باشیم. ما باید سعی کنیم علت قیام بزرگ امام حسین(ع) را به درستی تبیین کنیم. ما با انجام این کارها است که می‌توانیم شمر زمانه و امام حسین(ع) زمانه را به عموم مردم و به‌ویژه جوانان بشناسانیم.

این عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سؤال که به عقیده شما علت کم‌کاری در این حوزه و عدم اقبال مدیران و مسئولان سینمایی و تلویزیونی برای تولید این آثار چیست تصریح کرد: از کوزه همان برون‌ تراود که در اوست! شاید این مدیران ‌تربیت و فرهنگی دیگر دارند، ما نباید از آنها انتظار داشته باشیم که در پی تولید فیلم‌های فاخر و ارزشمند دینی باشند. این کارها متعلق به انسان‌های دغدغه‌مند است. افرادی مانند زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور بودند که سال‌های عمرشان را برای پژوهش و تحقیق برای تولید آثار ارزشمند دینی صرف کردند و تصویری زیبا از آیات قرآن مجید ارائه دادند.

افتخاری متذکر شد: مسئولان به حمایت جدی از یکایک دغدغه‌مندان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر که دغدغه پرداختن به مفاهیم ارزشمند دینی را دارند، موظف‌اند. افسوس که امروزه کار درستی صورت نمی‌گیرد؛ این روش صحیح نیست که هر کس هرطور که دوست دارد فیلم بسازد، این یک مشکل فرهنگی است که باید برطرف شود.

https://shoma-weekly.ir/BhVYz4