سیاسی

نیازمند روزآمدی در تعریف حقوق شهروندان تهرانی هستیم

نیاز به باز تعریف حقوق شهروندی براساس شرایط بومی و اجتماعی در تهران و دیگر شهرها داریم
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بازتعریف حقوق شهروندی براساس شرایط بومی و اجتماعی در تهران و دیگر شهرها و روستاها از اهم تکالیف شوراهای اسلامی شهر و روستا است .
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی ٰ‌امیر فارسی نژاد اظهار داشت: بسیاری از مردم نسبت به حقوق شهروندی خود اطلاع اطلاع و آگاهی ندارند و نسبت به محرومیت های ناخودآگاهٰ تمکین فرسایشی می نمایند و این در بلند مدت اثرنامطلوبی را بر زندگی اجتماعی و فردی شهروندان می گذارد.
وی در ادامه افزود: برای مثال در تهرانٰ‌یک شهروند نسبت به دیگر شهرها حقوق تضییع شده مستمری دارد؛تهرانی ها هزینه مسکن بسیار زیاد و غیرقابل مقایسه ای نسبت به شهرهای دیگر پرداخت می کنند. آلودگی هوا را باید تحمل کنند و به تبع آن هزینه درمان بیشتری باید بپردازند.

فارسی نژاد یادآور شد: تهرانی ها روزانه ساعات زیادی را در ترافیک از دست می دهند و یا به لحاظ حضور مهاجرین مختلف از شهرها و حتی کشورهای دیگر دچار تاثرات و آسیب های ناشی از آن هستند.بنابراین انصافا در حق مردم پایتخت با وجود اینکه گفته می شود همه امکانات در تهران متمرکز است ٰ‌اجحاف شده است و شهروندان تهرانی نه تنها زندگی مطلوب و استانداردی ندارندبلکه دچار محرومیت های بسیاری هستند.

رئیس مرکز مطالعات حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: آیا بهره مندی از هوای سالم خیابان های کم ترافیکٰٰهزینه زندگی متعارف با درآمد و از همه مهم تر آرامش روحی و روانی جزء حقوق مردم شهرهای بزرگ از جمله تهران نیست؟!
وی با ذکر مثلالی ادامه داد: سهمیه بنزین که برای یک شهروند تهرانی،‌با این گستره جغرافیایی و با این ترافیک اختصاص یافته است به همان مقدار نیز برای یک هم وطن ساکن در یک روستای کوچک در نظر گرفته شده است .
آیا این عدالت در حقوق شهروندی است؟! لذا باید امکانات متناسب با نیازهای بومی در شهرها و روستاها توزیع شود و مشخص است که برنامه ریزی دقیق و تخصصی در اینگونه موضوعات صورت نپذیرفته و یا عملیاتی نشده است.
فارسی نژاد گفت: رسیدگی و دغدغه مندی در این حوزه ها و ارائه طرح های برون رفت از این مشکلات از عمده وظایف مدیریت شهری است.
وی در ادامه افزود: منکر خدمات انجام شده در شورای شهر نیستم اما نیاز به نوگرایی و روزآمدی در نگاه مدیریتی به حقوق شهروندی مشهود است.
بسیاری از مردم تهران بواسطه مشکلات عدیده زندگی از حقوق شهروندی خود غافلند و به نوعی می توان گفت زندگی سخت در تهران را به ناچار تحمل می کنند و غالباً لذتی از اینکه یک شهروند تهرانی هستند نمی برند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بایستی برنامه ریزی بگونه ای باشد که ادبیات و فرهنگ و سبک زندگی غالب اجتماعی آرامش و شادابی را در چهره تک تک افراد جامعه نمایان کند.

https://shoma-weekly.ir/OGLIpH